ЗАСТОСУВАННЯ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ПРОГРАМ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ПРОЕКТІВ ІЗ МІНІМІЗАЦІЄЮ МАТЕРІАЛЬНИХ ВИТРАТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-158.2024.05

Ключові слова:

спеціалізовані програми, трудове навчання, створення ескізів, мінімізація матеріальних витрат, цифрові технології, CAD-системи, проєктування, екологічне мислення, ресурсозбереження, освітній процес, навчання учнів, інноваційні технології, професійна підготовка

Анотація

У статті розглядається застосування спеціалізованих програм на уроках трудового навчання для створення ескізів з мінімізацією матеріальних витрат. Сучасні цифрові технології відкривають нові можливості для ефективного проєктування виробів, зокрема, в умовах обмеження матеріалів. Аналізуються основні функції програмного забезпечення, що використовуються в трудовому навчанні для оптимізації процесу виготовлення виробів, таких як CAD-системи (Computer-Aided Design), які дозволяють створювати точні моделі і ескізи, а також аналізувати їх з точки зору матеріальних витрат. Враховуючи високі вимоги до економії ресурсів в умовах сучасного виробництва, мінімізація матеріальних витрат є важливим аспектом не тільки для бізнесу, а й для освітнього процесу, зокрема, для підготовки учнів до реальних умов праці.

Одним із основних аспектів статті є розгляд екологічного виміру цього процесу, оскільки використання цифрових технологій сприяє зменшенню відходів і забезпечує більш раціональне використання матеріалів. Окрему увагу приділено розвитку екологічного мислення учнів через застосування програмного забезпечення для проєктування та виготовлення виробів, що дає можливість учням відчути відповідальність за свої рішення, що стосуються ресурсоємності процесів. Водночас стаття акцентує увагу на важливості розв’язання таких завдань, як підвищення якості освіти, стимулювання творчої активності учнів та підготовка їх до сучасних вимог ринку праці.

Використання спеціалізованих програм дозволяє інтегрувати новітні технології в освітній процес, покращуючи навчальний досвід та створюючи умови для розвитку навичок, необхідних у майбутній професійній діяльності. Крім того, такі програми дозволяють досягти високих результатів у навчанні, сприяють розвитку професійних компетенцій, а також готують учнів до адаптації і змін в умовах економіки та інноваційних технологій.

Посилання

Kovalchuk A. V. (2023). Protsesy tsyfrovoi transformatsii u vyshchii osviti v umovakh hlobalnykh vyklykiv [Processes of digital transformation in higher education in the conditions of global challenges]. Tsyfrova transformatsiia ta didzhytal tekhnolohii dlia staloho rozvytku vsikh haluzei suchasnoi osvity, nauky i praktyky : materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf., 26 sichnia 2023 r. Lomzha, Polshcha : MANS w Łomży, 2023. Ch. 2. S. 82–85 [in Ukrainian].

Kryvoruchko O. V., Tsiutsiura S. V., Kryvoruchko O. V. (2019). Informatsiina tekhnolohiia upravlinnia rozvytkom zmistu osvity : monohrafiia [Information Technology for Managing the Development of Educational Content : monograph]. K. : TsP “Komprynt”. 118 s. [in Ukrainian].

Vakulenko N. V., Blyzniuk M. M., Debre O. S. (2020). Tsyfrova bezpeka kompiuternykh system [Digital security of computer systems]. Innovatsiini aspekty system bezpeky pratsi, zakhystu intelektualnoi vlasnosti : zbirnyk materialiv VII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii. Vyp. 7. Poltava : PDAU, 2022. S. 1-21. Odesa : ONU. [in Ukrainian].

Petrov O. V., Minin A. V. (2020). Zastosuvannia imitatsiinoho modeliuvannia dlia otsinky zhyvuchosti kompiuternoi merezhi [Application of simulation modeling to assess the survivability of a computer network]. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia. 2013. № 15 (1). S. 135-137. Lviv : LDU. [in Ukrainian].

Petrov O. S., Borodulin A. V., Minin A. V. (2010). Model analizu zahroz informatsiinoi bezpeky u kompiuternii merezhi [Model of analysis of information security threats in a computer network]. Systemy obrobky informatsii. Vyp. 3. S. 65-67 [in Ukrainian].

Slabko V. M., Shpylovyi Yu. V. (2023). Tsyfrova kompetentnist pedahohichnykh pratsivnykiv yak trend suchasnoi systemy osvity [Digital competence of teaching staff as a trend of the modern education system]. Naukovi zapysky : [zbirnyk naukovykh statei] / M-vo osvity i nauky Ukrainy, Ukr. derzh. un-t imeni Mykhaila Drahomanova ; upor. L. L. Makarenko. Kyiv : Vydavnychyi dim “Helvetyka”. Vypusk SLVI (156). S. 134-141. (Seriia pedahohichni nauky) [in Ukrainian].

Sydorenko M. V. (2019). Resursozberihaiuchi tekhnolohii v trudovomu navchanni: dosvid ta perspektyvy [Resource-saving technologies in labor training: experience and prospects]. Kyiv : KNU. 120 s.

[in Ukrainian].

Shevchenko I. I. (2019). Ekolohichnyi aspekt u proektuvanni vyrobiv za dopomohoiu CAD-tekhnolohii [Ecological aspect in the design of products using CAD technologies]. Kyiv : KNU. 238 s. [in Ukrainian].

Application of design and technological activities as a method of improving the professionalization of specialists of higher educational institutions /Volodymyr Slabko, Lesia Makarenko, Oleksandr Bordiuk, Yurii Shpylovyi, Tetiana Slaboshevska. Revista Tempos e Espaços em Educação, v. 13 n. 32 (2020). https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14953 [in Englian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-19

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ