ТЕХНІЧНА КУЛЬТУРА МЕНЕДЖЕРІВ МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ – ЯК ЦІННІСТНИЙ КОМПОНЕНТ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.07Ключові слова:
технічна культура, технічна культура менеджерів морської галузі, технічна уява, освітня діяльність, цінність особистостіАнотація
У статті розкрито поняття технічної культури, яке характеризується багатоаспектністю. Проаналізовано погляди вітчизняних та зарубіжних науковців на специфіку формування технічної культури залежно від ключових завдань освітнього процесу. Зазначено, що технічна культура пов’язана із загальною культурою кожної особистості, яка передбачає наявність власної світоглядної позиції, вміння мислити критично, вирішувати проблемні ситуації, а також поважати думку інших, бажання самовдосконалюватися. Визначено сучасні складові технічної культури та особливості тлумачення цього поняття, а також висвітлено моделі технічної культури.
Доведено, що технічна культура менеджерів морської галузі суттєво впливає на їхню професійну діяльність, оскільки тільки людина з усталеними моральними цінностями та принципами здатна виконувати свої обов’язки якісно та ефективно. Вивчено ключові якості філософського погляду на технічну культуру менеджерів морської галузі як цінності особистості. Вказано, що важливу роль у формуванні технічної культури майбутніх фахівців відіграє розуміння, проаналізовано три форми розуміння, а саме: акт; процес; ефект процесу розуміння. Досліджено взаємозв’язки реалізації суспільних цінностей, які стали передумовою розвитку технічної культури менеджерів морської галузі як категорії загального блага.
На сьогодні формування технічної культури є довготривалим процесом, під час якого здобувачі освіти повинні не лише вивчити загальні закони та правила, а першочергово пізнати себе, окреслити перспективи подальшого розвитку суспільства, який впливатиме на їхнє суб’єктивне сприйняття світу. Охарактеризовано основні причини необхідності формування технічної культури для цінності особистості.
Посилання
Kvit S. Filosofska hermenevtyka i sotsialni nauky z pohliadu odniiei dyskusii. URI: http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/64597
Kremen V. H. Filosofiia liudynotsentryzmu v stratehiiakh osvitnoho prostoru: ped. dumka. Kyiv, 2009. 520 s.
Advancesin Scienceand Technology Research Journal Volume 8, No. 24, Dec. 2014, pages 107–110 DOI: 10.12913/22998624/577
Bakhmat, N., Kotliar, L., Zhytomyrska, T., Pilevych, O., Smyrnova, I., (2020). Pedagogical principles of training specialists in public administration and management in the system of vocational education. Systematic Reviews in Pharmacy, 11(10), pp. 203-207.
Franus E. Wielkie funkcje technicznego intelektu. Struktura uzdolnieс technicznych, Krakуw 2000, 69-167.
Makarenko L., Slabko V., Kononenko A., Musorina M., Smyrnova I. (2020). Pedagogical aspects of ensuring the efficiency of education of Applicants of higher education institutions of Ukraine in the process of research of technical disciplines. Journal of Critical Reviews, 7 (13), pp.116-118
Pochanke M. Dydaktykatechniki. Warszawa. 1985. S. 144.