ФІТНЕС СИЛОВОГО СПРЯМУВАННЯ ЯК СУЧАСНИЙ СУСПІЛЬНИЙ ВИКЛИК ДО ЗДОРОВЯ’ЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-udu-160.2025.04

Ключові слова:

фітнес, фітнес солового спрямування, здоров’язбереження, педагогічні заклади, вища освіта, здобувачі освіти, фізична активність

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема здоров’язбереження молоді в контексті сучасних суспільних викликів, зосереджуючись на фітнесі силового спрямування як ефективному засобі покращення фізичного та психологічного здоров'я студентів педагогічних закладів вищої освіти. Акцентується увага на необхідності формування здоров'язбережувальної компетентності майбутніх педагогів, оскільки вони відіграють ключову роль у формуванні здорового суспільства.

Аналізуються переваги фітнесу силового спрямування, такі як розвиток м'язової сили, витривалості, гіпертрофії м'язів, покращення функціонального стану організму, зниження рівня стресу та тривоги, підвищення самооцінки та формування естетично привабливого тіла. Розглядаються основні характеристики цього виду фітнесу, зокрема види вправ, методи тренування та рекомендації щодо їх виконання.

Визначаються виклики, з якими стикаються педагогічні заклади вищої освіти при впровадженні фітнесу силового спрямування у навчальний процес, такі як недостатня кількість кваліфікованих фахівців, необхідність адаптації програм фізичного виховання до потреб студентів та забезпечення доступності фітнес-послуг для всіх.

Пропонуються шляхи підвищення ефективності здоров'язбережувальної діяльності у педагогічних ЗВО, включаючи розробку та впровадження навчальних програм з фітнесу силового спрямування, підготовку фахівців, створення фітнес-центрів та спортивних майданчиків, проведення інформаційних кампаній та співпрацю з фітнес-центрами та спортивними організаціями.

Наголошується на важливості ролі педагогічних ЗВО у формуванні здоров'язбережувальної компетентності майбутніх педагогів, оскільки вони повинні не лише володіти знаннями, але й бути прикладом здорового способу життя для своїх учнів.

Визначаються перспективи подальших досліджень, включаючи вивчення ефективності різних методик фітнесу силового спрямування, розробку та апробацію програм фізичного виховання, а також дослідження впливу фітнесу силового спрямування на психологічний стан та академічну успішність студентів.

Стаття підкреслює, що фітнес силового спрямування є важливим інструментом для покращення здоров'я молоді та формування здорового суспільства, і педагогічних ЗВО повинні активно використовувати цей інструмент, готуючи майбутніх педагогів до роботи в умовах сучасного суспільства.

Посилання

Атамась О. А. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до впровадження технологій оздоровчого фітнесу : дис. .... канд. пед. наук : 13.00.04 ; Національний пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Київ, 2015. 254 с.

Бобрицька В. І. Історико-соціальна ґенеза проблеми формування здорового способу життя від древніх цивілізацій до епохи середньовіччя. Наук. записки. НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2008. № 70. С. 32-44.

Булатова М. М., Усачов Ю. А. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні. Теорія і методика фізичного виховання ; за ред. Т. Ю. Круцевич. Київ : Олімп. л-ра, 2008.

С. 320-354.

Воловик Н. І. Основи оздоровчого фітнесу : навчальний посібник. Київ : В-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. 240 с.

Данюк Н. Яке здоров'я в українського школяра? Ваше здоров’я. 2008. № 48. С. 4-6.

Довгань Н. Ю. Інноваційні педагогічні технології формування фізичної культури студентської молоді ВНЗ у процесі позааудиторної спортивно-масової роботи. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2016. № 6 (303) жовтень. Частина ІІ. С. 15-25.

Довгань Н. Ю. Функціональний тренінг як форма позааудиторної 96 спортивно-масової роботи у вищому навчальному закладі. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : збірник наукових праць за ред. проф. Тетяни Степанової. № 1 (56), 2017. Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2017. С. 55-61.

Качан О. А., Пристинський В. М. Інформаційно-комунікаційні та рухливо-пізнавальні технології у фізичному вихованні дітей і підлітків : навчально-методичний посібник. Слов’янськ : Вид-во Б. А. Маторіна, 2018. 260 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ