ІННОВАЦІЙНА МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: ІСТОРІЯ І СУЧАСНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.10Ключові слова:
інновації, економічна освіта, економічний розвитокАнотація
У статті розглянуто специфіку розвитку економічної освіти, яка нині має вирішальне значення для формування інтелектуального потенціалу, необхідного для вдосконалення всіх сфер життя.
Зазначено, що заклади вищої освіти відіграють важливу роль у реалізації стратегії економічного зростання, що, зі свого боку, залежить від здобутих знань фахівців, які беруть активну участь у формуванні демократичного суспільства. Вказано, що заклади вищої освіти мають сприяти зміцненню держави, стимулюючи розвиток активної суспільної діяльності, а також впровадженню відповідних інновацій. Інноваційна освіта передбачає розвиток здатності людини аналізувати найважливіші питання і проблеми, розглядаючи наявні факти в певному контексті.
У наш час інновації перетворюються на новий бренд сучасності внаслідок певних соціально-економічних, культурних трансформацій. Їх не існувало від початку століть і не завжди були притаманні людському способу існування.
Проаналізовано наукові погляди вчених на розвиток економічної освіти з погляду історичного контексту і сучасності. Класична економічна школа під впливом діалектики Г. Гегеля інтерпретує нововведення як явище, що нерівномірно розвивається під час суспільних криз.
Досліджено, що в першій половині ХІХ ст. інновації охоплюють гуманітарні галузі та творчість. В економічній науці інновації починають фігурувати у період детального аналізу не лише духовно-культурної сфери, а й виробництва, внутрішніх закономірностей економічної системи, пошуку об’єктивних законів її функціонування і розвитку. На сьогодні інновації відіграють роль рушійної сили економічного прогресу і розвитку всіх сфер життя загалом.
Автором розглянуто поняття інновації як процес доведення наукової ідеї або технічного винаходу до стадії практичного використання, який є фінансово вигідним. Водночас техніко-економічні та інші зміни в соціальному середовищі також вважаються інноваціями, що призводять до розвитку суспільства.
Посилання
Globalna ekonomika : stanovlennya, transformaciyi, vikliki [Global economy : formation, transformations, challenges]. (2023) : pidruchnik / za zag. redakciyeyu V. Kulishova. Praga : OKTAN PRINT. 500 s. [in Ukrainian].
Zagalni zbori NAPN Ukrayini «Naukovo-metodichne zabezpechennya cifrovizaciyi osviti Ukrayini : stan, problemi, perspektivi» [General meetings of the National Academy of Sciences of Ukraine «Scientific and methodical support for digitalization of education in Ukraine : state, problems, prospects»], 24 travnya 2022 r. [in Ukrainian].
Nisimchuk Andrij, Padalka Oleg (2013). Tehnologiya innovacijnoyi osviti [Technology of innovative education] : monografiya. Luck : PVD «Tverdinya». 456 s. [in Ukrainian].
Padalka O. S., Polska I. I. (2022). Ekonomichna osvita u konteksti innovacijnoyi modeli rozvitku vitchiznyanoyi osviti [Economic education in the context of the innovative model of the development of domestic education] : zbirnik IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi, 30 listopada 2022 r. Kiyiv : vidavnictvo NPU imeni M. P. Dragomanova. S. 141-146 [in Ukrainian].
Padalka O. S., Polska I. I. (2021). Transformacijni zmini u svitovij sistemi vishoyi osviti : fenomen pidpriyemnickogo universitetu. [Transformational changes in the world system of higher education : the phenomenon of the entrepreneurial university]. Nova paradigma ekonomichnoyi osviti u konteksti innovacijnoyi modeli rozvitku vitchiznyanoyi osviti : zbirnik III Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi, 30 listopada 2021 r. Kiyiv : vidavnictvo NPU imeni M. P. Dragomanova. S. 115-130 [in Ukrainian].