ЄВРОІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА КОНЦЕПЦІЯ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ АНГІЙСЬКОЇ МОВИ НОВОГО ПОКОЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31392/156433Ключові слова:
інтернаціоналізація, інтеграція, євроінтеграція, вчитель англійської мови, вчитель нового поколінняАнотація
Статтю присвячено проблемі концептуального підходу до підготовки вчителя англійської мови в країнах Європейського Союзу. Проаналізовано актуальні риси процесів інтеграції та інтернаціоналізації, здійснено ретроспективу євроінтеграції та означено особливості концепції підготовки вчителя англійської мови нового покоління. Аналіз концепції ґрунтується на вивченні організації та методики підготовки вчителів англійської мовив країнах Європейського союзу, особливу увагу приділено пропозиціям щодо удосконалення означеного процесу з огляду на інтеграційні процеси та перспективи практичної реалізації на загальноєвропейському, національному та регіональному рівнях. Процеси інтернаціоналізації у різних сферах суспільного життя та євроінтеграції як всередині ЄС, так і зовні, посилюють значення загальної мовної компетентності та володіння іноземними мовами, передусім англійською. Саме тому підготовка вчителя англійської мови відіграє стратегічну роль у налаштуванні європейської освітньої системи на відповідну реакцію, допомагаючи озброїти студентів необхідними знаннями, вміннями та навичками, надати їм можливості для соціальної інклюзії та професійної самореалізації.Посилання
Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. – Cambridge : Cambridge University Press, 2001. – 260 p.
Foreign Language Teaching in Schools in Europe. Eurydice report. – Benelux Press Bruxelles, Belgium, 2001. – 372 p.
Karatsiori M. European Profile for Language Teacher Education: Meeting the Challenge for Sharing Common Competences, Knowledge, Strategies and Values // Cogent Education. – 2016. – Volume 3. – Issue 1.
Kwiek M. The Internationalization and Globalization of Higher Education in Central and Eastern Europe // Society for Research in Higher Education International News. – No. 47, November 2001. – Pp. 3-5.
The Teaching Profession in Europe. Practices, Perceptions and Policies. Eurydice report. – Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, 2015. – 134 p.
The Training of Teachers of a Foreign Language: Developments in Europe / M. Kelly, M. Grenfell and others. [Yelektronniy resurs]. – Rezhim dostupu : p21208.typo3server.info/fileadmin/.../ eu_language.../executive_summary_full_en.pdf
Dzhurinskiy A. Internatsionalizatsiya vysshego obrazovaniya v sovremennom mire / A. N. Dzhurinskiy // Pedagogika. – 2004. – № 3. – S. 83-92.
Martynov A. Yu. Maastrykhtskyi dohovir [Elektronnyi resurs] // Entsyklopediia istorii Ukrainy: T. 6: La-Mi / r edkol. : V. A. Smolii (holova) ta in. NAN Ukrainy. Instytut istorii Ukrainy. – Kyiv : V-vo “Naukova dumka”, 2009. – 790 s.
Pshenychna L. Bolonskyi protses u yoho henezysi ta rozvytku / L. V. Pshenychna // Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia. – 2009. – № 1. – S. 100-106.
Sakhnenko O. Ekonomika znan: svitovyi dosvid ta perspektyvy vprovadzhennia v Ukraini / O. I. Sakhnenko // Innovatsiina ekonomika. – № 7. – 2013. – S. 57-59.
Sorbonnska deklaratsiia [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://aau.edu.ua/up/docs/ bologna/sorb_decl.pdf
Spilna deklaratsiia ministriv osvity Yevropy “Ievropeiskyi prostir u sferi vyshchoi osvity”, Bolonia, 19 ch ervnia 1999 roku. [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://zakon0.rada.gov.ua /laws/show/994_525
Strelchenko L. Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky vchytelia anhliiskoi movy u vyshchykh navchalnykh zakladakh Velykobrytanii v konteksti yevropeiskykh vymoh / L. V. Strelchenko // Naukovi zapysky KDPU. Seriia: Pedahohichni nauky / r ed. kol. : V. V. Radul ta in. – Kirovohrad : KDPU im. V. Vynnychenka, 2013. – Vypusk 121. – S. 93-98.
Chovhan I. V. Perspektyvy hlobalizatsii vyshchoi osvity Ukrainy [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://lib.chdu.edu.ua/pdf/naukpraci/politics/2011/162-150-17.pdf
Shandruk S. I. Professional Preparation of Teachers in the USA andin Ukraine: Comparative Analysis / S. I. Shandruk // Naukovi zapysky KDPU. Seriia: Pedahohichni nauky / red. kol. V. F. Cherkasov, V. V . R adul, N. S. Savchenko ta in. – Kirovohrad : RVVKDPU im. V. Vynnychenka, 2016. – Vypusk 149. – S. 34-39.
Sh kilnyi vchytel novoho pokolinnia [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://www.britishcouncil.org.ua/teach/projects/presett