ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАГІСТРАНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.08Ключові слова:
навчання магістрантів, самостійна робота, природничі дисципліни, види навчальних занятьАнотація
У відповідні періоди розвитку освіти зміна педагогічних технологій значно перевершувала тривалість життя людини. Спеціаліст оволодівав своєю професією один раз на все життя. На сьогодні йому доводиться перекваліфіковуватися не один раз. Тому особливого значення набуває формування у магістрантів прагнення до постійної самоосвіти, творчого оволодіння найновішими досягненнями науки і техніки. Для цього необхідно так організувати навчальний процес, щоб він стимулював самоосвіту магістранта, тому що при цьому виробляється система навичок та заходів творчої самостійної роботи.
У статті розглянуто питання організації самостійної роботи магістрантів під час вивчення природничих дисциплін. Отже, всі види занять повинні розвивати творчий підхід до теми, яка вивчається, сприяти розвитку навичок і вмінь у визначенні найбільш раціональних шляхів розв’язання поставлених завдань. У процесі вивчення природничих дисциплін теоретичний матеріал повідомляється переважно в лекційному курсі, вміння розв’язувати задачі виробляється на практичних заняттях, а розвиток навичок експерименту та аналізу його результатів відбувається на лабораторних заняттях Для забезпечення якісного вивчення природничих дисципліни всі перелічені форми організації навчального процесу передбачають значну частину самостійної роботи магістрантів.
Одним із найважливіших компонентів в організації виконання запропонованого графіку навчального процесу є система контролю знань магістрів. Застосовується рейтингова систему оцінки знань, яка дає змогу забезпечити систематичне вивчення тієї чи іншої природничої дисципліни. Рейтингова система допомагає розв’язати проблеми поточного контролю й створити стимули для регулярної та якісної роботи магістрів протягом семестру.
Посилання
Analiz uchbovoi ta naukovo-doslidnoi diialnosti studentiv pedvuzu – vazhlyvyi faktor pidvyshchennia yakosti pidhotovky vchyteliv : metodychni rekomendatsii dlia dekaniv, zaviduiuchykh kafedramy ta chleniv hrup analizu navchalno-vykhovnoho protsesu v pedahohichnomu instytuti / O. V. Skrypchenko, P. S. Hornostai, O. H. Lozovytskyi ta in. ; KDPI imeni O. M. Horkoho. Kyiv, 1981. 60 s.
Vitvytska S. S. Systemno-istorychnyi analiz etapiv stanovlennia mahistratury v Ukraini ta Rosii. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni I. Franka. 2005. № 25. S. 249-252.
Zhyzhko T. A. Universytetska osvita Ukrainy yak skladova yevropeiskoho universytetskoho prostoru. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia № 5. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy. Vypusk 44 : zbirnyk naukovykh prats / za zah. red. prof. V. D. Syrotiuka. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2013. S. 55-63.
Novi tekhnolohii navchannia : naukovo-metodychnyi zbirnyk. Vypusk 17 / red. kol. : V. O. Zaichuk (hol. red.), O. I. Liashenko, A. M. Fediaieva ta in. Kyiv : IZMN, 1996. 176 s.
Opanasenko M. H., Hashenko I. O., Stolnikova A. M. Suchasni tekhnolohii navchannia : teoriia, praktyka, perspektyvnyi pedahohichnyi dosvid : metodychni rekomendatsii. Zaporizhzhia : ZTsPPK, 2003. 56 s.