МОДЕЛЮВАННЯ ЛЕКЦІЙНИХ КУРСІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Т. П. Лихограй

DOI:

https://doi.org/10.31392/179195

Ключові слова:

модель, моделювання, компетентнісний підхід, компетентність, лекція, форма організації навчання, навчальний процес, структура

Анотація

У статті подано загальний аналіз педагогічного моделювання як методу педагогічних досліджень, представлено основні принципи його застосування в умовах інтеграції компетентнісного підходу у навчальний процес вищої школи. Встановлено, хоча й побудова моделі передбачає абстрагування та ідеалізацію об’єкта вивчення, проте її використання в педагогіці дає можливість детально проаналізувати та оцінити як ключові етапи навчального процесу загалом, так і основні форми навчання зокрема. Моделювання лекційних курсів спрямоване на структурно-логічну побудову занять, відповідно його домінантне завдання – оптимізувати процес навчання, підвищити результативність. Розглянуто теоретичні основи побудови моделі різних типів лекцій. Проаналізовано комплекс взаємозв’язаних і чітко визначених елементів, що утворюють структурну методичну модель, що залежить від наукового змісту, характеру викладеного матеріалу і типу лекції. Як наслідок, досліджено критерії структурного моделювання різновидів лекції залежно від запланованої дидактичної мети – вступної, інформаційної, оглядової, проблемної, бінарної, лекції-консультації, лекції з наперед визначеними помилками, лекції прес-конференції.

Посилання

Voloshchuk I. P. Formuvannia profesiinoi kompetentnosti studentiv VNZ: kompetentnisnyi pidkhid / I. P. Voloshchuk // Naukovi zapysky [Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia]. Psykholoho-pedahohichni nauky. – 2014. – № 3. – S. 34-38. – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua /UJRN/Nzspp_2014_3_7

Lodatko Ye. O. Modeliuvannia v pedahohitsi: tochky vidliku [Elektronyy̆ resurs] / Ye. O. Lodatko // Pedahohichna nauka: istoriia, teoriia, praktyka, tendentsiï rozvytku : e-zhurnal. – 2010. – Vyp. № 1. – Rezhym dostupu : http:// intellect– invest.org.ua/pedagog_editions_e–magazine

Machynska N. I. Suchasni formy orhanizatsii nachalnoho protsesu u vyshchii shkoli : navchalno-metodychnyi posibnyk / N. I. Machynska, S. S. Stelmakh. – Lviv : Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav, 2012. – 180 s.

Pometun O. I. Kompetentnisnyi pidkhid do otsiniuvannia rivniv dosiahnen uchniv / O. I. Pometun. – Kyiv : Prezentatsiia na naradi Tsentru testovykh tekhnolohii 19.10.2004 r. – 10 s.

Stoliarenko O. V. Modeliuvannia pedahohichnoi diialnosti u pidhotovtsi fakhivtsia : navchalno-metodychnyi posibnyk / O. V. Stoliarenko. – Vinnytsia : TOV “Nilan-LTD”, 2015. – 196 s.

Teplytska A. O. Model I modeliuvannia v profesiinii osviti maibutnikh uchyteliv / A . O . T eplytska // Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia I praktyka. – 2015. – Vyp. 6. – S. 181-191. – Rezhym dostupu : http:// nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_2015_6_22

Pedahohika vy shchoï shkoly : navch. рosib. / Z. N. Kurliand, R. I. Khmeliuk, A. V. Semenova ta in. ; za red. Z. N. Kurliand. – Kyiv : Znannia, 2007. – 495 s. – S. 449.

Shapran Yu. Pedahohichne modeliuvannia u protsesi formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia biolohii / Yu. Shapran // Ridna shkola. – 2012. – № 12. – S. 39-43. – Rezhym dostupu : http:// nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_9

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-24

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ