МЕТОДИКА РОЗРОБЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАНІВ І ПРОГРАМ З ІНОЗЕМНИХ МОВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31392/167092Ключові слова:
вищі навчальні заклади, Велика Британія, навчальний план і програма з іноземної мови, розробка навчальної програми, потреби студентівАнотація
У статті розглянуто методику створення навчальних планів і програм з іноземних мов в британських університетах. Зокрема визначено основні засади розробки сучасних навчальних планів і програм з іноземних мов у вищих навчальних закладах Великої Британії, охарактеризовані принципи та підходи до укладання навчальних планів і програм з іноземних мов як професійно спрямованої дисципліни. Зокрема встановлено, що процес відбору змісту навчальних планів і програм з іноземної мови складається з таких послідовних етапів: консультації, відбір і організація навчального матеріалу, добір навчальних завдань і вправ, контроль ефективності. У статті визначено, що ефективність етапів розроблення навчальних планів і програм з іноземної мови як професійно спрямованої дисципліни зумовлена такими чинниками, як аналіз відомостей, які надходять від студентів до початку навчального процесу, а також протягом навчання; оцінювання результативності навчання іноземної мови після його завершення та застосуванням отриманих даних під час наступної стадії планування; використання сукупності емпіричного досвіду та новітніх наукових досліджень у сфері навчання іноземних мов на всіх стадіях укладання навчальних планів і програм з іноземної мови як професійно спрямованої дисципліни. Підготовка навчальних планів і програм з іноземної мови в британських університетах являє собою динамічний процес, що має певні особливості, які полягають у дотриманні послідовності певних етапів розроблення вказаних навчальних планів та програм. Така процедура укладання навчальних планів і програм з іноземних мов забезпечує їхню високу адаптивність до індивідуальних потреб суб’єктів навчання та вимог сучасного ринку праці Великої Британії.
Посилання
Bachman L. Statistical Analyses for Language Assessment / L . B achman. – Cambridge : Cambridge University Press, 2004.
Caning J. The language landscape in 2007. Five years on / J. Caning. – Southampton : Subject Centre for Languages, Linguistics and Area Studies, 2008.
Footitt H. The National Languages Strategy in Higher Education: University Council for Modern Languages / H. Footitt. – London : DfES, 2005. – (DfES Research Report RR625).
Grin F. Language Planning and Economics / F. Grin // Current Issues in Language Planning. – 2003. – №4. – Р. 1–66.
Hagen S. Language and Culture in British Business: Communications, Needs and Strategies / Stephen Hagen. – London : CILT, 2005.
Myers G. The Usefulness of Student Evaluation in the Quality Assurance Process / G. Myers // The Fifth National Institution-Wide Language Programmes Conference / G. M yers. – Nottingham: Nottingham University Press, 1995. – (Proceedings of the 5th IWLP Conference in Nottingham Trent University). – Р. 125-134.
Strategically Im portant and Vulnerable Subjects 2010–11 – London : HEFCE, 2011. – (The HEFCE Advisory Group’s Report).
Trimble L. English for science and technology. A discourse approach / L . T rimble. – Cambridge : Cambridge University Press, 1985. – 140 р.
Worton M. Review of Modern Foreign Languages provision in higher education in England / M. Worton. – London : HEFCE, 2009.
Wyburd P. ICT and Independent Language Learning at the University of Manchester / P . W yburd // A utonomous Language Learning in Art and Design Using Interactive Networks / P . W yburd. – Cambridge : Cambridge University Press, 2001. – Р. 127-134.