КОНТЕКСТУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ: НАУКОВИЙ ДИСКУРС В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.01Ключові слова:
конструктивізм, контекстуальне навчання, компоненти контекстуального навчання, принципи контекстуального навчання, стратегії контекстуального навчання, типи освітиАнотація
У статті аналізується зарубіжний дискурс стосовно феномена “контекстуальне навчання” (КН). Зазначається, що він активізується у контексті пошуку альтернатив конвенційним формам навчання з метою поліпшення якості освітнього процесу у царині соціогуманітаристики й ефективного застосування професійних знань у повсякденному житті. Прослідковуються витоки та еволюція контекстуального навчання, відтворюються теоретичні засади його розвитку й поширення у країнах Північної Америки, Європи та азійських країнах.
Подається кілька визначень поняття “контекстуальне навчання”, на основі яких пропонується узагальнене його розуміння. Розглядаються стратегії, принципи та компоненти контекстуального навчання, що творять атмосферу результативного засвоєння нових знань, які необхідні для успішної взаємодії з довкіллям.
У статті міститься шкіц курсу контекстуального навчання з етносоціології можливої освітньої програми магістерського рівня “Етнічні студії”.
Посилання
Andersone Rudite. Transversalni ta tekhnichni navychky. Prohrama. Mizhnarodnyi naukovo-praktychnyi seminar Kompetentsii ta kompetentnosti: Naukovi teorii ta praktyky (latviiskyi i ukrainskyi dosvidy). Kyiv, 11 lystopada 2019.
Lobach Nataliia. Osvitnie seredovyshche yak zasib formuvannia informatsiino-analitychnoi kompetentnosti studentiv. URL: http://elib.umsa.edu.ua/handle/ umsa/2022
Myronchuk N. M. Kontekstnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv do profesiinoi diialnosti u zarubizhnii pedahohichnii teorii. Kreatyvna pedahohika. 2018. Vyp. 13. S. 95-101.
Nikolenko N. Naukovo-metodychnyi suprovid formalnoi, neformalnoi ta informalnoi osvity doroslykh. URL: umo.edu.ua/nashi_vydanya/ pislya_dyplom_osvina/NYKOLENKO