НАВЧАЛЬНО- ТА НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА МАГІСТРАНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.03

Ключові слова:

навчання магістрантів, навчально-дослідницька робота, науково-дослідницька робота, методика навчання, природничі дисципліни

Анотація

Розглядаються питання, що стосуються навчально-дослідницької і науково-дослідницької роботи магістрантів під час вивчення природничих дисциплін. За час навчання в університеті магістранти повинні навчитися методам самостійного пошуку знань, умінню розширювати і їх поглиблювати, оволодіти основами методики наукових досліджень. Вирішення цих питань знаходиться в тісному зв’язку зі станом навчально-дослідницької і науково-дослідницької роботи магістрантів у процесі вивчення методики природничих дисциплін. Характер занять (лекцій, практичних занять, семінарів, лабораторних занять, педагогічної і наукової практики, виконання магістерських робіт) надає широкі можливості для організації навчальних і наукових досліджень магістрантів.

Найбільших труднощів в організації наукових досліджень майбутні магістри природничих дисциплін зазнають під час роботи над науково-методичною літературою. У цьому випадку рекомендується проводити систематичний огляд підручників, навчальних посібників, статей зі спеціальності, кваліфіковано аналізувати їх.

Зазначено, що магістерські дослідження з методик природничих дисциплін повинні починатися з перенесення відомих теоретичних положень, які містяться в лекційному матеріалі, на розв’язання конкретних методичних задач. Для цього магістрам пропонуються індивідуальні завдання, виконання яких має навчально-дослідницький характер, сприяє засвоєнню й закріпленню лекційного матеріалу.

Виконання магістерської роботи слід розглядати як серйозну самоосвітню роботу магістранта, яка забезпечує високий рівень науково-методичних знань для успішної наукової і педагогічної діяльності. Теми робіт повинні бути актуальними, пов’язаними з удосконаленням навчально-виховного процесу в будь-якому навчальному закладі, а самі роботи – представляти самостійне творче дослідження відповідної наукової і методичної проблем.

Посилання

Vazhynskyi S. E., Shcherbak T. I. Metodyka ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen : navch. posibnyk. Sumy : SumDPU imeni A. S. Makarenka, 2016. 260 s.

Vitvytska S. S. Systemno-istorychnyi analiz etapiv stanovlennia mahistratury v Ukraini ta Rosii. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni I. Franka. 2005. № 25. S. 249-252.

Kormina L. I. Metodyka vykladannia dystsyplin za fakhom u vyshchykh navchalnykh zakladakh : metodychni rekomendatsii do kursu. Lutsk : Vezha-Druk, 2016. 52 s.

Makarenko L. L., Mirzoieva A. T. Zastosuvannia dyferentsialnykh rivnian v shkilnomu kursi fizyky Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5: Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy : [zbirnyk naukovykh prats] / M-vo osvity i nauky Ukrainy, Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2014. Vyp. 47. C. 169-176.

Metodychni vkazivky shchodo vykonannia ta podannia rezultativ naukovo-doslidnoi roboty studenta : met. vkazivky / Ye. V. Kaliuha, N. P. Kuzyk, I. V. Melnychenko, S. V. Tyvonchuk. Kyiv : TsP “KOMPRYNT”, 2017. 35 s.

Syrotiuk V. D., Slabko V. M. Kontseptsiia suchasnoho pidruchnyka z fizyky. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5: Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy : zb. nauk. prats / za red. V. D. Syrotiuka. Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova, 2013. Vyp. 40. S. 213–220.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ