ГЕЙМІФІКАЦІЯ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.21Ключові слова:
гейміфікація, початкова освіта, викладання англійської мови, мова, друга ігрове навчанняАнотація
Сучасна освіта стоїть перед викликом – підвищити інтерес учнів до навчання, особливо в умовах цифрової епохи, коли традиційні методи часто є для дітей менш привабливими в порівнянні з інтерактивними технологіями.
У статті досліджується використання гейміфікації в контексті засвоєння англійської мови учнями початкових класів, приділяючи особливу увагу її значущості у світлі впливу діджиталізації на сферу освіти. На тлі освітніх парадигм, що розвиваються, у дослідженні виявлено прогалину у використанні ігрового навчання для покращення оволодіння англійською мовою серед учнів молодших класів. Мета полягає в тому, щоб оцінити ефективність гейміфікаційних методик у підвищенні залученості, мотивації та рівня володіння мовою у студентів. Застосовуючи змішаний метод, дослідження поєднує кількісний аналіз даних про успішність студентів із якісними відгуками викладачів та студентів. У дослідженні було задіяно цілеспрямовану вибірку учнів початкових класів і вчителів, які використовували стандартизовані тести, опитування та інтерв'ю для збору всебічних даних. Результати вказують на значний позитивний вплив гейміфікації на навички володіння англійською мовою учнів, зокрема на покращення словникового запасу, граматики та загальної мовної компетентності. Викладачі повідомили про підвищення рівня участі та зацікавленості учнів у навчальній діяльності. Ключові висновки підкреслюють потенціал гейміфікації як трансформаційного інструменту в початковій освіті, що передбачає зміну парадигми в бік інтерактивних та орієнтованих на учня методик викладання. Отримані результати сприяють педагогічному дискурсу, наголошуючи на важливості інтеграції інноваційних стратегій викладання, які б відповідали різноманітним навчальним потребам і вподобанням.
Подальшого розгляду потребує проблема формування належного рівня інформаційної культури молодшого школяра.
Посилання
Garland, Christopher M. Gamification and Implications for Second Language Education: A Meta Analysis. Culminating Projects in English. 2015. № 40. URL : https://repository.stcloudstate.edu
/engletds/40
Haleta Y., Mukan N., Voloshyna O., Gelbak A. & Dmytrasevych N. Planning for Sustainable Development through the Integration of Pedagogical and Psychological Technologies for Language Learning in the Context of Digitalization. International Journal of Sustainable Development & Planning. 2023. № 18 (4). URL : https://www.iieta.org/journals/ijsdp/paper/10.18280/ijsdp.180410
Hill D. & Brunvand S. Gaming the System: Helping Students Level Up Their Learning. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. 2017. № 30 (1). Pp. 70-79. URL : http:// www.isetl.org/ijtlhe/
Kang H. & Kusuma G. P. The effectiveness of personality-based gamification model for foreign vocabulary online learning. Advances in Science. Technology and Engineering Systems Journal. 2020. № 5(2). Pp. 261-271. URL : https://doi.org/10.25046/aj050234
Kapp K.M. The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education. San Francisco, USA : Pfeiffer & Company. 2012.
Werbach K., Hunter D., Dixon W. For the win: How game thinking can revolutionize your business. Philadelphia : Wharton digital press, 2012. Т. 1.
Yaccob N. S., Rahman S. F. A., Mohamad S. N. A., Rahim A. A. A., Rashid K. K. A., Aldaba A. M. A., Yunus M. M., & Hashim H. Gamifying ESL Classrooms through Gamified Teaching and Learning. Arab World English Journal (AWEJ.) Special Issue on CALL (8) 2022. Pp. 177-191. DOI : https://dx.doi. org/10.24093/awej/call8.12
Галета Я. В. Віртуалізація та соціалізація як засоби розвитку особистості. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2022. Вип. 207. С. 14-17. URL : https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-14-17
Галета Я. В. Роль комунікації в умовах оновлення інформаційної культури суспільства. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2023. Вип. 210. С. 234-238. URL : https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-210-234-238