“ЕTHNO-CROSSOVER” КРІЗЬ ПРИЗМУ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ FOLK MUSIC: ПЕРШІ КРОКИ В МОДЕРНІЙ АУДІВІЗУАЛЬНІЙ РЕАЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-151.2021.21

Ключові слова:

ethno-crossover, folk music, фольклор, масова культура, культурний код, медіаосвіта, модернізація фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, педагогічна діяльність, освітня система, медіатекст, цифрові технології

Анотація

Культурною проблемою сьогодення нашої країни стає те, що folk music не викликає глибокого інтересу в сучасного молодого слухача. У статті розглядаються особливості розвитку сучасного українського соціокультурного простору, що репрезентує множинну й багатовимірну модерну аудіовізуальну реальність, а також ставить індивіда перед проблемою вибору свого місця у ній та усвідомлення відповідальності за свій вибір. Українська folk music має стати певною метамовою, здатною відповідати викликам сучасності, зберігаючи при цьому знання, накопичені людством до XXI століття.

У дослідженні запропоновано авторське визначення феномену ethno-crossover, вказані його характерні риси, форми та проаналізовано вплив цього феномену на сучасне суспільство. Діяльність українських виконавців й гуртів показує, що нова форма подання фольклорного матеріалу може задовольняти художньо-естетичні потреби масової аудиторії та бути успішно репрезентованою в культурному просторі сьогодення. Адже феномен “еthno-crossover” є тією формою, що наближує народну музику до розуміння та сприйняття широкими масами, не втрачаючи при цьому семантики українського фольклору, а синтезуючи його широкі можливості з новітніми цифровими технологіями. Успішна діяльність українських виконавців у форматі “еthno-crossover” з їх новаторськими творчими досягненнями вказує на ціннісне ставлення до своїх традицій та підвищення загального рівня культури слухацької аудиторії.

Серед позитивних якостей української folk music у форматі ethno-crossover є залучення молоді до мистецької комунікації. Педагогічний потенціал цифрових технологій у модернізації фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва має сприяти розвитку музичного мислення та смаку, а формування у майбутніх фахівців інтересу до збереження і якісного відтворення реконструйованих фольклорних надбань – один з найкращих шляхів протистояння тривіальному мистецтву.

Посилання

Andrushchenko V. P. Svitanok Yevropy. Problema formuvannia novoho vchytelia dlia obiednanoi Yevropy KhKhI stolittia. Kyiv, 2015.

Andreiko O., Savchenko R., Vasilenko L., Khizhna O., Savchenko Y. Creative Cooperation of Subjects of the Educational Process in the Context of Musical Activity. Journal of History Culture and Art Research (ISSN: 2147-0626) Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi. Vol. 8, No. 1, March.2019.

Antonov V. Klassika duhovnoj filosofii i sovremennost. New Atlanteans. Moskva, 2007. 440 s.

Burov A. M., Yaremenko E. G., Sokolov S. M., Lukinyh N. V., Orlov A. M., Monetov V. M. Yazyk multimedia. Evolyuciya ekrana i audiovizualnogo myshleniya. VGIK, 2012. http://mkrf.ru/upload/mkrf/mkdocs2012/08_11_2012_4.pdf

Vulfson B. L. Obrazovatelnoe prostranstvo na rubezhe vekov. Moskva : Izd-vo Moskovskogo psihologo-socialnogo instituta, 2006. 235 s.

Danko L. I. Muzykalnoe napravlenie classical crossover v sovremennoj audiovizualnoj kulture : avtoref. dis. … kand. isk. Sankt-Peterburg, 2013. 24s.

Ievtukh V. B. Kontseptualni konstrukty etnosotsialnykh realii: dosvid trokhlitnikh doslidzhen (try roky v NPU im. M. P. Drahomanova) : monohrafiia / Min-vo osvity i nauky Ukrainy, NPU im. M. P. Drahomanova ; Volodymyr Yevtukh. Kyiv : Vyd-vo NPU im. M. P. Drahomanova. 2010. 284 s.

Zaitseva A. V. Fenomen vzaiemodii yak sposib orhanizatsii spilnoi khudozhno-tvorchoi diialnosti vykladacha i studentiv u protsesi muzychnoho navchannia. Vykhovnyi potentsial suchasnoi osvity: teoretychni zasady ta praktychni dosiahnennia : mat-ly Vseukr. nauk.-prakt. konf., 15-16 zhovtnia 2014 r. / NAPN Ukrainy, In-t problem vykhovannia. Kyiv, 2014. S. 18-19.

Ioskevich Ya. B. Internet kak novaya sreda hudozhestvennoj kultury. Sankt-Peterburg, 2006.

Kremen V. H. Osvita, osobystist i sotsialnyi postup. Osvita dlia suchasnosti – Edukacja dla wspotczesnosci : zb. nauk. pr. / [redkol. : V. H. Kremen (holova), zastupnyky holovy : V. P. Andrushchenko, N. H. Nychkalo, chleny redkolehii: F. Shlosek ta inshi] ; NAPN Ukrainy, NPU imeni M. P. Drahomanova, Komitet pedahohichnykh nauk Polskoi akademii nauk, Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. Kyiv ; Varshava : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2015. S. 594-603.

Krysachenko V. S., Stepyko M. T., Vlasiuk O. S. ta in. Ukrainska politychna natsiia: heneza, stan, perspektyvy / za red. V. S. Krysachenka. Kyiv : NISD, 2004. 648 s.

Padalka H. M. Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin) : monohraf. Kyiv : Osvita Ukrainy, 2008. 272 s.

Proidakov E. M., Teplytskyi L. A. Anhlo-ukrainskyi tlumachnyi slovnyk z obchysliuvalnoi tekhniky, Internetu i prohramuvannia. Vyd. 1. Kyiv : Vydavnychyi dim «SoftPres», 2005. 552 s.

Synytsia M. O. Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi VNZ yak zasib formuvannia pedahohichnykh znan. Profesiina pedahohichna osvita: stanovlennia i rozvytok pedahohichnoho znannia : monohrafiia / za red. prof. O. A. Dubaseniuk. Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2014. S. 418-438.

Skibb L. Dzh., Hejfmejster S., Chesnat A. M. Optimizaciya multimedia PK / L. Dzh. Skibb, S. Hejfmejster, A. M. Chesnat ; per. s angl. Kiyiv : DiaSoft Ltd, 1997. 352 s.

Shehter T. E. Iskusstvo multimedia. Multimedia i tehnika. Sankt-Peterburg, 2010.

Higgins D. Intermedia (1966) //Donna De Salvo (ed.). Open Systems. Rethinking Art. London, 2005.

URL :http://jenniferj.net/media280/wp-content/readings/higgins_intermedia.pdf

URL :https://www.facebook.com/amatviychuk/posts/4590048787680663

URL :https://www.youtube.com/watch?v=r9hTYoKCvM&list=LL&index=2&t=556s

URL :https://hromadske.ua/posts/yevrobachennya-chornobil-novij-tekst-pisni-ta-rejvi-pid-shum-eksklyuzivne-intervyu-z-gurtom-goa

URL :https://www.youtube.com/watch?v=_EtXonw8OMg&list=PLznlmjL3PQVq5vyvKPYJXrH0BDows8M0i&index=2)

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-28

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ