ДІАГНОСТИЧНИЙ ЕТАП ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ОЦІНЮВАЛЬНИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІ МУЗИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-147.2020.25

Ключові слова:

майбутні вчителі музики, вокально-хорова підготовка, художньо-оцінювальні вміння, діагностика, рівні сформованості

Анотація

Стаття присвячена висвітленню особливостей діагностичного етапу формування художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики в умовах факультетів мистецтв педагогічних університетів. Акцентовано увагу на пріоритетних напрямках освіти в ракурсі розвитку ресурсів інтелекту майбутніх фахівців. Представлено власний погляд автора на досліджувану проблему в цілісному баченні перспектив розвитку мистецької освіти України та Китаю. Обгрунтовано позицію автора про те, що для формування самостійності творчої індивідуальності майбутніх учителів музики необхідно освоєння ними оцінювальних алгоритмів навчання, які сприяють виконанню функцій контролю для продуктивного перетворення начальної мистецької дійсності. У статті проаналізовано останні дослідження та публікації з наукової проблеми, наведені обґрунтовані висновки. Сформульовано мету статті, яка полягає у висвітлення особливостей проведення діагностичного етапу дослідно-експериментальної роботи з визначення та надання характеристик рівнів сформованості художньо-оцінювальних умінь майбутніх учителів музики. У статті зафіксовано, що, наявність художньо-оцінювальних умінь ідентифікується з компетентнісною моделлю фахівця мистецько-педагогічної галузі, яка забезпечується комплексом фахових знань, умінь і навичок. Автором доведено, що формуванню оцінювальної позиції майбутніх учителів музики до вокально-хорової роботи у процесі фахової підготовки сприяє ґрунтовний базис засвоєних інтегрованих знань з профілюючих дисциплін, а також, комплекс диригентсько-хорових навичок та умінь. Представлено критеріальний апарат дослідження відповідно компонентів, які окреслюють та визначають основні параметри діагностики рівнів сформованості художньо-оцінювальних умінь в майбутніх учителів музики. Наведено методи дослідження, які були застосовані для опрацювання отриманих даних. Оприлюднено результати отриманих даних, описано рівні сформованості художньо-оцінювальних умінь в студентів. Наведені подальші перспективні напрямки досліджень з даної наукової проблематики.

Посилання

Andrushchenko V. P. Orhanizovane suspilstvo. Problema orhanizatsii ta suspilnoi samoorhanizatsii v period radykalnykh transformatsii v Ukraini na rubezhi stolit: Dosvid sotsialno-filosofskoho analizu. Kyiv : TOV “Atlant YueMS i”, 2005. 498 s.

Demakova I. D. Funkcionalno-deyatelnostnye harakteristiki vospitatelnoj deyatelnosti pedagoga. Vospitat cheloveka: sb. materialov po problemam vospitaniya / pod red. V. A. Berezinoj, O. I. Volzhinoj, I. A. Zimnej. Moskva : Ventana-Graff, 2002. S. 133-147.

Ingenkamp Karlhajnc. Pedagogicheskaya diagnostika / per. s nem. Moskva : Pedagogika, 1991. 240 s.

Kirsanov V. V. Psykholoho-pedahohichna diahnostyka : pidruchnyk. Kyiv : “Alterpres”, 2002. 360 s.

Krupskyi Ya. V., Mykhalevych V. M. Tlumachnyi slovnyk z informatsiino-pedahohichnykh tekhnolohii : slovnyk. Vinnytsia : VNTU, 2010. 72 s.

Kozyr A. V. Akmeolohichnyi pidkhid do formuvannia profesiinoi maisternosti vykladachiv mystetskykh dystsyplin. Khudozhno-osvitnii prostir Ukrainy v konteksti novitnoi istorii: zb. materialiv Vseukr. nauk.-prakt. konferentsii. Kyiv : “Vydavnychyi Dim Dmytra Buraho”, 2007. S. 210-214.

Otych O. M. Rozvytok tvorchoi indyvidualnosti studentiv profesiinopedahohichnykh navchalnykh zakladiv zasobamy mystetstva : monohrafiia / za nauk. red. I. A. Ziaziuna. Chernivtsi : Zelena Bukovyna, 2011. 246 s.

Rudnytska O. P. Pedahohika: zahalna ta mystetska : navchalnyi posibnyk. Ternopil : Navchalna knyha “Bohdan”, 2005. 360 s.

Shumskaya L. I. Diagnostika vospitatelnogo processa v vuze : ucheb. posobie. Minsk : Izd. centr BGU, 2010. 343 s.

https://ukrainian.stackexchange.com/questions/4063/

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-30

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ