ДОСВІД ОПРАЦЮВАННЯ НАЯВНИХ ПЛАТФОРМ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ SMART-КОМПЛЕКСІВ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.06Ключові слова:
SMАRT-комплекс, майбутній учитель трудового навчання та технологій, системи управління навчанням, освітня платформаАнотація
Ефективність впровадження SMART-комплексів суттєво залежить від використовуваного програмного забезпечення, за допомогою якого він функціонує. Функції та характеристики SMАRT-комплексу мають слугувати забезпеченню максимально можливої ефективності під час взаємодії здобувача вищої освіти та викладача в межах освітнього процесу закладу вищої освіти. Складне у використанні програмне забезпечення не тільки погіршує сприйняття здобувачами навчального матеріалу, а й формує у них негативне ставлення до застосування інформаційних технологій в освітній діяльності. Важливим є оптимальний добір платформи для створення SMART-комплексів при підготовці майбутніх учителів трудового навчання та технологій.
У статті проаналізовано роботи відомих науковців за проблематикою опрацювання наявних платформ для реалізації SMART-комплексів під час підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Виявлено класифікацію та вимоги, які висуваються до платформ для реалізації SMART-комплексів. Визначено принцип побудови SMART-комплексу за модульним підходом на освітній платформі. Розглянуті основні функціональні можливості популярних систем управління навчання, на основі чого побудовано порівняльну таблицю сучасних зарубіжних та вітчизняних платформ для створення SMART-комплексів.
Під час опрацювання та добору необхідної платформи для реалізації SMART-комплексу у процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій варто враховувати технічні можливості, функції самої системи та специфіку підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій у закладах освіти.
Проведений нами аналіз дозволяє стверджувати, що оптимальною платформою для реалізації SMART-комплексу є платформа Moodle. Проте подальші наукові пошуки спрямовують на пошук альтернативних можливостей для реалізації SMART-комплексів, адже в таких системах як Moodle, доступ до ресурсу є обмеженим.
Посилання
Dovhopolyk K., Smyrnova I. SMART-complex in the vocational training of a modern teacher. Professional Pedagogics/1(22)'2021, рр. 58-68 https://doi.org/10.32835/2707-3092.2021.22.58-68
Irina Smirnova, Kateryna Dovhopolyk. The Relevance of Professional Use of Smart-Complexes in the Training Process of Future Labor and Technology Teachers. Proceedings of the International Conference on Economics, Law and Education Research (ELER 2021). Atlantis Press. Part of Springer Nature. https://doi.org/10.2991/aebmr.k.210320.041
Kasim N. N. M., Khalid F. Choosing the Right Learning Management System (LMS) for the Higher Education Institution Context: A Systematic Review URL:https://cutt.ly/nEb9Z4c
Makarenko L., Slabko V., Kononenko A., Musorina M., Smyrnova I. Pedagogical aspects of ensuring the efficiency of education of Applicants of higher education institutions of Ukraine in the process of research of technical disciplines. Journal of Critical Reviews, 7 (13), 2020. С. 116-118.
Morze N., Varchenko-Trotsenko L., Terletska T. and Smyrnova-Trybulska E. Implementation of adaptive learning at higher education institutions by means of Moodle LMS. Published under licence by IOP Publishing Ltd. Journal of Physics: Conference Series, Volume 1840, XII International Conference on Mathematics, Science and Technology Education (ICon-MaSTEd 2020) 15-17 October 2020, Kryvyi Rih, Ukraine
Smyrnova I. Theoretical Aspects of the Use of Electronic Educational Resources in Professional Activity of Future Teachers of Technology. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. 2017. Vol. 4. № 1. P. 140-147. URL:http://hdl.handle.net/123456789/2377
Strategic Inteligence. Fourth Industrial Revolution. URL: https://intelligence.weforum.org/topics/a1Gb0000001RIhBEAW?tab=publications
Tsekeris, Charalambos.. Industry 4.0 and the digitalisation of society: Curse or cure?. 1. 2018. 4-12.
What Is Blackboard Learn? URL: https://help.blackboard.com/Learn/Instructor/Ultra/Getting_Started/What_Is_Blackboard_Learn
Androshchuk, I. i Androshchuk, I. Chynnyky formuvannia pedahohichnoi maisternosti maibutnikh pedahohiv, Professional Pedagogics. Kyiv, 2021, 2(21), S. 29-34. DOI: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2020.21.29-34
Bykov V. Yu., Vernyhora S. M., Hurzhii A. M., Novokhatko L. M., Spirin O. M., Shyshkina M. P. Proiektuvannia i vykorystannia vidkrytoho khmaro oriientovanoho osvitno-naukovoho seredovyshcha zakladu vyshchoi osvity. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 6(74), 2019. S.1-19.
Hetta V. H., Yermak S. M., Dzhevaha H. V., Shulha O. M., Povechera I. V., Nosovets N. M., Koliada A. M. Dystantsiine navchannia: dydaktyka, metodyka, orhanizatsiia : monohrafiia. Chernihiv, 2017. 286 s.
Dovhopolyk K. Systema upravlinnia navchanniam yak skladova SMART-kompleksu. Naukovo-metodychne zabezpechennia profesiinoi osvity i navchannia : zbirnyk materialiv KhV zvitnoi Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (m. Kyiv, 25 bereznia 2021 r.) /Instytut profesiino-tekhnichnoi osvity NAPN Ukrainy / za zah. red. V. O. Radkevych. Kyiv : IPTO NAPN Ukrainy, 2021. S. 148-151
Dovhopolyk K., Pevse A., Smyrnova I. Dosvid Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu v haluzi vprovadzhennia osvitnikh innovatsii. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 2020, № 9 (103). S. 157-172.
Elektronna systema upravlinnia zakladom vyshchoi osvity (ZVO) «JetIQ» URL:https://cutt.ly/cEvDCbZ
Lytvynova S. H. Tsyfrovyi postup zakladiv zahalnoi serednoi osvity – dystantsiina forma navchannia. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 2(2). 2020 https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-12-3
Makarenko L. L. Informatsiino-osvitnie seredovyshche vyshchoho navchalnoho zakladu yak vazhlyvyi chynnyk protsesu profesiino-pedahohichnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia. Naukovi zapysky: zb. nauk. prats (pedahohichni ta istorychni nauky). Kyiv. 2013. Vyp. 115. S. 113-126.
Mozhlyvosti LMS Collaborator. URL:https://collaborator.biz/
Osvitnia prohrama “Serednia osvita: Trudove navchannia ta tekhnolohii” pershoho rivnia vyshchoi osvity na zdobuttia osvitnoho stupenia bakalavr za spetsialnistiu 014 Serednia osvita, predmetnoi spetsialnosti 014.10 Trudove navchannia ta tekhnolohii, haluzi znan 01 Osvita/Pedahohika. URL: http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/07/serednja-osvita-trudove-navchannja-ta-tehnolohiyi.pdf
Popova Yu. B. Klassyfykatsyia avtomatyzyrovannykh system upravlenyia obuchenyem. Ynformatsyonnye tekhnolohyy v obrazovanyy. 2016. S. 51-57.
Poriadok pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh i naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv. Postanova KMU vid 21 serpnia 2019 r. №800 zi zminamy ta dopovnenniamy vid 27 hrudnia 2019 r. № 1133 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text
Profesiinyi standart za profesiiamy “Uchytel pochatkovykh klasiv”, “Uchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity”, “Uchytel z pochatkovoi osvity”: zatv. nakazom M-va rozvytku ekonomiky, torhivli ta silskoho hospodarstva Ukrainy vid 23.12.2020 r. № 2736. S. 13-15 URL: https://www.me.gov.ua/Files/GetFile?lang=uk-UA&fileId=22daac6a-f0db-4de0-8d49-47aa6b2ecb99
Soroko N. V. Vykorystannia osvitnikh elektronnykh platform dlia orhanizatsii STEAM-oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha osnovnoi shkoly (zarubizhnyi dosvid). Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, (183), 2019. S.155-158. URL: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-155-158
Chomu varto obraty Asnovator? https://asnovator.com/
Shcho take Moodle. Resurs ukrainskoi spilnoty korystuvachiv Moodle. URL: https://moodle.org/mod/page/view.php?id=8174