АНАЛІЗ SWOT ЯК ІНСТРУМЕНТ ОЦІНЮВАННЯ ТА РОЗВИТКУ "SOFT SKILLS" СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • А. О. Карапетян

DOI:

https://doi.org/10.31392/156374

Ключові слова:

oft skills, аналіз SWOT, оцінювання, розвиток, студенти немовних спеціальностей, іноземна мова професійного спрямування

Анотація

У статті на основі аналізу наукової літератури визначено поняття “soft skills” студентів немовних спеціальностей як сукупність професійно та соціально значущих умінь, котрі студенти опановують під час професійно-орієнтованого навчання у ВНЗ, зокрема на заняттях з іноземної мови. До “soft skills”, котрі співвідносяться з іншомовними мовленнєвими вміннями, належать уміння здійснювати міжособистісне та мережеве спілкування, співпрацювати та сприяти груповій динаміці, критично мислити та вирішувати проблеми Інструментом оцінювання та розвитку “soft skills” визначено аналіз SWOT, котрий має як діагностичний, так і формувальний потенціал. Розкрито особливості застосування аналізу SWOT у процесі навчання іноземної мови студентів немовних спеціальностей. Сформованість цих умінь у студентів визначає їх сильні сторони (Strengths), їх відсутність або ситуативне виявлення – слабкі сторони (Weaknesses). Можливостями (Opportunities) розвитку “soft skills” визнано вибір комунікативно-спрямованого навчально-методичного забезпечення та організацію іншомовної мовленнєвої діяльності студентів на заняттях. Загрози (Threats) відбивають недоліки у підходах та методичному забезпеченні викладання іноземної мови професійного спрямування.

Посилання

Bolaito R. Internatsionalizatsiia ukrainskykh universytetiv u rozrizi anhliiskoi movy : Proekt “Anhliiska mova dlia universytetiv” / R. Bolaito, R. Vest. – Kyiv : Vyd-vo “Stal”, 2017. – 134 s.

Grinkrug L. S. SWOT-analiz protsessov professionalno-lichnostnogo sovershenstvovaniya prepodavateley vuzov. Chelovecheskiy potentsial VUZa: Potrebnosti i vozmozhnosti razvitiya. 2012. – URL: http:// www.rae.ru/monographs/177.

Koval K. O. Rozvytok “soft skills” u studentiv – odyn z chynnykiv dlia yikh pratsevlashtuvannia. / K. O. Koval. – Visn. Vinnytsk. politekhnichnoho in-tu. – 2015. – № 2. – S. 162-167.

Kovalchuk V. I. Vykorystannia SWOT-analizu dlia vyznachennia trudnoshchiv profesiinoi diialnosti maistriv vyrobnychoho navchannia PTNZ v aspekti rozvytku pedahohichnoi maisternosti. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2015. III(20), Issue: 40. URL: http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/kovalchuk_v.i._using_swot-analysis_to_determine_the_difficulties_of_professional_activity_of_masters_of_industrial_training_at_v ocational_schools_in_terms_of_development_of_pedagogical_skills.pdf

Koshevenko S. V. SWOT-analiz kak instrument strategicheskogo upravleniya shkoloy. Sovremennye nauchnye issledovaniya i innovatsii. – 2014. – № 11. URL: http://web.snauka.ru/issues/2014/11/41244.

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” № 1556-VII vid 01.07.2014 (Red. stanom na 28.09.2017). URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Marakhovska N. V. Vykorystannia analizu swot u fakhovii pidhotovtsi maibutnikh psykholohiv. / N. V. Marakhovska // Aktualni pytannia suchasnoi pedahohiky : materialy III Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Uzhhorod, 11-12 hrud. 2015 r.). – Kherson : Helvetyka, 2015. – S. 127-129.

Marakhovska N. V. Zmist ta struktura zbirnyka dydaktychnykh materialiv z anhliiskoi movy dlia studentiv humanitarnoi ta sotsialno-ekonomichnoi pidhotovky. / N. V. Marakhovska // Humanitar. visn. DVNZ “Pereiaslav-Khmelnytsk. derzh. ped. un-t im. Hryhoriia Skovorody. 2014. Dod. 1 do Vyp. 31, Tom IX (51). – S. 359-367.

Makhynia T. A. Vyznachennia sylnykh i slabkykh storin diialnosti navchalnoho zakladu u protsesi doslidzhennia yoho vnutrishnoho seredovyshcha. Narodna osvita. – 2015. № 3 (27). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3641

Makhnachova N. M., Midliar A. K. “Soft skills” kerivnyka pidpryiemstva. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. 2017. № 17. URL: http://global-national.in.ua/archive/17-2017/80.pdf. Rekomendatsii parlamentskykh slukhan na temu: “Pro stan ta problemy finansuvannia osvity i nauky v Ukraini”. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2133-19 vid 12 lypnia 2017 roku № 2133-VIII.

A Dictionary of Human Resource Management. Retrieved from http://www.oxfordreference.com/ view/10.1093/acref/9780191827822.001.0001/acref-9780191827822

Cambridge Dictionary. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/ru/

Collins English Dictionary. Retrieved from https://www.collinsdictionary.com/

Europe needs better jobs for better-matched skills – Cedefop survey. (2015). Retrieved from http://www.cedefop.europa.eu/en/news-and-press/press-and-media/press-releases/europe-needs-better-jobs-better-matched-skills-cedefop

Perez Mejia, K. J., Purcell, E. R., Reyes Bernardo, J. V. & Herrera Aranda, J. C. (2011). The Importance of Soft Skills Development in Education. Retrieved from https://blogs.funiber.org/formacion-profesorado/2011/05/27/the-importance-of-soft-skills-development-in-education

Ritter, B. A., Small, E. E., Mortimer, J. W., Doll, J. L. (2017). Designing Management Curriculum for Workplace Readiness: Developing Students’ Soft Skills. Journal of Management Education. Retrieved from http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1052562917703679?journalCode=jmed 18. Soft Skills: Not A Commodity, A Necessity. (2017). National Soft Skills Association. Retrieved from http://www.nationalsoftskills.org/?s=soft+skills 19. Tucker C. (2017). Teaching & Assessing Soft Skills. Retrieved from http://catlintucker.com /2017/09/teaching-assessing-soft-skills/

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-09

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ