ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СВІТОВИХ ПРОЦЕСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.03

Ключові слова:

процеси глобалізації, сучасний університет, масові відкриті онлайн-курси (МВОК), освітні ресурси, інформаційні технології

Анотація

Підготовка висококваліфікованих фахівців, необхідних для всіх сфер економічного і духовного життя країни, є одним з найбільш важливих механізмів розвитку сучасного суспільства, що вимагає модернізації освітніх систем. Останні розглядаються у взаємозв’язку з процесами і тенденціями розвитку світового освітнього простору, визначаючи можливості перенесення зарубіжних досягнень у вітчизняну практику.

Процеси інтернаціоналізації, постійно змінні потреби економіки і ринку праці з урахуванням формування загальнокультурного, наукового, професійного потенціалу фахівця призвели до необхідності акцентувати соціальну політику держав світу на проведення реформ освіти, які набувають глобальний характер.

Світові процеси, необхідність реорганізації системи вищої освіти відкрили можливості розвитку міжнародної співпраці і інтеграцію національної освіти в міжнародний освітній простір. Міжнародна співпраця в області вищої освіти в сучасному світі глобалізаційних процесів впроваджує в національні проекти зарубіжний досвід.

Сучасна система вищої освіти, як процес і продукт, виходить за межі національної держави та етнічної культури, проєктує і відображає процеси, що відбуваються в плані економіки, стаючи елементом транснаціональних соціальних зв’язків, нового типу соціальної реальності, де наука говорить однією мовою, забезпечуючи мобільність молоді в формі обмінних програм і фрілансу.

Посилання

Astakhova V. I. (2004). Bolonskiy protsess – obyektivnaya neobkhodimost razvitiya vysshego obrazovaniya v Ukraine. Metodolohiya, teoriya ta praktyka sotsiolohichnoho analizu suchasnoho suspilstva. Kharkiv: Vydavnychyy tsentr KHNU im. V. N. Karazina. S. 491–494.

Breslavets N. O. (2010). Formuvannya kompetentnosti zhyttyevoho proektuvannya u studentskoyi molodi v umovakh vyshchoho navchalnoho zakladu: dys. … kand. ped. nauk: 13. 00. 07. Luhansk. 251 s.

Bubnov G. G., Malyshev N. G., Pluzhnik Ye. V., Soldatkin V. I. (2013). Vyssheye professionalnoye obrazovaniye v koordinatakh globalizatsii. Cloud of Science (elektronnyy zhurnal). №1. S. 5–9.

Potsipukh Ye., Primachenko I. (2011). Kakiye onlayn-kursy nuzhny v Ukraine? Vse! Obrazovatelnyy onlayn-zhurnal EduClub.

Reforma i razvitiye vysshego obrazovaniya: programm. dok. (1995). YUNESKO. Parizh: [ b. n.].

Emikh N. A. (2013). Kulturnaya paradigmy razvitiya obrazovatelnykh modeley SHOS, ATES i BRIKS. European Social Science Journal. T. 2. № 11 (38).

Breslow L., Pritchard D. E., DeBoer J., Stump G. S., Ho A. D., Seaton D. T. (2013) Studying Learning in the Worldwide Classroom: Research Into edX’s First MOOC. Research and Practice in Assessment. Vol.8. Pp. 13-25.

Henessy J. (2012). Virtually it’s our best shot. Times Higher Education. Analysis. 4 October. URL: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2012-13/world-ranking/analysis/john-hennessy (дата звернення: 20.09.2020).

Knight J. (2016). Interntional Education Hubs: Student, Talent, Knowledge Models. Berlin: Springer Publishers, 2016. 251 p.

Lyz N., Opryshko A. (2016). Live-creating education: new educational meaning in modern world. On the Horizon. Vol. 24. Issue 4. Pp. 377-386.

Morin E. (1999). Seven Complex Lessons in Education for the Future. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. 63 p.

Pawson R. (2002). Evidence-based policy: the promise of ’realist synthesis’. Evaluation. Vol. 8, № 3. Pp. 340-358.

Polanyi M. (2009). The Tacit Dimension. Chicago: University of Chicago Press. 128 p.

Prais S. J. (2004) Cautions on OECD’s Recent Educational Survey (PISA): rejo med to OECD’s response. Oxford Review of Education. Vol. 30. №4. Pp.569–573.

Sammons P., Lindorff A. M., Ortega L., Kington A. (2016). Inspiring teaching: learning from exemplary practitioners. Journal of Professional Capital and Community. Vol.1. Issue 2. Pp. 124-144.

Sharples M., Adams A., Ferguson R., Gaved M., McAndrew P., Rienties B., Weller M., Whitelock D. (2014). Innovating Pedagogy 2014: Exploring new forms of teaching, learning and assessment, to guide educators and policy makers. Open University Innovation Report 3. The Open University, 37 p. URL: http://www.openuniversity.edu/sites/www.openuniversity.edu/files/The_Open_University_Innovating_Pedagogy_2014_0.pdf (дата звернення: 15.09.2020).

Wagner A. (2004). The Economics of Teacher Education. International Encyclopedia of Education / T. Husen, T. N. Postletthwaite. Oxford : Pergamon.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ