ПІДГОТОВКА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ У МАЛІЙ АКАДЕМІЇ НАУК ЯК ПРОТИДІЯ РОЗВИТКУ “КЛІПОВОГО” МИСЛЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-150.2021.19

Ключові слова:

науково-дослідницька робота, Мала академія наук, мотив, (“кліпове”) мислення, пам’ять, уява, сприйняття, увага

Анотація

Науково-дослідницька робота учнів загальноосвітніх навчальних закладів є важливим аспектом формування особистості та творчої індивідуальності. Сьогодні все частіше виникають проблеми “кліпового” сприйняття, “кліпового” мислення тощо. Поширення нового мисленнєвого феномену набирає обертів та здійснює вплив на сфери життєдіяльності підростаючого покоління, зокрема освітню.

Пропоноване дослідження базується на припущенні, що науково-дослідницька робота учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів у Малій академії наук (МАН) сприятиме застосуванню ними пам’яті, мислення, сприйняття та уяви таким чином, що виконувана діяльність протидіятиме розвиткові “кліпового” мислення. З метою підтвердити вищезазначену тезу у роботі представлений алгоритм пізнавальних процесів, що відбуваються при понятійному та “кліповому” мисленнях, виокремлюється мотивуюча сфера наукової діяльності. Автор вивчає особливості педагогічного процесу роботи у системі МАН та пропонує до уваги авторську програму з позашкільної освіти гуманітарного профілю “Основи лексико-стилістичного аналізу англомовних текстів”. Опрацьовуються та демонструються результати опитування учасників І етапу конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт, що було проведено з метою виявлення якісних змін у особистісних характеристиках учасників.

Отже, дослідницька діяльність передбачає взаємодію суб’єкта діяльності з об’єктами оточуючої дійсності (матеріалом дослідження) з метою виявлення проблеми і розробки плану здійснення дослідження, пошуку засобів розв’язання дослідницько-пізнавальних завдань та перевірки його результатів, за час роботи над якими суб’єкт діяльності зазнає якісних змін особистісного психофізіологічного характеру.

Посилання

Metodyka orhanizatsiyi naukovo-pedahohichnykh doslidzhenʹ: metod. posibnyk / ukl. O. Ye. Antonova, V. M. Yeremyeyeva, N. M. Myronchuk. Zhytomyr, 2018. 76 s. URL: https://cutt.ly/WhTLQ7I (data zvernennya: 09.12.2020).

Metodychni rekomendatsiyi shchodo pidhotovky i napysannya naukovo-doslidnytsʹkykh robit v systemi Maloyi akademiyi nauk (NTU). Departament osvity Vinnytsʹkoyi misʹkoyi rady: Misʹkyy metodkabinet. Vinnytsya, 2012. 16 s.

Teoriya rozvytku vyshchykh psykhichnykh funktsiy L. S. Vyhot•sʹkoho. URL: https://cutt.ly/zhTLR0M (data zvernennya: 30.10.2020).

Ukrayinsʹka pedahohika: funktsiyi ta motyvy navchannyayu Typy navchannya, yikh kharakterystyka. URL: http://ukped.com/statti/teorija-navchannja/13-.html (data zvernennya: 28.10.2020).

Shchaslyva N. S. Navchalʹna prohrama z pozashkilʹnoyi osvity humanitarnoho napryamu “Osnovy leksyko-stylistychnoho analizu anhlomovnykh tekstiv”. URL: https://cutt.ly/XhTLUIM.

Shchaslyva N. S. Trudnoshchi u roboti z nosiyamy “klipovoho” myslennya na urokakh inozemnoyi movy. Teoriya i tekhnolohiya inshomovnoyi osvity : tezy IV (VIII) Mizhnarodniy naukovo-praktychniy konferentsiyi, 30 zhovtnya 2020 r. / vidp. sekretar A. Yu. Vitchenko. Kyiv : NPU imeni M. P. Drahomanova, 2020.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-26

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ