ІННОВАЦІЙНА МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: ІСТОРІЯ І СУЧАСНІСТЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.10

Ключові слова:

інновації, економічна освіта, економічний розвиток

Анотація

У статті розглянуто специфіку розвитку економічної освіти, яка нині має вирішальне значення для формування інтелектуального потенціалу, необхідного для вдосконалення всіх сфер життя.

Зазначено, що заклади вищої освіти відіграють важливу роль у реалізації стратегії економічного зростання, що, зі свого боку, залежить від здобутих знань фахівців, які беруть активну участь у формуванні демократичного суспільства. Вказано, що заклади вищої освіти мають сприяти зміцненню держави, стимулюючи розвиток активної суспільної діяльності, а також впровадженню відповідних інновацій. Інноваційна освіта передбачає розвиток здатності людини аналізувати найважливіші питання і проблеми, розглядаючи наявні факти в певному контексті.

У наш час інновації перетворюються на новий бренд сучасності внаслідок певних соціально-економічних, культурних трансформацій. Їх не існувало від початку століть і не завжди були притаманні людському способу існування.

Проаналізовано наукові погляди вчених на розвиток економічної освіти з погляду історичного контексту і сучасності. Класична економічна школа під впливом діалектики Г. Гегеля інтерпретує нововведення як явище, що нерівномірно розвивається під час суспільних криз.

Досліджено, що в першій половині ХІХ ст. інновації охоплюють гуманітарні галузі та творчість. В економічній науці інновації починають фігурувати у період детального аналізу не лише духовно-культурної сфери, а й виробництва, внутрішніх закономірностей економічної системи, пошуку об’єктивних законів її функціонування і розвитку. На сьогодні інновації відіграють роль рушійної сили економічного прогресу і розвитку всіх сфер життя загалом.

Автором розглянуто поняття інновації як процес доведення наукової ідеї або технічного винаходу до стадії практичного використання, який є фінансово вигідним. Водночас техніко-економічні та інші зміни в соціальному середовищі також вважаються інноваціями, що призводять до розвитку суспільства.

Посилання

Globalna ekonomika : stanovlennya, transformaciyi, vikliki [Global economy : formation, transformations, challenges]. (2023) : pidruchnik / za zag. redakciyeyu V. Kulishova. Praga : OKTAN PRINT. 500 s. [in Ukrainian].

Zagalni zbori NAPN Ukrayini «Naukovo-metodichne zabezpechennya cifrovizaciyi osviti Ukrayini : stan, problemi, perspektivi» [General meetings of the National Academy of Sciences of Ukraine «Scientific and methodical support for digitalization of education in Ukraine : state, problems, prospects»], 24 travnya 2022 r. [in Ukrainian].

Nisimchuk Andrij, Padalka Oleg (2013). Tehnologiya innovacijnoyi osviti [Technology of innovative education] : monografiya. Luck : PVD «Tverdinya». 456 s. [in Ukrainian].

Padalka O. S., Polska I. I. (2022). Ekonomichna osvita u konteksti innovacijnoyi modeli rozvitku vitchiznyanoyi osviti [Economic education in the context of the innovative model of the development of domestic education] : zbirnik IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi, 30 listopada 2022 r. Kiyiv : vidavnictvo NPU imeni M. P. Dragomanova. S. 141-146 [in Ukrainian].

Padalka O. S., Polska I. I. (2021). Transformacijni zmini u svitovij sistemi vishoyi osviti : fenomen pidpriyemnickogo universitetu. [Transformational changes in the world system of higher education : the phenomenon of the entrepreneurial university]. Nova paradigma ekonomichnoyi osviti u konteksti innovacijnoyi modeli rozvitku vitchiznyanoyi osviti : zbirnik III Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi, 30 listopada 2021 r. Kiyiv : vidavnictvo NPU imeni M. P. Dragomanova. S. 115-130 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ