ПРОЕКТУВАННЯ УМІНЬ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИЗАЙНІ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХУДОЖНИКІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • М. М. Близнюк

DOI:

https://doi.org/10.31392/178739

Ключові слова:

проектування умінь, педагогічний дизайн, декоративно-прикладне мистецтво, майбутній художник, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

На початку XX століття намітилася загальна тенденція пошуку найкращої організації практичного педагогічного процесу, що підштовхнуло дослідників до використання форм активного навчання, наприклад, пошукового методу, дослідницького методу, методу проектів. З початком використання нових методів навчання став відбуватися перегляд процесуальної сторони організації освітнього процесу. Відокремлення проектування і проникнення його в суміжні галузі, пов’язані з вирішенням складних соціо-технічних проблем, привезло до розвитку нових форм проектної культури, появи нових системних і методологічних орієнтацій, до виходу на гуманітарні методи пізнання і освоєння дійсності.

Проектування умінь є основним видом навчальної діяльності студентів і дає змогу домагатися високих результатів в активізації пізнавальних процесів в ході підготовки майбутнього фахівця. В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних і творчих здібностей особистості майбутнього фахівця-художника, умінь самостійно застосовувати отримані теоретичні знання на практиці. Метод проектів базується на сукупності дослідницьких, пошукових і творчих методів у навчанні декоративно-прикладному мистецтву.

Посилання

Chyrva O. Ch. Pedahohichnyi dyzain yak stratehiia stanovlennia proektnoi kultury dyzainera / O. Ch. Chyrva // Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu I mystetstv. Mystetstvoznavstvo. Arkhytektura. – 2013. – № 3. – S. 51-53. – Rezhym dostupu : http:// nbuv.gov.ua/UJRN/had_2013_3_15.

Kovalenko O. E. Metodolohichni zasady profesiinoi osvity : navchalnyi posibnyk dlia studentiv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostei / O. E. Kovalenko, N. O. Briukhanova, I. S. Posokhova, L. V. Shtefan, S. A. Lysenko. – Vyd. 2-he, pererob. I dop. – Kharkiv : UIPA, 2011. – 194 s.

Koshelieva V. S. Metodyka formuvannia proektuvalnykh umin u maibutnikh inzheneriv-pedahohiv ekonomichnoho profiliu zasobamy kompiuternykh tekhnolohii : dys. … kand. ped. nauk : 13.00.02 / V. S. Koshelieva. – Kharkiv, 2008. – 240 s.

Lysenko S. A. Stanovlennia problemy proektuvannia profesiinoi kariery maibutnimy fakhivtsiamy u nautsi ta osviti / S. A. Lysenko, S. M. Shepelenko // Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Ser.: Pedahohika I psykholohiia : zb. Statei. – Yalta : RVV KHU, 2011. – Vyp. 31. – Ch. 1. – S. 164-171.

Tikhomirova Ye. 800 slov pro pedagogicheskiy dizayn [Yelektronniy resurs] / Ye. Tikhomirova. – Rezhim dostupu : http:// magazine.hrm.ru/800-slov-pro-pedagogicheskijj-dizajjn.

Siemens G. (2002). Instructional Design in Elearning [Yelektronniy resurs] / G. Siemens. – Rezhim dostupu : http:// www.elearnspace.org/Articles/InstructionalDesign.htm.

Usataya T. V. Razvitie khudozhestvennoy-proektnoy deyatelnosti v protsesse professionalnoy podgotovki studentov universiteta / 13.00.08 – teoriya I metodika professionalnogo obrazovaniya : avtoref. diss. … kand. рed. nauk / T. V. Usataya. – Magnitogorsk, 2004. – 24 s.

Baykov A. S. Pedagogicheskie aspekty sozdaniya interfeysa elektronnykh sredstv obrazovatelnogo naznacheniya dlya vysshey shkoly : avtoref. diss. … kand. Ped. Nauk : spets. 13.00.01 “Obshchaya pedagogika, istoriya pedagogiki I obrazovaniya” / A. S. Baykov. – Ryazan, 2008. – 23 s.

Verbitskiy A. A. Aktivnoe obuchenie v vysshey shkole: kontekstnyy podkhod / A. A. Verbitskiy. – Moskva : Vyssh. Shk., 1991. – 207 s.

Denysenko S. M. Pedahohichnyi dyzain u suchasnomu osvitnomu protsesi / S. M. Denysenko // Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. – 3 (81). – 2015. – S. 79-83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-15

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ