ПРОФЕСІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО КЕРІВНИКА ВОКАЛЬНОГО АНСАМБЛЮ В УМОВАХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.17

Ключові слова:

музично-освітнє середовище, вокально-хорова підготовка, колективне виконавство, творча співпраця, інтеграція професійних знань

Анотація

У сучасній вітчизняній музичній культурі залишається актуальною традиція вокального ансамблевого виконавства, яка особливо підтримується останніми роками засобами масової інформації і позитивно впливає на музичне виховання молоді. Заняття студентів у вокальному ансамблі сприяють розширенню музичної культури молодих людей, розвитку їхніх музичних здібностей (мелодійного, ритмічного, тембрового, гармонійного слуху; вокального голосу; музичності в цілому), а також виховують сценічну культуру, художній смак, творчу ініціативу і самостійність.

У статті визначаються критерії якості підготовки майбутнього фахівця для ефективної реалізації його практичної діяльності як керівника дитячо-юнацького вокального колективу. Зростає потреба в розробці нових концептуальних підходів до професійно-педагогічного трактування майбутнього керівника вокального ансамблю як творчої особистості, які є визначальними в розвитку характеру навчання.

Метою статті є теоретичне обґрунтування проблеми професійного становлення та критеріїв підготовки майбутнього керівника вокального ансамблю в умовах музично-педагогічної освіти. Встановлено, що організація та функціонування вокального ансамблю буде ефективними, якщо: буде розкрита специфіка та основні етапи організації вокального ансамблю; у процесі розвитку виконавської майстерності учасників будуть виявлені та реалізовані можливості організації вокального ансамблю; індивідуальні та колективні форми організації занять вокального ансамблю будуть спрямовані на розвиток виконавської майстерності кожного учасника та всього колективу в цілому; організація репетиційної роботи та звітні виступи сприятимуть досягненню наміченої мети у розвитку виконавської майстерності учасників вокального ансамблю; реалізація індивідуального підходу до виховання музичних потреб та здібностей сприятиме ефективному розвитку виконавської майстерності студентів.

Посилання

Bila N. L. (2014). Ansambleve muzykuvannia: do sutnosti poniattia. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 2, 40-46. Nizhyn, Ukraina.

Brychok S. B. Sutnist i zmist protsesu pedahohichnoi vzaiemodii osoby [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : httr://www.nbuv.gov.ua/rortal/sos_gum/reddusk / 2007_02/bryshoks.rdf.

Briantseva H. V. Osoblyvosti pedahohichnoi vzaiemodii subiektiv dystantsiinoho navchalnoho protsesu [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : httr://www.bdru.org/ssienti-fis_rublished/redagogics_3_2006.

Van Chzhun (2015). Podgotovka budushih uchitelej muzyki k rukovodstvu vokalno-ansamblevym muzicirovaniem shkolnikov v kontekste socializacii lichnosti, 1-2 (5-6), 145-155.

Gotsdiner A. L. (1993). Muzykalnaya psihologiya. Moskva : “Magistr”, Rossiya.

Kukharenko V. M., Rybalko O. V., Syrotenko N. H. Dystantsiine navchannia: Umovy zastosuvannia. Dystantsiinyi kurs : navch. posib. / [za red. V. M. Kukharenka]. Kharkiv : NTU “KhPH, “Torsinh”, 2002. 320 s.

Libkind E. V., Ryabikova N. E., Chepurin V. A. (2003). Konspekt lekcii i metodicheskie ukazaniya k teme po discipline “Menedzhment”. Orenburg, Rossiya.

Chzhan Lu. (2016).Profesiina model osobystosti uchytelia muzyky – kerivnyka shkilnoho khoru. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi, 1, 122-125. Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/maed_2016_1_27

Mamykina O. A. (2015). Do pytannia pro formuvannia v studentiv navychok roboty iz shkilnymy vokalnymy ansambliamy (rukopys). Odesa, Ukraina.

Pavlenko Ivan. (2013). Vokalni ansambli suchasnoho pobutuvannia (zhanrovi osoblyvosti). Narodoznavchi zoshyty, 4 (112), 722-726. Ukraina.

Tulchinskij G. L. (2009). Tehnologiya menedzhmenta v sfere kultury [Elektronnyj resurs]. Rezhim dostupa : http://www.countries.ru/library/orgculture/tulchinsky/

Hu Manli. (2016). Osnovnye principy podgotovki rukovoditelya vokalnogo ansamblya v sisteme vysshego muzykalno-pedagogicheskogo obrazovaniya, 92-97. Balti.

Yakymchuk S. N. (2003). Metodyka muzychnoho vykhovannia. Rivne, Ukraina

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ