ЗАСТОСУВАННЯ QR-КОДІВ ЯК ЗАСОБУ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.14

Ключові слова:

QR-код, сучасні технології, штрих-код, освітній процес, навчальна інформація

Анотація

У статті розглянуло поняття “QR-код”, охарактеризовано його специфіку та можливі шляхи використання. У наш час існує тенденція щодо стрімкого збільшення обсягів інформації, саме тому важливим є її швидке відтворення, яке надасть змогу миттєво сприйняти повідомлення та проаналізувати його. За таких умов QR-код стає ефективним засобом отримання необхідної інформації.

Вказано, що QR-код є легким у використанні, оскільки розпізнається за допомогою звичайної камери мобільного гаджета, а також спеціального додатка шляхом наведення камери на зображення коду та прочитання інформації.

Зазначено, що попередником QR-коду вважають штрих-код, який спричиняв незручності під час його застосування, адже давав змогу відобразити лише дуже обмежений обсяг інформації.

Вказано, що QR-коди не є ліцензованими, саме тому створити їх може кожен бажаючий за допомогою спеціальної програми, спростивши таким чином процес навчання, який передбачає постійну обробку та запам’ятовування певної інформації.

Окрім цього, QR-коди активно використовуються викладачами і здобувачами освіти задля систематизації інформації, її правильного тлумачення та заощадження власного часу на пошук необхідного теоретичного матеріалу.

Доведено, що використання QR-кодів у освітньому процесі сприяє не лише полегшенню та пришвидшенню пошуку інформації, а ще й підвищує мотивацію студентів до навчання, оскільки вони отримують можливість перевірити дієвість впровадження інноваційних технологій, що набуває ще більшої актуальності у період дистанційного навчання.

Проаналізовано різноаспектні можливості використання системи QR-кодів у освітньому процесі, а саме: розміщення посилань на мультимедійні джерела; подання колекції посилань та інформаційних блоків; застосування контрольно-тестового матеріалу у вигляді карток з різними варіантами завдань.

Посилання

Bryksina O. F., Zej-lert A. V. Internet-obrazovanie: realizaciya kulturologicheskih principov. Voprosy Internet obrazovaniya: elektronnyj zhurnal. Veb-sajt. URL: http://vio.uchim.info/Vio_32/cd_site/articles/art_2_8—2.htm.

Videomaterialy i setevye videoservisy v rabote uchitelya : prakt. posobie / E. V. Burdyukova, Ya. S. Byhovskij, A. V. Korovko i dr. ; pod red. Ya. S. Byhovskogo. Moskva : BINOM. Laboratoriya znanij, 2008. 90 s.

Vorobev V. M. “Ispolzovanie QR-kodov vo vneurochnoj deyatelnosti”: Metodicheskoe posobie. Moskva : GBOU “TemoCentr”, 2013. 98 s. Veb-sajt. URL: http://dpo.temocenter.ru

/images/metodichka/docs/3-QR-code.pdf

Voronkova O. B. Informacionnye tehnologii v obrazovanii: interaktivnye metody. Rostov n/D : Feniks, 2010. 314 s.

Gafurova N. V., Churilova E. Yu. Pedagogicheskoe primenenie multimedia sredstv : ucheb. posobie. Izd. 2-e pererab. i dop. Krasnoyarsk : Sib. feder. un-t, 2015. 204 s.

Ispolzovanie QR-tehnologii dlya povysheniya motivacii k izucheniyu himii uchashihsya 8-h klassov Veb-sajt. URL: http://www2.bigpi.biysk.ru/vkr2018/file/gie_23_12_2020_10_01_20.pdf

Mobilnoe obuchenie, ili mLearning Veb-sajt. URL: http://zillion.net/ru/blog/220/mobil-noie-obuchieniie-ili-mlearning.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ