ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ФУНКЦІЇ ПРОСТОРОВОГО БАЧЕННЯ В ПРОЦЕСІ ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/156444Ключові слова:
відчуття, сприйняття, уявлення, просторове бачення, просторове мисленняАнотація
Складні перцептивні дії разом з логічними складають структуру просторового бачення. Формування просторового бачення засобами академічного малюнку та живопису можливо при безпосередньому впливі на психічну діяльність, виходячи із знань психологічних особливостей просторового мислення. Просторове бачення – як будь-яка форма сприйняття простору – полімодальна. Автор розглядає системний механізм аналізаторних функцій, та досліджує психолого-педагогічні особливості формування функції просторового бачення в процесі образотворчої діяльності. Основна функція навчання полягає у формуванні знань, вмінь і навичок, що забезпечують розумовий розвиток. Особливість знань, вмінь та навичок, що формуються в процесі образотворчого мистецтва, не несуть тільки вузькоспеціальний характер. Спираючись на складну систему знань просторових закономірностей і відношень, що формуються в процесі вирішення різноманітних образотворчих задач, вони здатні формувати просторове мислення.Посилання
Ananev B. G. Osobennosti vospriyatiya prostranstva u detey / B. G. Ananev, Ye. F. Rybalko. – Moskva : Prosveshcheniya, 1964.
Botvinnikov A. D. Nauchnye osnovy formirovaniya graficheskikh znaniy, umeniy, navykov shkolnikov / A. D. Botvinnikov, B. F. Lomov. – Moskva : Pedagogika, 1979. – 256 s.
Ganzen V. A. Vospriyatie tselostnykh obektov / Vladimir Aleksandrovich Ganzen. – Leningrad : Iz-vo Leningradskogo universiteta, 1973. – 153 s.
Demidov V. Ye. Kak my vidim to, chto my vidim / V. Ye. Demidov. – Moskva : Znaniya, 1987. – 240 s. – (Nauka i progress).
Lerner G. I. Psikhologiya vospriyatiya obemnykh form : (Po izobrazheniyam) / G. I. Lerner. – Moskva : Iz-vo Moskovskogo universiteta, 1980. – 136 s.
Medvedev L. G. Formirovanie graficheskogo khudozhestvennogo obraza na zanyatiyakh po risunku : ucheb. posobie dlya studentov ped. in-tov po khudozh.-graf. spets. / L . G. Medvedev. – Moskva : Prosveshchenie, 1986. – 159 s.
Postalovskiy I. Z. Trenirovka obraznogo myshleniya / Izrail Zinovevich Postalovskiy. – Odessa : Mayak, 1997. – 164 s. – (Pedagogicheskaya tekhnologiya XXI veka; 4).
Ryndin A. S. Zhivopis. Teoriya i praktika / Aleksandr Semenovich Ryndin. – Odessa : KP “Odeska mіska drukarnya”, 2010. – 288 s. – (Uchebnoe posobie; 2).
Yakimanskaya I. S. Razvitie prostranstvennogo myshleniya shkolnikov / Iriada Sergeevna Yakimanskaya. – Moskva : Pedagogika, 1980. – 240 s. – (Bukinisticheskoe izdanie).