ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (на прикладі роботи над хоровим твором С. Людкевича “Сонце заходить”)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.19

Ключові слова:

музично-педагогічна освіта, компетентнісна фахова підготовка, аналіз хорового твору, хорова творчість С. Людкевича

Анотація

Розглянуто особливості музично-педагогічної освіти, фахову підготовку виконавців і вчителів музичного мистецтва на основі компетентнісного підходу, що передбачає всебічний розвиток особистості студента, поглиблення загальної музичної підготовки, засвоєння знань з вокально-хорової культури (теорії, вокально-хорового репертуару, виконавського досвіду); набуття виконавських навичок вокаліста, хормейстера, а також підготовку до педагогічної діяльності. Наголошено на необхідності оптимізувати хормейстерську складову в підготовці майбутніх вокалістів, учителів музичного мистецтва шляхом не лише урізноманітнення навчального і виконавського репертуару, а й засвоєння методика роботи над вокальним твором. Обґрунтовано методику роботи в класі з хорового диригування (на основі аналізу хору С. Людкевича “Сонце заходить”), завдяки якій майбутніми вчителями музичного мистецтва набувають фахових компетентностей. Застосовано метод аналізу, його специфічні різновиди — музично-теоретичний вокально-хоровий, виконавський. Наголошено на необхідності під час опрацювання хорового твору відтворити взаємодію двох протилежних за характером мелодичних ліній, зумовлених переживаннями ліричного героя — замилування красою рідного краю і глибока туга за ним на чужині. Проаналізовано форму, фактуру, ритм кожної частини хору, відзначені особливості звуковедення тощо, а також висловлені рекомендації щодо хормейстерських прийомів їх опрацювання і виконання. Фахова підготовка вокалістів-виконавців, вчителів музичного мистецтва на основі компетентнісного підходу має комплексний характер і передбачає формування у них здатності до вокально-хорової і музично-педагогічної діяльності.

Посилання

Barannikov, A. (2007). Kompetentnostnyj podhod i kachestvo obrazovaniya. Moskva.

Shedrovickij, P. (2003) Kommunikativnaya i refleksivnaya kompetenciya v ramkah mysledeyatelnostnogo podhoda: kontury novogo ponimaniya. Pedagogika razvitiya: klyuchevye kompetentnosti i ih stanovlenie. Krasnoyarsk.

Kyjanovsjka L. (2000) Styljova evoljucija ghalycjkoji muzychnoji kuljtury ХІХ–ХХ st.. Ternopilj.

Lastovecjka-Solansjka Z. (2019). Sociokuljturni zapyty v proekciji na dyryghentsjku dijaljnistj Stanislava Ljudkevycha ta stvorennja jogho khorovykh obrobok. Ukrajinsjka muzyka. 1 (31).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ