ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦІВ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.04Ключові слова:
комп’ютерні технології, , якість освіти,цифрові освітні технології, майбутній фахівець, професійнадіяльністьАнотація
У статті розглядаються питання формування готовності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій до використання цифрових освітніх технологій. Проаналізований досвід вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо формування готовності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій та її впливу на якість освіти. В статті наголошується, що фахівці які випускаються сьогодні ЗВО, як правило, не готові до професійної діяльності в умовах сучасного інформаційного середовища. Це виражається не стільки в нестачі теоретичних знань і умінь визначати і реалізовувати оптимальні підходи до вирішення професійних завдань, скільки в поганому розумінні можливостей і особливостей використання в професійній діяльності сучасних інформаційних технологій. В статті наголошується, що в умовах інтенсивного розвитку комп’ютерних технологій особливо гостро проявилися проблеми підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій, які на високому рівні володіють цифровими освітніми технологіями. В статті доведено, що готовність до педагогічної діяльності не можна зводити лише до забезпечення певного настрою особистості працювати в обраній сфері діяльності або до виховання окремих якостей і властивостей, до простої їх суми. Готовність до педагогічної діяльності передбачає формування таких необхідних установок, професіоналізму, властивостей і якостей особистості, які забезпечують можливість майбутньому фахівцю свідомо і сумлінно, зі знанням справи і творчо виконувати свої професійні функції та обов’язки. Визначальним фактором готовності майбутнього вчителя до професійної (педагогічної) діяльності є особливості цієї діяльності і умови її протікання.. Аналіз професійної освіти в Україні і європейських країнах говорить про те, що цифрові освітні технології є основною провідною з базових складових підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій.
Посилання
Hevko I. V. Formuvannia i rozvytok profesionalizmu vchytelia tekhnolohii: teoriia i metodyka. Kamianets-Podilskyi: Aksioma, 2017. 392 s.
Grih E. Informacionnye tehnologii v upravlenii i uchebnym processom vuza : materialy Mezhregionalnoj nauchno-prakticheskoj konferencii – 11-13 oktyabrya 2002. S. 74-75.
Dal V. Tolkovyj slovar. T. 1. A-Z. – Moskva : Hudozhestvennaya literatura, 1935. 723 s.
Deklaratsiia pryntsypiv “Pobudova informatsiinoho suspilstva – hlobalne zavdannia u novomu tysiacholitti” : OON; Deklaratsiia, Mizhnarodnyi dokument vid 12.12.2003 [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_c57.
Dychkivska I. M. Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii : navch. posib. Kyiv, 2004. 352 s.
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” vid 01.07.2014 № 1556-VII [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Zakon Ukrainy “Pro informatsiiu” vid 02.10.1992 № 2657-XII [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2657-12.
Zakon Ukrainy “Pro Kontseptsiiu Natsionalnoi prohramy informatyzatsii” vid 04.02.1998 № 75/98-VR [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/75/98-vr.
Zakon Ukrainy “Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii” vid 04.02.1998 № 74/98-VR [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/74/98-vr.
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
[Zakon Ukrainy “Pro Osnovni zasady rozvytku informatsiinoho suspilstva v Ukraini na 2007–2015 roky” vid 09.01.2007 r. № 537-V [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/
show/537-16.
Zimnyaya I. Ya. Klyuchevye kompetetnosti kak rezultativno-celevaya osnova kompetetnostnogo podhoda v obrazovanii. Moskva : Issledovatelskij centr problem kachestva podgotovki specialista, 2004. 42 s.
Ziaziun I. A. Filosofiia postupu i prohnozu osvitnoi systemy // Pedahohichna maisternist: problemy, poshuky, perspektyvy : monohrafiia. Kyiv ; Hlukhiv : RVV HDPU, 2005. S. 10-18.
[Kontseptsiia “Nova ukrainska shkola” [Elektronnyi resurs]. 2016. Rezhym dostupu : http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html.
Kraevskij V. V., Hutorskoj A. V. Predmetnoe i obshepredmetnoe v obrazovatelnyh standartah. Pedagogika. 2003. № 2. S. 3-10.
Markova A. K. Psihologiya professionalizma. Moskva, 1996. 308 s.
Ovcharuk O. V. Rozvytok kompetentnisnoho pidkhodu: stratehichni oriientyry mizhnarodnoi spilnoty. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Kyiv : “K.I.S.”, 2004. 112 s.
Pedagogicheskij slovar : ucheb. posobie dlya studentov vysshih ucheb. zavedenij / pod red. V. I. Zagvyazinskogo, A. F. Zakirovoj. Moskva : Akademiya, 2008. 352 s.
Pro zatverdzhennia Pravyl vykorystannia kompiuternykh prohram u navchalnykh zakladakh MON Ukrainy; Nakaz, Pravyla vid 02.12.2004 № 903 [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0044-05.
Pro zatverdzhennia haluzevoi Kontseptsii rozvytku neperervnoi pedahohichnoi osvity : Nakaz MON № 1176 vid 14.08.13 roku [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : http://osvita.ua/legislation/
Ser_osv/36816/.
Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky // Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 25.06.2013 № 344/2013 [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/
/2013.
Hutorskoj A. V. Klyuchevye kompetencii i obrazovatelnye standarty: Doklad na otdelenii filosofii obrazovaniya i teorii pedagogiki RAO 23 aprelya 2002. – Centr “Ejdos” WWW/eidos.ru/news/compet/htm