РОЛЬ КОНКУРСНО-ФЕСТИВАЛЬНОГО МИСТЕЦЬКОГО РУХУ ФОЛЬКМУЗИКИ У ФОРМУВАННІ ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ГРИ НА ДУХОВИХ ІНСТРУМЕНТАХ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.12Ключові слова:
музичне навчання, викладач гри на духових інструментах, виконавська майстерність, конкурсно-фестивальний рух, фолк-музикаАнотація
Вітчизняна школа духового виконавства спрямована на всебічний розвиток виконавця, що поєднує високу технічну майстерність і музикальність розкриття художнього образу. Не менш важливим є формування досвіду читання нот з листа і досвіду ансамблевого музикування. Вести мову про ізольований розвиток окремих елементів виконавської виразності не доводиться, якщо виконавські навички не будуть постійно зв’язуватися з виразною передачею образів, почуттів, думок і настроїв. Вміння проникати в сутність музичного образу і задум композитора, вміння орієнтуватися в музичному матеріалі, використовуючи при виконанні різні засоби виразності та необхідну міру руху і динаміки потребує емоційно-активного ставлення до твору, що виконується. Головною метою заняття мають стати змістовність, глибина і емоційність виконання.
У статті розглядається проблема формування виконавської майстерності майбутнього викладача гри на духових інструментах. Виявлено сутність виконавської майстерності особистості як важливої характеристики її спрямованості до пізнання явищ художньої культури та фактору регулювання життєтворчості. Зосереджено увагу на проблемі формування художніх орієнтацій студентів, що передбачає корекцію аксіологічних установок сприймання мистецтва, визначення орієнтирів самореалізації молоді в художньо-творчій діяльності. Унікальним засобом формування виконавської майстерності майбутнього викладача гри на духових інструментах визначено конкурсно-фестивальний рух, який синтезує різні види мистецтва, надає студентам можливість пізнання цілісності художніх образів, ідентифікації з ними, а також самовизначеності в багатовимірному просторі художньої культури.
Посилання
Apatskyi V. Vykorystannia tekhnichnykh zasobiv u suchasnii vitchyznianii metodytsi navchannia na dukhovykh instrumentakh. Mystetstvoznavstvo Ukrainy. Vyp. 3. Kyiv, 2003. S. 106-110.
Venglovskij V. F. Specificheskie osobennosti zvukoizvlecheniya i zvukovedeniya na mednyh duhovyh instrumentah. Sovremennoe ispolnitelstvo na duhovyh i udarnyh instrumentah. Moskva, 1990. Vyp. 103. S. 91-103.
Kraina Mrii: Ofitsiinyi sait festyvaliu. URL : http://www.krainamriy.com/kraina-mriy
Nazarenko M. P. Teoretychni osnovy intehratsii znan u systemi instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M. P. Drahomanova. Seriia 14. Vyp. 4(9). Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2007. S. 62-65.
Pyskach A. Festyvalnyi rukh u kulturnomu zhytti Ukrainy kintsia KhKh – pochatku KhKhI st.: nefolklorni tendentsii. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku : zb. nauk. pr. Vyp. 17. Rivne, 2011. 220 s.
Podolchuk V. V. Navchannia hry na trubi i vykonavska praktyka : navch. posib. Donetsk : TOV “Tsyfrova typohrafiia”, 2009. 106 s. 35.
Poplavskyi M. Antolohiia suchasnoi ukrainskoi estrady Kyiv : Presa Ukrainy, 2004. 416 s.
Usov Yu. Istoriya otechestvennogo ispolnitelstva na duhovyh instrumentah. Moskva : Muzyka, 1989. 184 s.
Fedotov A. S. Metodika obucheniya igre na duhovyh instrumentah. Moskva : Muzyka, 1975. 159 s.
Chernetska S. Festyvali folkloru v sotsiokulturnykh protsesakh Ukrainy kintsia KhKh – pochatku KhKhI stolittia : dys. … kand. mystetstvoznav. : 26.00.01. Kyiv, 2015. 469 s.