СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИКУ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ ЯК ЗАПОРУКА САМОЗБЕРЕЖЕННЯ ЛЮДИНИ

Автор(и)

  • О. І. Мартіросян
  • В. Д. Порошина
  • О. О. Ларіна

DOI:

https://doi.org/10.31392/167493

Ключові слова:

навчальне середовище, інтелект нації, громадянське суспільства, педагогічні технології, освіта дорослих, неперервна освіта, самозбереження людини

Анотація

На основі історико-педагогічних джерел та освітньо-соціологічних досліджень автори у статті аналізують і стверджують, що саме освіта дорослих, їх навчання та новітні методи в науці андрагогіка, є запорукою самозбереження дорослої людини, її знань та професійного досвіду. Автори стверджують, що освіта дорослих – це неперервний процес накопичення знань, досвіду та формування життєвої активної позиції; доводять, що на сучасному етапі освіта дорослих є соціальним феноменом, який формує інтелект суспільства. Необхідне утвердження світоглядної позиції дорослої людини, філософського підходу до процесу навчання, професійного зростання, самовизначення, самоосвіти як базису для збереження самої себе, де пріоритетною темою для проведення наукових і соціологічних досліджень, конференцій, конгресів тренінгів, семінарів психолого-педагогічних досліджень, буде доросла людина з активною життєвою позицією і життєвим досвідом.

Посилання

Desiatov T. M. Suchasne naukove bachennia neperervnoi osvity: stratehiia rozvytku u masshtabakh heopolitychnykh rehioniv / T. M. Desiatov // Neperervna profesiina osvita. – 2002. – Vyp. № 2. – S. 11-13.

Putsov V. I. Osvita doroslykh: problemy teorii ta praktyky / V. I. Putsov // Obrii. – 2010. – № (30). – S. 33-34.

Dobrinskaya Ye. I . Obrazovanie vzroslykh v kulturologicheskom izmerenii / Y e. I . D obrinskaya // V diapazone gumanitarnogo znaniya : Sbornik k 80-letiyu professora M. S. Kagana. Seriya “Mysliteli”; Vyp. № 4. – SPb. : Sankt-Peterburgskoe filosofskoe obshchestvo, 2001.

Sysoieva S. O. Osvita doroslykh: tekhnolohichnyi aspekt / S. O. Sysoieva // Neperervna profesiina osvita: teoriia, praktyka : nauk.-metod. zhurnal. – Kyiv, 2004. – Vyp № 11. – Ch. I. – S. 9-12.

Neperervna profesiina osvita: filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz : monohrafiia / V. H. Kremen, V. P. Andrushchenko, I. A. Ziaziun ta in. ; In-tut ped. i psykh. prof. osvity APN Ukrainy. – K. : Naukova dumka, 2003. – 852 s.

Voitovska O. M. Suchasni problemy ta tendentsii rozvytku osvity doroslykh v systemi neperervnoi osvity / O. M. Voitovska // Naukovi zapysky : zbirnyk naukovykh statei / Min-vo osvity i nauky Ukrainy., Natsion. ped. un-t im. M. P. Drahomanova ; Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2014. – Vyp. № 122. – 274 s. (Seriia pedahohichni ta istorychni nauky).

Kremen V. H. Osvita v strukturi tsyvilizatsiinykh zmin / V. H. Kremen // Osvita. – № 4. – 2010. – S. 4-6.

Lukianova L. B. Providni osoblyvosti navchannia doroslykh / L. B. Lukianova // Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyva : zbirnyk nauk. prats ; (redkol. L. B. Lukianova (holova) ta inshi ; In-tut ped. osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. – K. : Nizhyn, 2012. – Vyp. № 4. – 228 s.

Nychkalo N. H. Neperervna profesiina osvita yak filosofska ta pedahohichna katehoriia / N. H. Nychkalo // Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka : nauk.-metod. zhurnal. – 2001. – № 1. – S. 9-2.

Sihaieva L. O. Etapy rozvytku osvity doroslykh za radianski chasy: teoretychnyi aspekt / L. Ye. Sihaieva, O. I. Martirosian // Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka. – Kyiv : “EKMO”. – № 1. – 2007.

Martirosian O. I. Rol osvity doroslykh u zberezhenni tsinnostei demokratychnoho suspilstva / O. I. Martirosian // Naukovi zapysky : zbirnyk naukovykh statei ; Min-vo osvity i nauky Ukrainy, Natsion. ped. univers. im. M. P. Drahomanova, 2014. – Vyp. № 120. – 290 s. (Seriia pedahohichni ta istorychni nauky). – S. 121-127.

Martirosian O. I. Perspektyva rozvytku osvity doroslykh u konteksti yevropeiskoi intehratsii / O. I. Martirosian // Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka : zbirnyk naukovykh prats. – K. : Vyd-vo “EKMO”, 2007. – Vyp. № 4. – 234 s.

Martirosian O. I. Neperervna osvita yak chynnyk profesiinoho zrostannia doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy : zbirnyk naukovykh prats / redkol. L. B. Lukianova (holova) ta in. ; In-tut pedah. osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. – K. : Yedelveis, 2012. – Vyp № 5. – 306 s.

Sahun I. T. Neperervna osvita yak zasib sotsialnoi adaptatsii do “tretoho viku” / I. T. Sahun // Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia “Pedahohichni nauky”: zbirnyk nauk. prats. – Cherkasy, 2011. – Vyp. № 203. – 298 s.

Sihaieva L. Ye. Kontseptsiia rozvytku osvity doroslykh v Ukraini / Ins-t ped. osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy ; ukl. L. Ye. Sihaieva. – K. : Vyd-vo “EKMO”, 2009. – 44 s.

Sihaieva L. Ye. Rozvytok osvity doroslykh v Ukraini (dr. pol ХХ stol. – poch. XXI st.) : monohrafiia / za red. S. O. Sysoievoi ; In-tut ped.osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. – K. : TOV vyd-vo “EKMO”, 2010. – 420 s.

Podobed V. I. Obrazovanie vzroslykh: metadologicheskiy aspekt / V. I. Podobed, V. V. Gornikova // Pedagogika. – 2003. – № 7.

Folvarochnyi I. V. Tendentsii rozvytku osvity doroslykh v Ukraini ta krainakh Yevropeiskoho Soiuzu / I. V. Folvarochnyi // Naukovi zapysky : zbirnyk naukovykh statei ; Min-vo osvity nauky Ukrainy. (Seriia “Pedahohika”), Vyp № 2. – K. : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2009. – S. 14-18

Osvita doroslykh: terminolohichnyi slovnyk / L. Lukianova, O. Anishchenko. – K. ; Nizhyn : Vydavets Lysenko M. M., 2014. – 125 s.

Boltivets S. I. Priorytetni napriamky osvity doroslykh na materialakh YuNESKO / S . I . B oltivets, L. Ye. Sihaieva // Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka : naukovo-metodychnyi zhurnal. – K., 2003. – Vyp. № 3. – S. 18-21.

Ohiienko O. I. Andrahohichnyi pidkhid u neperervnii osviti doroslykh: metodychni rekomendatsii / O. I. Ohiienko. – K. : Cumy : Sumskyi DPU im. A. S. Makarenka, 2007. – 40 s.

Sharonova N. A. Nepreryvnoe obrazovanie v kontekste fomirovaniya novoy obrazovatelnoy paradigmy / N. A. Sharonova // Uchenye zapiski Kharkovskogo gumanitarnogo instituta “Narodnaya ukrainskaya akademiya”, 2001. – T. 7. – S. 124-129.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ