СТВОРЕННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК ПРОВІДНА ПЕДАГОГІЧНА УМОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО САМООСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.18

Ключові слова:

самоосвіта, науково-дослідна робота, готовність до самоосвіти, науково-дослідницьке середовище, майбутні учителі початкової школи, педагогічні умови

Анотація

Статтю присвячено питанню впливу науково-дослідницького середовища на формування у майбутніх учителів початкових класів готовності до самоосвіти. Проаналізовано погляди науковців на феномен середовища у системі професійної підготовки. Встановлено, що для ефективного формування у студентів самоосвітньої компетенції необхідна реалізація певних педагогічних умов, а саме: створення науково-дослідницького середовища у ЗВО; дослідницько-пошуковий характер навчання; мотивація навчально-дослідної самоосвітньої діяльності; професіоналізація цінностей самоосвіти; моніторинг самоосвітньої діяльності. Обґрунтовано доцільність формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти шляхом занурення в умови, максимально наближені до творчої, дослідницької діяльності педагога. Створення науково-дослідницького середовища забезпечується залученням студентів до науково-дослідної роботи з перших днів навчання шляхом підбору методів та форм навчання, відповідно до індивідуальних потреб та можливостей. Створення науково-дослідницького середовища забезпечує дієвість означених автором педагогічних умов та ефективність процесу формування готовності майбутніх учителів початкової школи до самоосвіти.

Посилання

Buriak V. K. Umovy ta zasoby samoosvity studentiv. Vyshcha shkola. 2002. № 6. S. 18-29.

Bukhlova N. V. Navchaiemo vchytysia: diahnostyka i formuvannia samoosvitnoi kompetentnosti uchniv. Kyiv : Vyd. dim “Shkil. svit” : Vyd. L. Halitsyna, 2006. 128 s.

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy / [avt.-uklad. V. Busel]. Kyiv ; Irpin : Perun, 2001. 1440 s.

Koval V. Umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv-filolohiv yak pedahohichna problema. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. № 7, 2013. S. 169.

Makahon O. E. Seredovyshche yak obiekt naukovo-pedahohichnoho doslidzhennia. Profesiina pidhotovka ta innovatsiini protsesy u navchalno-vykhovnykh zakladakh : zb. nauk. pr. Kh. : Styl-yzdat, 2004. S. 74-79.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ