РОЗВИТОК ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ У МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-ДИЗАЙНЕРІВ

Автор(и)

  • А. І. Бровченко

DOI:

https://doi.org/10.31392/129073

Ключові слова:

інтелектуалізація образів, коренепластика, Теорія вирішення технічних задач, латеральне мислення, дивергентне мислення, інтуїтивне мислення, рефлексія, тренінг

Анотація

У статті розглядаються методи ефективної активації і стимуляції інтелектуалізації образів, як важливого складника системи формування образного мислення майбутніх дизайнерів. Виділяються методи оживлення, входження, трансформації, співвідчуттів для стимулювання здатності до швидкої інтелектуалізації образів. Висвітлені методи з Теорії вирішення винахідницьких задач (за Г. С. Альтшуллером) які, на думку автора, сприятимуть ефективній стимуляції інтелектуалізації образів. Розглядається Латеральне мислення (за Едуардом де Боно), як важливий засіб вивільнення процесів мислення від стереотипії, для ефективної проектувальної діяльності дизайнерів. Виявляються особливості методів бісоціації, техніки модерації, рефлексивних пауз. Проводиться огляд основних методів розвитку інтуїтивного мислення, що є одним з механізмів образного мислення дизайнерів професійної освіти. Висловлюється думка про рефлексію, як механізм забезпечення перебігу професійної миследіяльності фахівця. 

 

Посилання

Altshuller G. S. Teoriya resheniya izobretatelskikh zadach / G . S . A ltshuller // P sikhologiya myshleniya / pod red. Yu. B. Gippenreyter, V. A. Spiridonova, M. V. Falikman, V. V. Petukhova. – Moskva : AST: Astrel, 2008. – S. 468-478.

Brushlinskiy A. V. Myshlenie i prognozirovanie / A . V . B rushlinskiy // P sikhologiya myshleniya / pod red. Yu. B. Gippenreyter, V. A. Spiridonova, M. V. Falikman, V. V. Petukhova. – Moskva : AST: Astrel, 2008. – S. 117-125.

Bleyler E. Autisticheskoe myshlenie / E . B leyler // Ps ikhologiya myshleniya / po d red. Yu. B. Gippenreyter, V. A. Spiridonova, M. V. Falikman, V. V. Petukhova. – Moskva : AST: Astrel, 2008. – S. 196-204.

Bono E. Lateralnoe myshlenie / E. Bono. – SPb. : Piter Pablishing, 1997. – 320 s.

Vulfov B. Z. Professionalnaya refleksiya: potrebnost, sushchnost, upravlenie / B . Z . V ulfov // Magistr. – 1995. – № 1. – S. 71-79.

Derkach A. A. Akmeologicheskie osnovy razvitiya personala / A. A. Derkach. – Moskva : Izd-vo Moskovskogo psikhologo-sotsialnogo instituta ; Voronezh : NPO “MODEK”, 2004. – 752 s.

Karpov A. V. Refleksiya v strukture metakognitivnoy organizatsii subekta / A. V. Karpov // Refleksivnye protsessy i upravlenie. – 2004. – № 1. – T. 4. – S. 99-109.

Lachins A., Lachins E. Ustanovka v myshlenii / A. Lachins, E. Lachins // Psikhologiya myshleniya / pod red. Yu. B. Gippenreyter, V. A. Spiridonova, M. V. Falikman, V. V. Petukhova. – Moskva : AST: Astrel, 2008. – S. 394-400.

Matyugin I. Yu., Rybnikova I. K. Metody razvitiya pamyati, obraznogo myshleniya, voobrazheniya / I. Yu. Matyugin, I. K. Rybnikova. – Moskva : Eydos, 1996. – 59 s.

Nelke M. Tekhniki kreativnosti / Matias Nelke. – Moskva : Omega-L, 2007. – 144 s.

Rubinshteyn S. L. Osnovy obshchey psikhologi / S. L. Rubinshteyn. – SPb. : Piter, 2007. – 720 s.

Sele G. Stress bez distressa / G. Sele. – Moskva : Progress, 1982. – 172 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-01

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ