ІННОВАЦІЙНА МОДЕЛЬ ОСВІТНЬОЇ ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.02Ключові слова:
освітня платформа, професійна підготовка, інтерактивні матеріали, адаптивне навчання, симуляції, соціальна відповідальність, гейміфікація, мобільний доступ, аналітика навчанняАнотація
У статті представлено концепцію інноваційної освітньої платформи, яка спрямована на підвищення ефективності професійної підготовки здобувачів освіти у технічних галузях, зокрема в машинобудуванні. Здійснено аналіз сучасних освітніх технологій, що інтегруються у навчальні процеси, та визначено ключові елементи моделі, які забезпечують комплексний підхід до формування компетенцій у здобувачів освіти.
Основна увага приділена таким компонентам, як навчальний контент, інтерактивні матеріали, симуляції, віртуальні лабораторії, адаптивне навчання, етапи тестування, мобільний доступ, а також механізми формування соціальних і екологічних цінностей. Запропонована модель сприяє розвитку індивідуальних траєкторій навчання, забезпечує доступність для осіб з особливими потребами, та дає змогу використовувати аналітичні інструменти для моніторингу прогресу здобувачів освіти.
Інноваційний підхід реалізовано через використання елементів гейміфікації, національно-патріотичного виховання та соціальної відповідальності. Це уможливлює не лише формувати професійні знання та навички, але й виховувати соціально активних і екологічно свідомих фахівців.
У статті розглядаються практичні аспекти використання платформи, включаючи приклади застосування моделі у програмі професійної підготовки в машинобудуванні. Розроблена схема платформи ілюструє взаємозв’язок між компонентами моделі, забезпечуючи комплексний підхід до інтеграції теорії, практики та оцінювання. Вона також сприяє створенню динамічного навчального середовища, яке адаптується до змін потреб здобувачів освіти та вимог сучасного ринку праці.
Дослідження може бути корисним для науковців, викладачів, методистів, а також розробників освітніх технологій, які прагнуть упроваджувати цифрові інновації в освітній процес. Запропонована модель має потенціал для адаптації у різних галузях професійної підготовки, що робить її універсальним інструментом для модернізації навчання у закладах освіти.
Посилання
Kostopulos H. K., Kotsiantis S. (2022). Exploiting Semi-supervised Learning in the Education Field: A Critical Survey. Advances in Machine Learning/Deep Learning-based Technologies. DOI: 10.1007/978-3-030-76794-5_5 [in Englian].
Usmanov M., Suvankulov B., Bakyieva M., Nusratova D. (2021). Osnovy stvorennia ta vykorystannia interaktyvnykh elektronnykh kursiv na osnovi multymediinykh tekhnolohii [Basics of creating and using interactive electronic courses based on multimedia technologies]. Annals of the Romanian Society for Cell Biology. Tom 25. Vypusk 4. URL : http://annalsofrscb.ro/index.php/journal/article/view/3282
[in Ukrainian].
Turhut Ye. E., Aslan A. (2021). Faktory, shcho vplyvaiut na intehratsiiu IKT v turetskii osviti: systematychnyi ohliad [Factors influencing the integration of ICT in Turkish education: a systematic review]. Education and Information Technologies. Tom 26. Vypusk 4. S. 1–24. DOI: https://doi.org
/10.1007/s10639-021-10441-2 [in Ukrainian].
Ievsikova T., Stupuriene H., Stumbriene D., Yushkiavichiene A., Dahiene V. (2021). Pryiniattia tekhnolohii dystantsiinoho navchannia vykladachamy: vyznachennia faktoriv i vplyv nadzvychainoho stanu. [Educators' adoption of distance learning technologies: identification of factors and the impact of the emergency]. Informatica. Tom 32. Vypusk 3. S. 517–542. DOI: https://doi.org/10.15388/21-INFOR459 [in Ukrainian].
Nkomo L. M., Daniel B. K., Batson R. Dzh. (2021). Syntez zaluchenosti studentiv do tsyfrovykh tekhnolohii: systematychnyi ohliad literatury [A Synthesis of Student Engagement in Digital Technologies: A Systematic Literature Review]. International Journal of Educational Technology in Higher Education. DOI: https://doi.org/10.1186/s41239-021-00270-1 [in Ukrainian].
Kamilleri M. A., Kamilleri A. K. (2021). Pryiniattia system upravlinnia navchanniam i tekhnolohii videokonferentsii: uroky, otrymani pid chas COVID-19 [Adoption of Learning Management Systems and Video Conferencing Technologies: Lessons Learned During COVID-19]. Technology, Knowledge and Learning. DOI: https://doi.org/10.1007/s10758-021-09561-y [in Ukrainian].
Abduhaniiev A., Duisenov N. (2021). Informatsiini tekhnolohii ta sposoby vykorystannia [Information technologies and methods of use]. ResearchGate. April. URL : https://www.researchgate.net
/publication/351096288_INFORMACIONNYE_TEHNOLOGII_I_SPOSOBY_ISPOLZOVANIA (data zvernennia: 20.11.2024) [in Ukrainian].