ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • О. Б. Качуровська

DOI:

https://doi.org/10.31392/144924

Ключові слова:

інформаційні технології, технічні засоби навчання, комунікативні навички, спеціальне програмне забезпечення, корекційна освіта, відеомоделювання, психофізичні порушення, комп’ютерні технології

Анотація

У статті розглядається проблема використання інформаційних технологій для дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Здійснено аналіз досвіду використання спеціального програмного забезпечення в країнах близького та далекого зарубіжжя з точки зору психолого-педагогічних особливостей його використання. Визначені основні приорітетні напрямки використання інформаційних технологій для навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Проаналізовано особливості реалізації інформаційно-комунікаційних технологій для дітей з порушеннями розвитку. Детально розглянуто метод відеомоделювання та його види, як ефективний засіб розвитку комунікативних, соціальних, пізнавальних та ігрових навичок. Зазначено, що сучасні технічні пристрої, дозволяють проектувати принципово нові педагогічні технології, що сприяють активізації та ефективному функціонуванню компенсаторних механізмів, формуванню та розвитку мовленнєвої діяльності.

Посилання

Kryuchkova O. G. Ispolzovanie informatsionnykh tekhnologiy v obuchenii lyudey so spetsialnymi obrazovatelnymi potrebnostyami. Obzor terminologii i tipov programmnogo obespecheniya / O. G. Kryuchkova // “Otkrytyy urok”. Uchitelskiy festival pedagogicheskikh idey: URL: http: //festival.1september.ru/articles/415766/

Mashbits Ye. I. Psikhologo-pedagogicheskie problemy kompyuterizatsii obucheniya: (Pedagogicheskaya nauka – reforme shkoly) / Ye. I. Mashbits. – Moskva : Pedagogika, 1988. – 192 s.

Myronova S. P. Realizatsiia korektsiinykh tsilei pry vykorystanni suchasnykh osvitnikh tekhnolohii u spetsialnykh shkolakh. Novi tekhnolohii navchannia : nauk.-metod. zb. / S. P. Myronova. – Kyiv : Instytut innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity MON Ukrainy, 2008. – Vyp. 53. – S. 70-73.

Moroz B. S., Ovsyanik V. P. K voprosu o vnedrenii kompyuternoy tekhnologi v spetsialnoe obuchenie detey s osobymi obrazovatelnymi potrebnostyami / B . S . M oroz, V. P . O vsyanik // Didaktichnі ta sotsіalno-psikhologіchnі aspekti korekіtsіynoї roboti u spetsіalnіy shkolі : naukovo-metodichniy zbіrnik. – 2009. – S. 188-194.

Obukhova L. S., Tkachenko S. B. Vozmozhnosti ispolzovaniya kompyuternykh igr dlya razvitiya pertseptivnykh deystviy / L . S. Obukhova, S. B. Tkachenko // P sikhologicheskaya nauka i obrazovanie. – 2008. – № 3. – S. 49-60.

Sheremet M. K., Zahurska H. Suchasni kompiuterni tekhnolohii v lohopedychnii roboti // Khrestomatiia z lohopedii : navchalnyi posibnyk / M. K. Sheremet, I. V. Martynenko. – Kyiv : KNT, 2006. – 360 s. – S. 159-166.

Plavnick J. B., Ferreri S. J. Establishing verbal repertoires in children with autism using function-based video modeling / J. B. Plavnick, S. J. Ferreri // Journal of Applied Behavior Analysis, 2011 Winter; 44(4): 747–766.

Schepis M. "Evaluation of VOCAs by Children and Adults with Severe Disabilities." Journal of Applied Behavior Analysis, 2007, Winter, 34 (2): 168-175.

Sundberg M. L., Sundberg C. A. (2011). Intraverbal behavior and verbal conditional discriminations in typically developing children and children with autism. The Analysis of Verbal Behavior, 27, 23-43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-09

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ