ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ НАВІГАЦІЇ І УПРАВЛІННЯ МОРСЬКИМИ СУДНАМИ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-156.2023.18

Ключові слова:

фахівці із навігації і управління морськими суднами, іншомовна комунікативна компетентність, організаційно-педагогічні умови, міждисциплінарний підхід, науково-педагогічний працівник

Анотація

У статті розглянуто комплексний підхід до формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців із навігації і управління морськими суднами. Вказано, що використання практичних та інтерактивних форм навчання не лише підвищує зацікавленість і мотивацію студентів, але й сприяє глибшому засвоєнню знань і розвитку навичок, необхідних для ефективного спілкування у професійних ситуаціях.

Висвітлено наукові погляди вітчизняних і зарубіжних науковців на специфіку формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців із навігації і управління морськими суднами шляхом створення доцільних організаційно-педагогічних умов.

Описано організаційно-педагогічні умови, які необхідні для ефективної підготовки морських спеціалістів, зокрема: оптимізація навчально-методичного супроводу на основі міждисциплінарного підходу; впровадження інноваційних педагогічних методів та форм освітнього процесу з метою залучення здобувачів освіти до активного процесу формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців навігації і управління морськими суднами; занурення здобувачів освіти в активну професійно-спрямовану освітньо-мовленнєву діяльність у процесі позааудиторної роботи; забезпечення науково-методичного супроводу професійного розвитку науково-педагогічних працівників щодо формування іншомовної комунікативної компетентності фахівців навігації і управління морськими суднами.

Проведено аналіз досвіду морських навчальних закладів різних країн, підтверджено важливість систематичного підходу до формування іншомовної комунікативної компетентності для підготовки компетентних фахівців із навігації і управління морськими суднами, які готові ефективно працювати у міжнародному контексті.

Доведено, що різноаспектний підхід до організації освітнього процесу дає можливість досягти більш ефективних результатів у формуванні іншомовної комунікативної компетентності, важливої для глобалізованого світу морських перевезень.

Посилання

Barsuk S. L. (2016). Pedagogichni umovi formuvannya inshomovnogo profesijnogo movlennya majbutnih sudnovodiyiv na zasadah komunikativno-kognitivnogo pidhodu : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.04 – teoriya i metodika profesijnoyi osviti. Herson.

Demchenko D. I. (2014). Formuvannya profesijnoyi inshomovnoyi kompetentnosti majbutnih yuristiv zasobami inozemnoyi movi u fahovij pidgotovci : monografiya. Harkiv. 213 s.

Zhelyaskov V. Ya. (2020). Teoretichni i metodichni zasadi pidgotovki majbutnih sudnovodiyiv u vishih morskih navchalnih zakladah do profesijnoyi komunikativnoyi vzayemodiyi : dis. … d-ra ped. nauk : 13.00.04 – teoriya i metodika profesijnoyi osviti / Nacionalna akademiya Derzhavnoyi prikordonnoyi sluzhbi Ukrayini imeni Bogdana Hmelnickogo.

Lipshic L. V. (2018). Formuvannya sociokulturnoyi kompetentnosti majbutnih sudnovodiyiv mizhnarodnih rejsiv u procesi vivchennya socialno-gumanitarnih disciplin : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.04 / Hersonskij derzhavnij universitet. Herson. 253 s.

Pankevich O. (2018). Pedagogichni umovi formuvannya kulturi profesijnoyi vzayemodiyi majbutnih fahivciv socionomichnoyi sferi. Naukovij visnik Pivdennoukrayinskogo nacionalnogo pedagogichnogo universitetu im. K. D. Ushinskogo. Pedagogichni nauki. № 2. S. 65-71.

Slovnik-dovidnik z profesijnoyi pedagogiki (2006) / za redakciyeyu A. V. Semenova. Palmira. 221 s. URL : https://www.pedagogic-master.com.ua/public/semenova/slovnik.pdf.

Smelikova V. B. (2017). Pidgotovka majbutnih sudnovodiyiv do profesijno-oriyentovanogo spilkuvannya zasobami kejs-tehnologij : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.04 – teoriya i metodika profesijnoyi osviti / Hersonska derzhavna morska akademiya. Herson.

Soter M. V. (2018). Formuvannya gotovnosti majbutnih inzheneriv-sudnomehanikiv do mizhkulturnoyi komunikaciyi : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.04 – teoriya i metodika profesijnoyi osviti / Hersonskij derzhavnij universitet; Ternopilskij nacionalnij pedagogichnij universitet imeni V. Gnatyuka. Herson, Ternopil. 297 s.

Shvecova I. V. (2023). Integraciya pozaauditornoyi diyalnosti u proces formuvannya liderskoyi kompetentnosti majbutnih fahivciv z navigaciyi i upravlinnya morskimi sudnami. Perspektivi ta innovaciyi nauki. (Seriya «Pedagogika», Seriya «Psihologiya», Seriya «Medicina»). Kiyiv. Vip. 15 (33). S. 1309.

Yurzhenko A. Yu. (2020). Formuvannya komunikativnoyi kompetentnosti majbutnih sudnovih mehanikiv na osnovi gejmifikovanogo pidhodu : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.04 – teoriya i metodika profesijnoyi osviti / Hersonskij derzhavnij universitet. Herson.

Astratinei Carmen. (2014). Ways of teaching ESP Maritime English SMCP (Standard Marine Communication Phrases). Foreign language competence as integral component of the University graduate profile. P. 25-30. Accessed 04 Aug. 2021. URL : https://www.unob.cz/cjv/Documents

/publications/Sborn%C3%ADk_014_z%C3%A1kladn%C3%AD.pdf

Bobrysheva N., Frolova O., Kudryavtseva V., Moroz O. (2022). Welcome Aboard : Coursebook / edited by V. Kudryavtseva, Kherson : KSMA Science Park «Maritime Industry Innovations» Ltd. 268 p.

Hyland Ken. (2000). Developments in English for Specific Purposes : A Multi-Disciplinary Approach; Tony Dudley-Evans and Maggie-Jo St John. Cambridge, Cambridge University Press, 1998. 301 p. English for Specific Purposes. Vol. 19. P. 297-300.

Shvetsova I. (2023). The importance of communication skills in the formation of leadership competence of future specialists in navigation and management of ships. ScienceRise : Pedagogical Education. (5) (56). P. 11-16.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ