ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.17

Ключові слова:

творча самореалізація, майбутній вчитель музичного мистецтва, освіта, професійна діяльність, готовність до творчої самореалізації

Анотація

У статті досліджено проблему самореалізації особистості майбутнього вчителя музичного мистецтва у сучасному освітньому процесі. Розглянуто напрями професійного самовдосконалення важливих аспектів його професійної діяльності. Визначено, що формування готовності майбутніх вчителів музичного мистецтва до саморозвитку в творчій галузі потребує аналізу та обґрунтування освітніх умов, які створюються в освітньому середовищі.

Вказано, що сучасний професіонал вчителя має характеризуватися високим рівнем розвитку ціннісної свідомості, самосвідомості, духовної, моральної, інтелектуальної та методологічної культури, а також здатністю до співтворчості й творчості. Він є важливим суб’єктом освітнього процесу і головним вектором у будь-яких змінах щодо системи освіти.

Уточнено поняття «самореалізація» майбутніх учителів музичного мистецтва. Зазначено, що мета творчої самореалізації майбутніх вчителів полягає в трансформації змісту професійної підготовки для розвитку їхньої здатності до самостійної творчої діяльності, авторської ініціативи, майстерності у створенні власних музичних творів та повного розкриття їх художньо-творчого потенціалу. Визначено, що творча самореалізація вчителя музики передбачає творчий пошук, саморозвиток, професійний розвиток.

Окрім цього, в дослідженні було розглянуто форми творчої самореалізації. Наголошено, що творчі можливості для вчителів музичного мистецтва постійно розширюються завдяки розвитку технологій, міжнародному співробітництву, підтримці творчих ініціатив.

Доведено, що ефективність професійної самореалізації залежить від гармонійного поєднання цілей особистісного розвитку всіх учасників педагогічної взаємодії. Ключовим елементом цього процесу є творча настанова, що виявляється у прагненні до професійного самовдосконалення, самостійності та ініціативи.

Посилання

Beh I. D. (2003). Vihovannya osobistosti [Personality education] : Kn. 2 Kiyiv : Libid. 342 s.

Velikij tlumachnij slovnik suchasnoyi ukrayinskoyi movi (2002) [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language] / uklad. i golov. red. V. T. Busel. Kiyiv : Irpin VTF «Perun». S. 31-36.

Demidenko V. K. (2004). Samorealizaciya : sutnist, stanovlennya, rozvitok. [Self-realization: essence, formation, development]. Pedagogika i psihologiya. № 2 (43). S. 31-36.

Zaricka A. A. (2016). Akmeologichni zasadi profesijnoyi samorealizaciyi majbutnogo vchitelya muziki. [Acmeological principles of professional self-realization of the future music teacher] : avtoref. dis. … kand. ped. nauk : 13.00.04. Kiyiv. 22 s.

Teplova O. (2018). Yu. Formuvannya gotovnosti majbutnih vchiteliv muzichnogo mistectva do tvorchoyi samorealizaciyi v procesi profesijnoyi pidgotovki. [Formation of readiness of future music teachers for creative self-realization in the process of professional training]. Zhurnal «Molodij vchenij». Specvipusk. URL : http://dspace.vspu.edu.ua/ handle/123456789/3274

Homich L. O. (1999). Sistema psihologo-pedagogichnoyi pidgotovki vchitelya pochatkovih klasiv. [System of psychological and pedagogical training of primary school teachers] : avtoref. dis. … d-ra ped. nauk : 13.00.04 «Teoriya i metodika profesijnoyi osviti» ; In-t pedagogiki i psihologiyi prof. osviti APN Ukrayini. Kiyiv. 38 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ