ЗМІСТОВНО-СТРУКТУРНА ХАРАКТЕРИСТИКА ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ-СКРИПАЛІВ У ВИЩИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.11Ключові слова:
професійна музична освіта, бакалаври-скрипалі, інструментальна підготовка, структурні компоненти, змістова характеристикаАнотація
У статті розглянуто проблему переосмислення в теоретичному та практичному вимірах змістового наповнення та структури інструментальної підготовки бакалаврів-скрипалів, узагальнюються методичні підходи до визначення компонентів досліджуваного феномену, що дає змогу забезпечити підвищення професійного рівня інструментальної підготовки студентів у відповідності до сучасних вимог. У публікації викладено авторську позицію щодо теоретичних засад інструментальної підготовки бакалаврів-скрипалів та практичної детерміновості її змісту з огляду на особливості професійної підготовки майбутнього музиканта-педагога.
Проаналізовано наукові погляди вітчизняних і зарубіжних учених на особливості інструментальної підготовки майбутніх скрипалів у вищих закладах освіти. Спираючись на здійснений аналіз наукових праць з досліджуваної проблеми, доведено, що інструментальна підготовка музиканта складається з таких структурних компонентів, як: мотиваційно-вольовий; інформаційно-технологічний; комунікативно-регулюючий; творчо-реалізуючий.
Подано наукове тлумачення поняття «мотивація», що визначають як спонукання, які викликають активність організму і визначають її спрямованість. Мотивація інструментально-виконавської діяльності вміщує багато складових (емоції, потреби, спонуки, мотиви, інтереси, цінності, суспільні ідеали, художні смаки, оволодіння музичним інструментам), які мають властивість часто змінюватися і вступати в нову взаємодію одна з одною.
Вказано, що інструментальна підготовка сучасних бакалаврів музичного мистецтва – це процес і результат оволодіння системою музично-теоретичних знань, практично-виконавських умінь, що виражається у здатності до художньо-обґрунтованої інтерпретації змісту музичного твору та уможливлює особистісне і професійне зростання фахівця.
Посилання
Globalna ekonomika : stanovlennya, transformaciyi, vikliki [Global economy : formation, transformations, challenges]. (2023) : pidruchnik / za zag. redakciyeyu V. Kulishova. Praga : OKTAN PRINT. 500 s. [in Ukrainian].
Zagalni zbori NAPN Ukrayini «Naukovo-metodichne zabezpechennya cifrovizaciyi osviti Ukrayini : stan, problemi, perspektivi» [General meetings of the National Academy of Sciences of Ukraine «Scientific and methodical support for digitalization of education in Ukraine : state, problems, prospects»], 24 travnya 2022 r. [in Ukrainian].
Nisimchuk Andrij, Padalka Oleg (2013). Tehnologiya innovacijnoyi osviti [Technology of innovative education] : monografiya. Luck : PVD «Tverdinya». 456 s. [in Ukrainian].
Padalka O. S., Polska I. I. (2022). Ekonomichna osvita u konteksti innovacijnoyi modeli rozvitku vitchiznyanoyi osviti [Economic education in the context of the innovative model of the development of domestic education] : zbirnik IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi, 30 listopada 2022 r. Kiyiv : vidavnictvo NPU imeni M. P. Dragomanova. S. 141-146 [in Ukrainian].
Padalka O. S., Polska I. I. (2021). Transformacijni zmini u svitovij sistemi vishoyi osviti : fenomen pidpriyemnickogo universitetu. [Transformational changes in the world system of higher education : the phenomenon of the entrepreneurial university]. Nova paradigma ekonomichnoyi osviti u konteksti innovacijnoyi modeli rozvitku vitchiznyanoyi osviti : zbirnik III Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi, 30 listopada 2021 r. Kiyiv : vidavnictvo NPU imeni M. P. Dragomanova. S. 115-130 [in Ukrainian].