ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПІАНІСТА-КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ТА ВИКЛАДАЧА ХОРЕОГРАФІЇ У КЛАСІ КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.14

Ключові слова:

піаніст-концертмейстер, мистецтво хореографії, викладач хореографії, класичний танець, комунікативна взаємодія

Анотація

Наукова новизна статті полягає в узагальненні педагогічних та виконавських аспектів в умовах практичної діяльності концертмейстера; формування навиків концертмейстерської діяльності як складової фортепіанної підготовки фахівця у класі класичної хореографії; з’ясуванні функціональних зв’язків в тандемі викладач-хореограф – піаніст-концертмейстер; визначення рівня їх педагогічних та виконавських впливів і бар’єрів у музично-творчій комунікативній взаємодії. Доведено, що комунікативна взаємодія концертмейстера та викладача хореографії у класі класичного танцю – один з найскладніших художньо-інтелектуальних процесів у виконавському мистецтві, в результаті якої досягаються мистецькі академічні завдання в умовах естетичного виховання підростаючого покоління вихованців засобами просторово-класичної пластичної дії. 

Посилання

Bezuhlaia H. Kontsertmeister baletu: Muzychnyi suprovid uroku klasychnoho tantsiu. Robota z repertuarom. Sankt-Peterburh, 2005. 217 s.

Buchok L., Yarova L., Maior N. Spetsyfika roboty kontsertmeistera na pochatkovomu etapi vyvchennia klasychnoho tantsiu pershoho roku navchannia. Uzhhorod : Grazhda, 2010. 168 s.

Vahanova A. Osnovy klasychnoho tantsiu. Vyd. 6. Sankt-Peterburh : Lan, 2000. 192 s.

Hromova E., Shyvrinska S. Akompanement na urotsi klasychnoho tantsiu yak instrument rozvytku muzykalnosti tantsivnyka v suchasnii khoreohrafichnii osviti. Visnyk Cherepovetskoho derzhavnoho universytetu. Mystetstvoznavstvo. Cherepovetsk, 2013. № 1. T. 2. S. 118-120.

Zorin V. Metodychni aspekty roboty pianista-kontsertmeistera u khoreohrafichnomu klasi. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. Kyiv, 2018. Vyp. 68. S. 42-45.

Kazakova O. Urok klasychnoho tantsiu : muzychnyi posibnyk. Donetsk, 2006. 35 s.

Nastiuk O. Osoblyvosti roboty kontsertmeistera na urokakh klasychnoho tantsiu. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka. Lviv, 2013. № 10(269). Ch. II. S. 117-123.

Ostanina O. Vzaiemodiia kontsertmeistera i pedahoha-khoreohrafa na urokakh klasychnoho tantsiu. Naukovyi forum : Filolohiia, mystetstvoznavstvo i kulturolohiia : materialy KhKhII mizhnarodnoi nauk.-prakt. konf. № 1(22), Moskva : Vyd. “MTsNO”, 2019. S. 21-25.

Revska N. Klasychnyi tanets. Muzyka na urotsi. Ekzersys. Metodyka muzychnoho oformlennia uroku klasychnoho tantsiu. Sankt-Peterburh : Kompozytor, 2004. 64 s.

Faizova O. Innovatsiini metody pidkhodu do roboty kontsertmeistera v klasi khoreohrafii. Metodychna rozrobka. Salavat : Munitsypalna biudzhetna ustanova dopomizhnoi osvity “Tsentr mystetstv” miskoho okruhu mista Salavat Respubliky Bashkortostan, 2017. 13 s.

Tsvietkova L. Metodyka vykladannia klasychnoho tantsiu. Kyiv : Alterpres, 2011. 324 s.

Iarmolovych L. Pryntsypy muzychnoho oformlennia urokiv klasychnoho tantsiu. L. : Muzyka, 1967. 144 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ