ПРОЕКТУВАННЯ УМІНЬ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИЗАЙНІ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХУДОЖНИКІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31392/178739Ключові слова:
проектування умінь, педагогічний дизайн, декоративно-прикладне мистецтво, майбутній художник, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
На початку XX століття намітилася загальна тенденція пошуку найкращої організації практичного педагогічного процесу, що підштовхнуло дослідників до використання форм активного навчання, наприклад, пошукового методу, дослідницького методу, методу проектів. З початком використання нових методів навчання став відбуватися перегляд процесуальної сторони організації освітнього процесу. Відокремлення проектування і проникнення його в суміжні галузі, пов’язані з вирішенням складних соціо-технічних проблем, привезло до розвитку нових форм проектної культури, появи нових системних і методологічних орієнтацій, до виходу на гуманітарні методи пізнання і освоєння дійсності.
Проектування умінь є основним видом навчальної діяльності студентів і дає змогу домагатися високих результатів в активізації пізнавальних процесів в ході підготовки майбутнього фахівця. В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних і творчих здібностей особистості майбутнього фахівця-художника, умінь самостійно застосовувати отримані теоретичні знання на практиці. Метод проектів базується на сукупності дослідницьких, пошукових і творчих методів у навчанні декоративно-прикладному мистецтву.
Посилання
Chyrva O. Ch. Pedahohichnyi dyzain yak stratehiia stanovlennia proektnoi kultury dyzainera / O. Ch. Chyrva // Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu I mystetstv. Mystetstvoznavstvo. Arkhytektura. – 2013. – № 3. – S. 51-53. – Rezhym dostupu : http:// nbuv.gov.ua/UJRN/had_2013_3_15.
Kovalenko O. E. Metodolohichni zasady profesiinoi osvity : navchalnyi posibnyk dlia studentiv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostei / O. E. Kovalenko, N. O. Briukhanova, I. S. Posokhova, L. V. Shtefan, S. A. Lysenko. – Vyd. 2-he, pererob. I dop. – Kharkiv : UIPA, 2011. – 194 s.
Koshelieva V. S. Metodyka formuvannia proektuvalnykh umin u maibutnikh inzheneriv-pedahohiv ekonomichnoho profiliu zasobamy kompiuternykh tekhnolohii : dys. … kand. ped. nauk : 13.00.02 / V. S. Koshelieva. – Kharkiv, 2008. – 240 s.
Lysenko S. A. Stanovlennia problemy proektuvannia profesiinoi kariery maibutnimy fakhivtsiamy u nautsi ta osviti / S. A. Lysenko, S. M. Shepelenko // Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Ser.: Pedahohika I psykholohiia : zb. Statei. – Yalta : RVV KHU, 2011. – Vyp. 31. – Ch. 1. – S. 164-171.
Tikhomirova Ye. 800 slov pro pedagogicheskiy dizayn [Yelektronniy resurs] / Ye. Tikhomirova. – Rezhim dostupu : http:// magazine.hrm.ru/800-slov-pro-pedagogicheskijj-dizajjn.
Siemens G. (2002). Instructional Design in Elearning [Yelektronniy resurs] / G. Siemens. – Rezhim dostupu : http:// www.elearnspace.org/Articles/InstructionalDesign.htm.
Usataya T. V. Razvitie khudozhestvennoy-proektnoy deyatelnosti v protsesse professionalnoy podgotovki studentov universiteta / 13.00.08 – teoriya I metodika professionalnogo obrazovaniya : avtoref. diss. … kand. рed. nauk / T. V. Usataya. – Magnitogorsk, 2004. – 24 s.
Baykov A. S. Pedagogicheskie aspekty sozdaniya interfeysa elektronnykh sredstv obrazovatelnogo naznacheniya dlya vysshey shkoly : avtoref. diss. … kand. Ped. Nauk : spets. 13.00.01 “Obshchaya pedagogika, istoriya pedagogiki I obrazovaniya” / A. S. Baykov. – Ryazan, 2008. – 23 s.
Verbitskiy A. A. Aktivnoe obuchenie v vysshey shkole: kontekstnyy podkhod / A. A. Verbitskiy. – Moskva : Vyssh. Shk., 1991. – 207 s.
Denysenko S. M. Pedahohichnyi dyzain u suchasnomu osvitnomu protsesi / S. M. Denysenko // Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. – 3 (81). – 2015. – S. 79-83.