ЕФЕКТИВНІСЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ АГРАРНОГО ПРОФІЛЮ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.15

Ключові слова:

готовність, майбутні фахівці аграрного профілю, професійна іншомовна комунікація, іноземна мова, аграрний ЗВО

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування готовності майбутніх фахівців аграрного профілю до професійно орієнтованої іншомовної комунікації в умовах глобалізації аграрного сектору та зростаючої потреби у міжнародній співпраці. Теоретичне дослідження спрямоване на уточнення поняття та структурних компонентів готовності майбутніх фахівців аграрного профілю до професійно орієнтованої іншомовної комунікації. Дослідження проводилось на базі Уманського національного університету садівництва та спрямоване на визначення рівнів готовності студентів до іншомовної комунікації за мотиваційним, когнітивно-змістовним і рефлексивним компонентами. Дослідження проводилося в руслі комунікативного та компетентнісного підходів до навчання іноземної мови як засобу професійного спілкування. Результати емпіричного дослідження продемонстрували недостатній рівень сформованості цієї готовності: 18,9 % студентів перебувають на низькому рівні, 36,8 % – на середньому, 34,1 % – на достатньому, і лише 10,2 % – на високому. На основі інтерв’ювання викладачів та анкетування студентів виявлено основні причини, що перешкоджають ефективній іншомовній підготовці. До об’єктивних причин належать недостатня кількість аудиторних годин (82 % респондентів), відсутність диференційованого підходу при комплектуванні груп (57,7 %), обмеженість спілкування з носіями мови (44 %). Серед суб’єктивних чинників виокремлено нерозуміння студентами необхідності систематичної роботи з мовою (31,3 %) та невдалий вибір навчальних матеріалів і методів навчання (20,6 %). Встановлено, що ключовою проблемою є неефективний підхід до викладання, зосереджений на теоретичному вивченні мовної системи замість її практичного використання. Запропоновано інтенсивний підхід до усунення виявлених проблем через формування мотивації, розвиток суб’єктної позиції студентів у навчанні та трансформацію методик викладання.

Посилання

Андрєєва М. Ключові аспекти викладання іноземної мови для аграріїв в немовних закладах вищої освіти України. Молодь і ринок. 2024. № 1/231. С. 120-128. DOI : https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.316400

Волошина О. Багатомовність як основний фактор підготовки студентів аграрних закладів вищої освіти в лінгвосоціокультурному просторі. Молодь і ринок. 2025. № 1/233. С. 75-88.

DOI : https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.322519

Грушецький С. М., Волинкін М. П., Мисів О. І. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців агроінженерії. Професійно-прикладні дидактики. 2024. Вип. 2. С. 31-36. DOI : https://doi.org/10.37406/2521-6449/2024-2-5

Поліщук А. В. Використання інноваційних технологій при іншомовній підготовці майбутніх фахівців аграрно-інженерних спеціальностей. Освіта та педагогічна наука. 2022. № 1 (179). С. 59-70.

DOI : https://doi.org/10.12958/2227-2747-2022-1(179)-59-70

Україна залишається в трійці найбільших постачальників агропродукції до ЄС. Укрінформ від 24.11.2023 URL : https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3791246-ukraina-zalisaetsa-v-trijci-najbilsih-postacalnikiv-agroprodukcii-do-es.html

Український бізнес та англійська мова: реальність (блог). Агрокебети. URL : https://blog.agrokebety.com/AgrokebetyPRO_english

Хмелівська С. Формування іншомовної компетентності у майбутніх аграріїв як чинник підвищення якості їхньої професійної підготовки. PrOsvita. 2024. Вип. 2. С. 167-178.

DOI : https://doi.org/10.36074/PrOsvita.issue2.013

Barnes, E. Cultural Exchange in Agriculture: Importance of Language Skills. International Farming Perspectives(Boston). 2020.

Carolina Arias-Contreras, Paul J. Moore, The role of English language in the field of agriculture: A needs analysis. English for Specific Purposes. 2022. Volume 65. pp. 95-106. DOI : https://doi.org/10.1016/j.esp.2021.09.002.

Lascar E. Study on the level of english language skills in the agricultural sector. case study. Scientific Papers. Series "Management, Economic Engineering in Agriculture and rural development". 2021. Vol. 21, ISSUE 1, pp. 457-462.

Miqawati, Alfi Hidayatu and Ikrima Halimatus Sa’diyah. “A Need Analysis of English Course for Agriculture Department Students.” Ta’dib (2023): pp. 19-28. DOI : https://doi.org/10.31958/jt.v26i1.7897

Moravcová L., Madarová, L. Teaching of the language for specific purposes for agricultural engineers. Journal of Central European Agriculture. 2013. 14 (3), pp. 367-378. DOI : https://doi.org/10.5513/JCEA01/14.3.1330

Sarap N. S., Nilima Sarap Lakhade and Sawant P. .A. Necessity of Need Based English Language Curriculum for Agriculture Students. International Journal of English Language Teaching. 2022. Vol. 10, No. 3. pp. 1-7.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ