ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • В. Г. Білик

DOI:

https://doi.org/10.31392/155411

Ключові слова:

природничо-наукова підготовка, природничо-наукова компетентність, природничо-наукові компетенції.

Анотація

У статті вказано, що у підготовці майбутніх психологів у вищих навчальних закладах, першочергового значення набуває установка на формування всебічно розвиненої, творчої, здатної до новаторської діяльності, самовдосконалення та саморозвитку особистості. Зазначено, що для вирішення окресленої проблеми особливої значущості набуває фундаментальна та природничо-наукова підготовка. Аналіз психолого-педагогічної літератури, проведений автором, показав відсутність єдиного тлумачення базових понять, які характеризують природничо-наукову підготовку майбутніх психологів у вищих навчальних закладах. У статті розкрито сутність понять “природничо-наукові компетенції, “природничо-наукова компетентність, природничо-наукова підготовка”. Окреслено перспективи подальших досліджень, які автор вбачає у виявленні, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці педагогічних умов формування професійно спрямованої природничо-наукової компетентності майбутніх психологів у закладах вищої освіти (вищих навчальних закладах).

Посилання

Belousova N. A. Yestestvennonauchnaya kompetentnost v kontekste povysheniya kachestva professionalnoy podgotovki / N. A. Belousova // Vysshee obrazovanie segodnya. – Moskva : Logos, 2010. – № 10. – S. 22-25.

Biletska H. A. Zahalnonaukovi kompetentsii u strukturi profesiinoi kompetentnosti fakhivtsia-ekoloha / H. A. Biletska // Nauka i osvita. – 2014. – № 1. – S. 70-75.

Bobak N. V. Monitorynh yakosti osvity: mizhnarodnyi dosvid / B obak N. V., Martyniuk O. V., Marochko N. M. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://www.ippo.if.ua/files / %D0 %86 %D0 %9C/MON/Bobak.pdf

Vasylieva M. P. Teoretychni osnovy deontolohichnoi pidhotovky pedahoha : dys. d-ra ped. nauk : 13.00.04 / M. P. Vasylieva. – Kharkiv : KhDPU imeni H. S. Skovorody, 2003. – 432 s.

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy / [uklad. i holov. red. V. T. Busel]. – Kyiv; Irpin : VTF “Perun”, 2009. – 1736 s.

Hladiuk T. V. Pryrodnycho-naukova kompetentnist maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv / T. V. Hladiuk // Profesiini kompetentsii ta kompetentnosti vchytelia. – Ternopil, 2006. – S. 152-156.

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Elektronnyi resurs]: iz zminamy i dopovnenniamy, vnesenymy Zakonom Ukrainy vid 5.05 2017 roku № 2 145-VIII. – Rezhym dostupu : http://zakon2.rada.gov.ua/ laws/show/1556-18.

Kasiarum S. O. Bazovi znannia z pryrodnycho-naukovykh dystsyplin yak osnova dlia profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv inzhenernoho profiliu u vyshchii tekhnichnii shkoli / S. O. Kasiarum // Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. – Vypusk 165. – Seriia “Pedahohichni nauky”, 2011. – S. 141-144.

Liannoi Yu. O. Teoretychni i metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh mahistriv z fizychnoi reabilitatsii u vyshchykh navchalnykh zakladakh : dys. … d-ra ped. nauk: spets. 13.00.04 “Teoriia i metodyka profesiinoi osvity”. / Yu. O. Liannoi. – Kyiv, 2017. – 674 s.

Makarenko V. I. Formuvannia fakhovykh kompetentnostei maibutnikh likariv u protsesi pryrodnycho-naukovoi pidhotovky : dys. … kand. ped. nauk : 13.00.04 / V. I. Makarenko. – Poltava, 2017. – 269 s.

Motorna L. V. Profesiina spriamovanist navchannia pryrodnycho-naukovykh dystsyplin u pidhotovtsi molodshykh spetsialistiv tekhnichnoho profiliu : dys. … kand. ped. nauk : spets. 13.00.04 “Teoriia i metodyka profesiinoi osvity” / L. V. Motorna. – Vinnytsia, 2012. – 225 s.

Naumenko S. O. Pryrodnycho-naukova kompetentnist yak obiekt monitorynhu yakosti zahalnoi serednoi osvity / S. O. Naumenko // Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. – 2017. – T. 1. – № 22. – S. 310-319.

Neporozhnia L. V. Metodychni osoblyvosti formuvannia pryrodnycho-naukovoi kompetentnosti starshoklasnykiv na urokakh fizyky / L . V. Neporozhnia // Z birnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka. Seriia : Pedahohichna. – 2016. – Vyp. 22. – S. 96 – 99.

Onushkin V. G. Obrazovanie vzroslykh: mezhdistsiplinarnyy slovar terminologii / V. G. Onushkin ta Ye. I. Ogarev. – SPb. : Voronezh: RAO IOV, 1995. – 232 s.

Polozenko O. V. Osoblyvosti psykholohichnoi pidhotovky fakhivtsiv ahrarnoi haluzi do profesiinoi diialnosti // P edahohichnyi almanakh : zb. nauk. prats / r edkol. V. V. Kuzmenko (holova) ta in. – Kherson: RIPO, 2012. Vypusk 13. – S. 173 – 179.

Sundetova U. Sh., Baymurzin A. R. Vysshee obrazovanie i perspektiva razvitiya sfery fizicheskoy kultury, sporta i turizma / U. Sh. Sundetova, A. R.Baymurzin // Teoriya i praktika fizicheskoy kultury: nauch.-teor. zhurn. – 2008. – № 4. – S. 33-38.

Sushchenko L. P. Teoretyko-metodolohichni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia ta sportu u vyshchykh navchalnykh zakladakh : avtoref. dys. … d-ra ped. nauk : 13.00.04 “Teoriia i metodyka profesiinoi osvity” / L. P. Sushchenko – Kyiv, 2003. – 45 s.

Fastivets A. Pryrodnycho-naukova pidhotovka maibutnoho fakhivtsia fizychnoi reabilitatsii yak pedahohichna problema / A . Fastivets, P. Khomenko // V ytoky pedahohichnoi maisternosti. Seriia: Pedahohichni nauky. – 2016. – №. 18. – S. 362–366.

Sheremet I. V . Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do profilaktyky porushen zoru uchniv pochatkovoi shkoly u protsesi profesiinoi pidhotovky : dys. … kand. ped. nauk : 13.00.04 / I. V. Sheremet. – Kyiv, 2017. – 243 s.

Program for International Student Assessment (PISA) 2006 and Scientific Literacy: A Perspective For Science Education Leaders. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ864610.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-02

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ