ІНЖЕНЕРНА ПЕДАГОГІКА ЯК СУБДИСЦИПЛІНА ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.22

Ключові слова:

інженерна освіта, інженерна педагогіка, Міжнародне товариство з інженерної педагогіки, критерії з акредитації інженерних програм, професійні компетенції, нафтогазова галузь, кваліфікація, підготовка, інтернаціоналізація знань

Анотація

Проаналізовано зародження і розвиток інженерної педагогіки в Україні і в зарубіжних країнах. Обговорюється видатна роль засновника IGIP професора Адольфа Мелецінека у процесах формування міжнародної наукової школи з інженерної педагогіки і створення умов для професійно-педагогічної та психологічної підготовки викладачів технічних дисциплін як фактору підготовки конкурентоспроможних інженерів. Висвітлено сутність, зміст і структуру професійної підготовки майбутніх інженерів із метою формування фахових компетенцій. Розкрито особливості пізнавально-практичної діяльності майбутніх фахівців нафтогазової галузі. Визначено складові та умови підвищення ефективності формування професійної компетентності інженера та його готовності. Показана важливість використання інженерної педагогіки у вітчизняних закладах вищої технічної освіти. Основні світові тренди розвитку інженерної освіти сьогодні полягають у реалізації таких принципів: міждисциплінарність; інформаційна відкритість; мобільність і варіативність; інтернаціоналізація; мережева взаємодія; дистанційна освіта; інтеграція науки, виробництва і суспільства; освіти упродовж всього життя. Наголосимо, що інженерна освіта має бути прогностично-випереджальною стосовно динамічно змінних техніки і технологій; інтерактивною, що дозволяє студентам і викладачам у процесі навчання набувати професійні компетенції самостійного пошуку, отримання і застосування нових знань; інтегративним, побудованим на принципах мережевої взаємодії, інтеграції різних напрямів науки і техніки і потенціалів усіх учасників освітнього процесу. Доведено, що інженерна педагогіка є субдисципліною педагогічної науки і теоретичною основою підготовки фахівців для нафтогазової галузі. Дослідження підтвердило, що інженерна педагогіка в нафтогазовій галузі сприяє розвитку міжнародної співпраці та міжкультурної взаємодії.

Посилання

Iermakova, S. S. (2014). Vektory lin-osvity u vyshchomu tekhnichnomu navchalnomu zakladi v umovakh tranzytyvnoi ekonomiky. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu im. I. Franka, 1, 58-62.

Karpash, M. O. (2014). Vyshcha inzhenerna osvita fakhivtsiv naftohazovoho kompleksu v umovakh staloho enerhetychnoho rozvytku. Rozvidka ta rozrobka naftovykh i hazovykh rodovyshch, 3, 190-194.

Kovalenko, E. E. (2003). Metodika professionalnogo obucheniya : uchebnik dlya inzhenerov-pedagogov, prepodavatelej specdisciplin sistemy professionalno-tehnicheskogo i vysshego obrazovanij. Xarkov : ChP “Shtrih”. 480 s.

Meletsinek, A. (2000). Inzhenerna pedahohika. Praktyka peredachi tekhnichnykh znan. Niu York : Springer Wien. 239 s.

Nychkalo, N. H. (2010). Profesiina pedahohika i pedahohika pratsi: problemy vzaiemozviazku v umovakh rynkovoi ekonomiky. Pedahohika i psykholohiia, 2, 33-45.

Pazynich, Yu., Bychko, O. (2009). Rol inzhenernoi pedahohiky v suchasnii osviti. Visnyk NTUU “KPI”. Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika: zb. nauk. prats, 3 (27), ch. 2, 165-167.

Zafoschnig Axel. (2012). How IGIP, the International Society for Engineering Education, intends to tackle the New Pedagogic Challenges in Engineering Education. URL: http://www.laccei.org/LACCEI2012-Panama/RefereedPapers/ RP173.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ