СУТНІСТЬ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ДУХОВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Л. І. Паньків
  • Фабіан Андрушкевич
  • Станіслава Влох

DOI:

https://doi.org/10.31392/156443

Ключові слова:

духовність, цінність, ціннісні орієнтації, особистість

Анотація

Проблема духовного розвитку особистості завжди була ключовою у педагогіці, та сьогодні, в час глибокої соціальної кризи у світовому просторі, вона набуває глобального значення. Формування гуманістичної світоглядної позиції майбутніх учителів – невід’ємна складова нового педагогічного мислення, що змінює погляд на характер і сутність освіти, в якій студенти і викладачі виступають як суб’єкти розвитку власної творчої індивідуальності.  У статті актуалізовано проблему формування духовності молодого покоління. Основою духовності особистості визначено її ціннісні орієнтації. Розглянуто сутність та зміст ціннісних орієнтацій як компонента структури особистості. Формування ціннісних орієнтацій особистості є важливим завданням освітнього процесу, оскільки передбачає визначення глибоких проблем внутрішнього світу – осмислення і прийняття вищих цінностей буття, свого призначення в світі, що уможливлює духовний розвиток людини на основі гуманістичних ідеалів. У контексті окресленої проблеми потребують ґрунтовного дослідження визначення шляхів та питання методичного забезпечення процесу формування ціннісних орієнтацій молоді.

Посилання

Berdyaev N. A. O naznachenii cheloveka / N. A. Berdyaev. – Moskva : Respublika, 1993. – S. 36-52.

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy / ukl. O. Yeroshenko. – Donetsk : TOV “Hloriia Treid”, 2012. – 864 s.

Levykin I. T. Teoreticheskie i metodologicheskie problemy sotsialnoy psikhologii / I. T. Levykin. – Moskva : Mysl, 1975. – 256 s.

Pankiv L. I. Tsinnisni priorytety mystetskoho navchannia starshoklasnykiv / L . I . P ankiv // n aukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity : zbirnyk naukovykh prats. – Vyp. 16 (21). – Chastyna 2. – Kyiv : NPU im. M. P. Drahomanova, 2014. – 253 s. – S. 117-120.

Rudnytska O. P. Pedahohika: zahalna ta mystetska : navchalnyi posibnyk / O. P. Rudnytska. – Ternopil : Navchalna knyha “Bohdan”, 2005. – 360 s.

Filosofskiy slovar / sost. I. V. Andrushchenko, O. A. Vusatyuk, S. V. Linetskiy, A. V. Shuba. – Kyiv : A.S.K., 2006. – 1056 s. – S. 939-940.

Fromm E. Psikhoanaliz i etika / E. Fromm. – Moskva : Respublika, 1993. – 415 s.

Khyzhna O. P. Estetychni tsinnosti v konteksti formuvannia kultury khudozhno-pedahohichnoi diialnosti maibutnikh uchyteliv muzyky // Naukovyi visnyk Pivdennoukrainskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni K. D. Ushynskoho : zb. naukovykh prats. – № 3-4 / hol. redaktor – doktor ped. nauk, profesor A. M. Bohush. – Odesa : NDPU im. K. D. Ushynskoho, 2012. – S. 252-257.

Shevchenko H. P. Dukhovnist ta dukhovna kultura osobystosti / H . P. Shevchenko // F ormuvannia dukhovnoi kultury uchnivskoi molodi zasobamy mystetstva : [monohrafiia]. – Luhansk : Vyd-vo SNU im. V. Dalia, 2006. – S. 3-38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ