ЗАСТОСУВАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.06Ключові слова:
інформатизація освіти, інформаційні технології, нові інформаційні технології, комп’ютерні технології, навчальний процес, компетентностіАнотація
У статті розглядаються основні поняття, що стосуються інформатизації сучасної освіти, показується роль комп’ютерних технологій в підготовці студентів. Розкрито вплив комп’ютерних технологій на підвищення якості освіти при застосуванні в професійній підготовці студентів вищих навчальних закладів. Розглядаються основні поняття, що стосуються інформатизації сучасної української освіти, показується роль комп’ютерних технологій в підготовці студентів. Проведений аналіз сучасних поглядів на інформатизацію освіти як на процес його забезпечення методологією і практикою розробки та оптимального використання сучасних інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічних цілей навчання і виховання. В статті зазначається, що впровадження комп’ютерних технологій у сферу освіти слід розглядати як початок революційного перетворення традиційних методів і технологій навчання галузі освіти загалом. Важливу роль на цьому етапі відіграють комунікаційні технології.
Також у статті є аналіз та висвітлення основних переваг та проблем, які виникають при використанні комп’ютерних технологій у навчальному процесі, є окреслення моделі підготовки педагогічних працівників в умовах інформатизації суспільства.
В українському освітньому просторі на сьогодні склалися об’єктивні передумови для системного використання на заняттях комп’ютерних засобів в організації навчального процесу. У зв’язку з тим, що зміст підготовки студентів педагогічного вузу має складну і багатокомпонентну структуру, відрізняється великою різноманітністю досліджуваних об’єктів, явищ і процесів, важливо забезпечити, поряд з глибоким засвоєнням значного обсягу теоретичних знань, розвиток у них професійних компетенцій, в тому числі інформаційної, що дає змогу творчо використовувати отримані на навчальних заняттях знання в різних навчальних і професійних умовах.
Посилання
Hevko I. V. (2017). Formuvannia i rozvytok profesionalizmu vchytelia tekhnolohii: teoriia i metodyka.
Kamianets-Podilskyi : Aksioma, 392 s.
Hevko I . V . (2017). Profesionalizm pedahohichnykh kadriv yak odna iz umov yakisnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv tekhnolohii. Journal of Education, Health and Sport. Poland. Vol. 7, 5, P. 797-807.
Grih E. (2002). Informacionnye tehnologii v upravlenii i uchebnym processom vuza : materialy mezhregionalnoj nauchno-prakticheskoj konferencii – 11-13 oktyabrya. S. 74-75.
Dubas O. P. (2004). Informatsiinyi rozvytok suchasnoi Ukrainy u svitovomu konteksti : monohrafiia.
Kyiv : Heneza, 208 s.
Zabrodska L. (2003). Informatyzatsiia zakladu osvity: upravlinskyi aspekt. Kh. : Osnova, 240 s.
Kontseptsiia informatyzatsii zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv, kompiuteryzatsii silskykh shkil: Zatverdzheno kolehiieiu Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 27 kvitnia 2001 r . 5 /8-21.
Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity i nauky Ukrainy. 2001, 3, S. 3-10.
Makarenko L. L . (2013) Informatyzatsiia osvity yak priorytetnyi napriam modernizatsii osvity v umovakh informatsiinoho suspilstva Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 5. Pedahohichni nauky : realii ta perspektyvy. Vypusk 43 : zbirnyk naukovykh prats. K. : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, 2013. S. 118-125.