СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИЩОЇ МЕТОДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/129313Ключові слова:
якість вищої освіти, компетентність, педагог, професійна компетентність, педагогічна компетентністьАнотація
Статтю присвячено дослідженню професійної компетентності викладача вищого навчального закладу. Проаналізовано поняття “професійна компетентність” і розкрито зміст та структуру професійної компетентності викладача, її значення у педагогічній діяльності. Також у статті уточнено суть поняття “педагогічна компетентність”, дається її характеристика, розглядається процес взаємодії “викладач-студент” та обгрунтовується необхідність привнесення змін у систему підготовки викладацьких кадрів. Професійна компетентність викладача полягає у ефективності взаємодії з людьми, сукупності знань, вмінь та навичок вербального та невербального спілкування та здатності до продуктивної і результативної взаємодії в умовах педагогічної системи. Тому професійна компетентність викладача є однією з передумов підготовки висококваліфікованих кадрів у будь-якій галузі освіти. Основним складовим компонентом професійної освіти є мотивація до навчання протягом всього життя. Тобто, у роботі розглядаються сучасні підходи до забезпечення якості вищої медичної освіти, оскільки якість вищої освіти є найважливішим питанням розвитку сучасної освіти.Посилання
Maksymenko S. D. Pedahohika vyshchoyi medychnoyi osvity : pidruchnyk / S. D. Maksymenko, M. M. Filonenko. – Kyiv :Tsentr uchbovoyi literatury, 2014. – S. 109-116.
Vvedens’kyy V. N. Modelyuvannya profesiynoyi kompetentnosti pedahoha / V . N . V vedens’kyy // Pedahohika. – 2003. – № 10. – S. 51-55.
Ponyattya “kompetentnist’” ta “kompetentsiya” u pidhotovtsi fakhivtsiv Derzhavnoyi sluzhby medytsyny katastrof / I. V. Kochin, O. M. Akulova, D. V. Il’kayev [ta in.] // Zaporozhskyy medytsynskyy zhurnal. – 2008. – № 4. – S. 150-152.
[El ektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu : http://www. unideusto.org/ tuningeu/images/stories/Publications/.
Kul’bashna Ya. A. Formuvannya naukovo-doslidnoyi kompetentnosti u maybutnikh stomatolohiv / Ya. A. Kul’bashna // Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka. – 2013. – Vyp. 3. – S. 109-116.
Voronenko Yu. V. Bezperervnyy profesiynyy rozvytok likariv i provizoriv – novi pryntsypy pobudovy systemy / Yu. V. Voronenko, O. P. Mintser // Medychna osvita. – 2011. – № 2. – S. 41-44.
Luk"yanova L. Istoryko-teoretychni aspekty pidhotovky andrahohiv u Pol’shchi / L . L uk"yanova // Porivnyal’na profesiyna pedahohika № 1(5), 2013: nauk. zhurnal / holov. red. N. M. Bidyuk. – K.-Khmel’nyts’kyy : KhNU, 2013. – S. 7-15.
Andrushchenko V. Informatsiyni tekhnolohiyi v systemi innovatsiynoyi osvity / V. Andrushchenko, A. Oliynyk // Vyshcha osvita Ukrayiny. – 2008. – №3. – S. 5-15.
Vartanyan F. E. Upravlinnya LPU. Zahal’ni pytannya. Priorytetnyy natsional’nyy proekt i Kontseptsiya rozvytku okhorony zdorov’ya / F . E . V artanyan // Z ahal’ni ekonomichni pytannya. Okhorona zdorov’ya. – 2008. – № 1.