МЕТОДИЧНІ ОРІЄНТИРИ ДО РОЗРОБЛЕННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ ІЗ МОВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

  • В. В. Шкавро

DOI:

https://doi.org/10.31392/167957

Ключові слова:

майбутні вчителі української мови і літератури, методичні орієнтири, тестові завдання, різновиди тестових завдань

Анотація

У статті окреслено методичні орієнтири до створення тестових завдань із мовознавчих дисциплін за їхніми класифікаційними ознаками. Подано рекомендації для удосконалення різновидів тестових завдань під час контролю знань майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін. Проаналізовано стан розробленості обраної проблеми у теорії і практиці вищої школи, досліджене ґенезу тестового контролю суб’єктів освітнього процесу у педагогічній науці. Розкрито переваги тестового контролю навчальних досягнень студентів у контексті зарубіжного досвіду. Окремим аспектом публікації є розгляд психологічних чинників, що позитивно впливають на процеси саморегуляції, самооцінювання, самокорекції і саморозвитку майбутніх фахівців освітньої галузі. Висвітлено провідні тенденції у розробленні тестових завдань із різних дисциплін, а також способи їх створення (вербальні, вербально-невербальна, невербальна форми) з обґрунтуванням переваг конкретної форми. Докладно проаналізовано найпоширеніші формати тестових завдань (альтернативні, вибіркові, послідовні, конструктивні) й проілюстровано відповідними прикладами із сучасної української літературної мови. Охарактеризовано типи за різними видами ознак (цільовими, функціональними, смисловими ознаками, формальними ознаками). Обґрунтовано доцільність урахування технологічних аспектів під час розроблення альтернативних, взаємозалежних і відтворювальних тестових завдань для майбутніх учителів української мови і літератури з мовознавчих дисциплін.

Посилання

Bulakh I. Ye. Stvoriuiemo yakisnyi test : navch. posib. / I. Ye. Bulakh, M. R. Mruha. – K. : Maister-klas, 2009. – 176 s.

Vynohradov O. Testy yak sotsialna innovatsiia v Ukraini. [Elektronnyi resurs] / O. Vynohradov. – Rezhym dostupu : www. fulbrifht.org.ua.

Vitvytska S. S. Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly: Metodychnyi posibnyk dlia studentiv mahistratury / S. Vitvytska. – Kyiv : Tsentr navchalnoi literatury, 2003. – 316 s.

Halian I. M. Psykhodiahnostyka : navch. posibnyk / I. M. Halian. – K. : Akademvydav, 2009. – 464 s.

Konstruiuvannia testiv. Kurs lektsii : navch. posib. / L. O. Kukhar, V. P. Serhiienko. – Lutsk, 2010. – 182 s.

Praktykum z metodyky navchannia movoznavchykh dystsyplin u vyshchii shkoli : navch. posibnyk / O. Horoshkina, S. Karaman, Z. Bakum, O. Karaman, O. Kopus / za red. O. Horoshkinoi ta S. Karamana. – 2015. – 250 s.

Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktyky : navch. posib. / kol. avtoriv za red. M. I. Pentyliuk – K. : Lenvit, 2015. – 320 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-22

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ