ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МОДЕРНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА КРІЗЬ ПРИЗМУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.17

Ключові слова:

медіаосвіта, модернізація професійної підготовки, педагогічна діяльність, освітня система, медіатекст, полідисципліни, цифрові технології

Анотація

Швидка мінливість сучасного світу вимагає від випускників вишів мобільності, вміння гнучко адаптуватись до нових умов життєдіяльності, бути спроможними до самореалізації і самовдосконалення упродовж всього життя. Багатовимірність професійної діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти визначає необхідність оволодіння цифровими освітніми технологіями відповідно до вимог сучасності.

У статті обґрунтовано значення цифрових технологій з урахуванням сучасних тенденцій модернізації освітньої системи в Україні у добу глобалізації світового освітнього простору. Модернізація освітньої системи України детермінується тенденціями європейської інтеграції, яку можна розглядати істотним важелем успіху не лише економічної та політичної трансформації суспільства, а й стратегічних змін освітньої політики України.

Орієнтація на міждисциплінарну інтеграцію знань, умінь та навичок; організація занять з урахуванням розвитку асоціативного креативного мислення; акцентування самостійності в процесі навчальної та продуктивної практичної діяльності), включає методи (словесні, наочні, інтерактивні, дієво-практичні, аналітично-мисленнєвої діяльності, оцінки і самооцінки, самоконтролю, стимулювання до творчості) та форми навчальної діяльності (колективні, групові, дистанційні, індивідуальні).

Педагогічна діяльність розглядається як спосіб соціокультурної практики особистості, яка реалізує завдання збереження національних традицій, адаптації та регуляції процесу професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва.

Посилання

Andreiko O., Savchenko R., Vasilenko L., Khizhna O., Savchenko Y. Creative Cooperation of Subjects of the Educational Process in the Context of Musical Activity. Journal of History Culture and Art Research (ISSN: 2147-0626) Tarih Kultur ve Sanat Arastirmalari Dergisi . Vol. 8, No. 1, March. 2019.

Burov A. M., Yaremenko E. G., Sokolov S. M., Lukinyh N. V., Orlov A. M., Monetov V. M. Yazyk multimedia. Evolyuciya ekrana i audiovizualnogo myshleniya. VGIK, 2012. http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf

Vulfson B. L. Obrazovatelnoe prostranstvo na rubezhe vekov. Moskva : Izd-vo Moskovskogo psihologo-socialnogo instituta, 2006. 235 s.

Verner Ingenblek. Vse o multimedia. Kiev : BHV, 1996. 352 s.

Verbickij A. A. Kompetentnostnyj podhod i teoriya kontekstnogo obucheniya. Mat-ly k chetvertomu zasedaniyu metodol. seminara 16 noyabrya. 2000 g. Moskva : Issledovatelskij centr problem kachestva podgotovki specialistov, 2004. 84 s.

Dobryden A. Formuvannia samoosvitnoi kompetentsii maibutnoho vchytelia zasobamy interaktyvnoho navchannia. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia : zb. nauk. prats Uman. derzh. ped. un-tu im. Pavla Tychyny / red. kol. : N. S. Pobirchenko ta in. Uman : PP Zhovtyi O. O., 2010. Vyp. 1. S. 59-65.

Zaitseva A. V. Fenomen vzaiemodii yak sposib orhanizatsii spilnoi khudozhno-tvorchoi diialnosti vykladacha i studentiv u protsesi muzychnoho navchannia. Vykhovnyi potentsial suchasnoi osvity: teoretychni zasady ta praktychni dosiahnennia : mat-ly Vseukr. nauk.-prakt. konf., 15-16 zhovtnia 2014 r. / NAPN Ukrainy, In-t problem vykhovannia. Kyiv, 2014. S. 18-19.

Ioskevich Ya. B. Internet kak novaya sreda hudozhestvennoj kultury. Sankt-Peterburg, 2006.

Kodliuk Ya. P. Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv yak priorytet modernizatsii vyshchoi osvity. Profesiini kompetentsii ta kompetentnosti vchytelia : mat-ly rehion. nauk.-prakt. seminaru. Ternopil : Vyd-vo TNPU im. V. Hnatiuka, 2006. C. 10-14.

Mediaosvita ta mediahramotnist : pidruchnyk / red.-upor. V. F. Ivanov, O. V. Volosheniuk ; za naukovoiu redaktsiieiu V. V. Rizuna. Kyiv : Tsentr vilnoi presy, 2012. 352 s.

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly (2016) / L. Hrynevych, O. Elkin, S. Kalashnikova, I. Kobernyk, V. Kovtunets, O. Makarenko, O. Malakhova, T. Nanaieva, H. Usatenko ta in. ; zah. red. M. Hryshchenka. Kyiv, 2016. S. 12. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https ://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf

Padalka H. M. Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) : monohraf. Kyiv : Osvita Ukrainy, 2008. 272 s.

Proidakov E. M., Teplytskyi L. A. Anhlo-ukrainskyi tlumachnyi slovnyk z obchysliuvalnoi tekhniky, Internetu i prohramuvannia. Vyd. 1. Kyiv : Vydavnychyi dim “SoftPres”, 2005. 552 s.

Synytsia M. O. Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi VNZ yak zasib formuvannia pedahohichnykh znan. Profesiina pedahohichna osvita: stanovlennia i rozvytok pedahohichnoho znannia : monohrafiia / za red. prof. O. A. Dubaseniuk. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2014. S. 418-438.

Skibb L. Dzh., Hejfmejster S., Chesnat A. M. Optimizaciya multimedia PK / per. s angl. Kiev : DiaSoft Ltd, 1997. 352 s.

Shehter T. E. Iskusstvo multimedia. Multimedia i tehnika. Sankt-Peterburg, 2010.

Shlykova O. Kultura multimedia : ucheb. posobie dlya stud. vuzov. Moskva : Fair-Press, 2004. 415 s.

Higgins D. Intermedia (1966) / Donna De Salvo (ed.). Open Systems. Rethinking Art. London, 2005.

Svyrydenko D. (2015). Globalization as a factor of academic mobility processes expanding. Philosophy and Cosmology, Vol. 14, pp. 223-235.

http://jenniferj.net/media280/wp-content/readings/higgins_intermedia.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ