УДОСКОНАЛЕННЯ ВИРОБНИЧО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ У ГАЛУЗІ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ВИКЛИК СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.07

Ключові слова:

інженер-педагог, бакалаври галузі харчових технологій, професійна підготовка, виробничо-технологічна діяльність, вищі навчальні заклади, робітничі кадри, педагог професійного навчання, дуальна форма навчання, роботодавці, фахівці, стейкхолдери

Анотація

Статтю присвячено проблемам реформування вищої освіти. Наголошено на потребі модернізації системи професійної освіти. Автор аналізує умови підготовки інженерів-педагогів та звертає увагу на необхідність удосконалення їхньої інженерної складової. Виокремлено виробничо-технологічну діяльність інженерної складової як базову для побудови системи підготовки бакалаврів харчового профілю. Мета статті – обґрунтувати значущість виробничо-технологічної підготовки для інженерно-педагогічних кадрів галузі харчових технологій у педагогічних закладах вищої освіти. Проаналізовано вплив виробничо-технологічної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання на їх подальше працевлаштування, здійснення викладацької діяльності та якість надання освітніх послуг у закладах професійної освіти. Проаналізовано вплив законодавчої бази на покращення умов навчання студентів професійної освіти. Особливий акцент зроблено на специфіці дуальної освіти в Україні. З’ясовано особливості освітнього процесу підготовки бакалаврів у галузі харчових технологій у педагогічних університетах. Виокремлено ключові компоненти ефективності цієї підготовки та основні перешкоди, що трапляються на шляху опанування бакалаврами професійної діяльності. Доведено необхідність постійного осучаснення навчально-методичних комплексів спеціальних дисциплін, елементів онлайн-навчання та підвищення кваліфікацій викладачів на виробничих підприємствах.

Посилання

Byelova Yu. Yu. (2014). Model’ profesiynoyi kompetentnosti maybutn’oho inzhenera mashynobudivnoyi haluzi Naukovi zapysky Berdyans’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Ser : Pedahohichni nauky. Vol. 2, 13-19.URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpu_2014_2_4 [in Ukrainian].

Reytynhy Umans’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny Vstup. Osvita.UA. URL: https://vstup.osvita.ua/y2019/r24/88/ [in Ukrainian].

Vyshcha osvita v umovakh reformy: zminy hromads’koyi dumky. Fond “Demokratychni initsiatyvy”, berezen 2017. URL: https://dif.org.ua/article/vishcha-osvita-v-umovakh-reformi-zmini-gromadskoi-dumki_2016 [in Ukrainian].

Hvozdetska, Yu. V. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv osnov tekhnolohii kharchovykh vyrobnytstv u protsesi fakhovoi pidhotovky. Candidate’s thesis. Uman [in Ukrainian].

Horbatyuk R. M., Volkova N. V. (2018). Intehratsiya profesiynoyi osvity i vyrobnytstva yak chynnyk modernizatsiyi pidhotovky maybutnikh inzheneriv-pedahohiv u haluzi kharchovykh tekhnolohiy. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. Vol 6. № 1, 89-102.

URL: https://uesit.org.ua/index.php/itse [in Ukrainian].

Dzhoha O. V. (2019). Obgruntuvannya kvalifikatsiyi bakalavriv kharchovykh tekhnolohiy cherez funktsiyi diyal’nosti na mistsyakh pratsevlashtuvannya. Zbirnyk naukovykh prats’ Umans’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny Uman. Vol.4, 42-54.

Duhanets’ V. I. Udoskonalennya navchal’no-vyrobnychoyi pidhotovky fakhivtsiv ahrarno-inzhenernykh spetsial’nostey. 2010, 8. URL: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2692/1/10dviaes.pdf [in Ukrainian].

Zubar N. M., Volkova A. A. (2015). Problemy formuvannya profesiynoyi kompetentnosti fakhivtsiv hotel’no-restorannoyi spravy: pohlyad robotodavtsya ta vypusknykaю Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova Vol. 51. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu [in Ukrainian].

Karpova, G. A. (1987). Funkcii inzhenera-pedagoga kak istochnik formirovanija soderzhanija ego podgotovki. Soderzhanie podgotovki inzhenerov-pedagogov : sbornik nauchnyh trudov. Sverdl. inzh.-ped. in-t. Sverdlovsk, SIPI Publ, рр.47–55. URL : http://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/13983/1/spip_1987_007.pdf [in Russia].

Osvitnya reforma: rezul’taty ta perspektyvy. Informatsiyno-analitychnyy zbirnyk MON Ukrayiny, Kyyiv 2019. 228 р. URL:https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/Institut-osv-analitiki.pdf [in Ukrainian].

Pro vnesennya zmin do nakazu Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 21.03.2016 № 292: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny 23.09.2019 № 1223 (2019)

URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1085-19 [in Ukrainian].

Pro skhvalennya Kontseptsiyi pidhotovky fakhivtsiv za dual’noyu formoyu zdobuttya osvity. Rozporyadzhennya Kabinetu Ministriv Ukrayiny № 660-r, vid 19.09.2018 (2018). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/660-2018-%D1%80 [in Ukrainian].

Stratehiya reformuvannya vyshchoyi osvity v Ukrayini do 2020 roku. URL:https://ed.eenu.edu.ua/upload/storage/357/502ce9ae970f16d556a38b1e26dc78a4.pdf

[in Ukrainian].

Yakist’ nadannya osvitnikh posluh. Uzahal’neni rezul’taty anketuvannya Umans’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny. Berezen. 2019. URL: https://udpu.edu.ua/documents/doc/% .pdf [in Ukrainian].

Khomenko V. H. (2015). Teoretychni ta metodychni zasady rozroblennya dual’noho zmistu profesiynoyi pidhotovky maybutnikh inzheneriv-pedahohiv komp"yuternoho profilyu. Extended abstract of doctor’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Shaura A. Yu. (2017) Metodyka navchannya kharchovykh tekhnolohiy maybutnikh pedahohiv profesiynoyi osvity. Candidate’s thesis. Kyyiv [in Ukrainian].

Yakoyu bude systema osvity v 2020 rotsi? LIGA 360. URL: https://biz.ligazakon.net/ua/news/191569_yakoyu-bude-sistema-osvti-v-2020-rots [in Ukrainian].

Yatsen L. D. (2019) Problemy molodizhnoyi zaynyatosti v Ukrayini ta shlyakhy yikh podolannya, Natsional’nyy instytut stratehichnykh doslidzhen’. URL:https://niss.gov.ua/sites/default/files/2019-.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ