ТЕНДЕНЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ГАЛУЗІ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Л. М. Клос

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.12

Ключові слова:

фармацевт, освіта, підготовка, освітній заклад, мікробіологія, вірусологія, імунологія, неперервність, дистанційне навчання

Анотація

У статті охарактеризовано потреби та вимоги до фармацевтичної освіти в Україні; проаналізовано актуальні проблеми забезпечення європейських стандартів фармацевтичної освіти в Україні; узагальнено зарубіжний досвід із забезпечення якості та неперервності вищої фармацевтичної освіти; розкрито практичні здобутки з фармацевтичної підготовки на прикладі деяких провідних європейський освітніх закладів. Зроблено висновки про можливість запозичення деяких аспектів зарубіжного досвіду у процес підготовки фармацевтів у вивченні мікробіології, вірусології та імунології.

Ретельно досліджено зарубіжний досвід професійної підготовки фахівців фармацевтичної галузі, виокремлено провідні тенденції та теоретично обґрунтувано можливість відповідного оновлення системи підготовки фахівців фармацевтичної галузі в Україні.

Для всіх закладів освіти різних країн, які займаються підготовкою фармацевтів, за широкого різноманіття вимог до їх професійної діяльності, є спільний чинник впливу на якість та доступність освіти – певний вибір форми навчання – традиційної (очної) та дистанційної. З огляду на це необхідним зазначити, що змістове наповнення фармацевтичної освіти, описи, структура є доступними для студентів на відповідних веб-ресурсах, тобто для використання на відстані.

Студенти отримують можливість навчатися у зручний для них час, незалежно від їхнього місцеперебування. Вони можуть перервати освітній процес за особистих обставин, що складаються, та за потреби повернутися до нього. Курс навчання надає можливість взаємодіяти з висококваліфікованими та досвідченими професіоналами та в них навчатися.

Описаний зарубіжний досвід актуалізує завдання та напрями реорганізації традиційної системи підготовки фармацевтів в Україні. Головна ідея полягає в створенні моделі системи освіти, що буде спрямована на забезпечення кожному можливості отримання та поповнення знань, фаховий розвиток, вдосконалення та професійну самореалізацію протягом усього життя.

Посилання

Bykov, V. Yu., Spirin, O. M., Luparenko, L. A. (2014). Vidkryti web-oriientovani systemy monitorynhu vprovadzhennia rezultativ naukovo-pedahohichnykh doslidzhen. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. 1. S. 3-25.

Voronenko, Y u. V . (1999). Problemy okhorony zdorovia ta obgruntuvannia perspektyv rozvytku vyshchoi medychnoi osvity v Ukraini. Medychna osvita. 1. S. 6-11.

Zahorii, V. A. (2003). Farmatsevtychna haluz Ukrainy – fundament vitchyznianoi okhorony zdorovia.

Ukrainskyi medychnyi chasopys. 5 (37). S. 13-15.

Kartashova, L. A., Chkhalo O. M. (2017). Stvorennia personalnoho navchalnoho seredovyshcha: zastosuvannia vidkrytoho y zahalnodostupnoho web-instrumentariiu. Kompiuter u shkoli ta simi. 4. S. 19-24.

S ystema profesiinoi bezperervnoi pidhotovky likariv dlia okhorony zdorovia Ukrainy / V. F. Moskalenko, M. V. Banchuk, T. D. Bakhteieva, O. M. Bilovol, I. Ye. Bulakh, O. P. Volosovets, V. M. Kazakov, V. M. Lisovyi, S. D. Maksymenko, O. P. Mintser. Kyiv : Knyha-plius, 2009. 64 s.

Serhiienko, V. P., Shut, M. I. (2005). MAN: Pidhotovka naukovo-doslidnykh proektiv : navch. posib.

Kyiv : Red. zahalnoped. haz., 128 s.

Farmatsevtychna osvita Ukrainy. Rol ta zavdannia samostiinoi roboty : navch.-metod. posib. / V. P. Chernykh, V. M. Tolochko, V. A. Heorhiiants ta in. ; za red. V. P. Chernykh. – Kh. : Vyd-vo NfaU: Zoloti storinky, 2003. – 96 s.

Chernykh, V. (2002). Farmatsevtychna haluz za roky nezalezhnosti Ukrainy. Visnyk farmatsii. 3. S. 3-12.

Courses in Immunology & Microbiology [Elektronnyi resurs]. – URL : https://www.umassmed.edu/ imp/graduate-training/courses/]

School of Pharmacy [Elektronnyi resurs]. – URL : https://www.lincoln.ac.uk/home/lsp/

Researchwithin the Schoolof Pharmacy [Elektronnyi resurs]. – URL : https://www.lincoln.ac.uk/ home/lsp/research/.

DSmerezha aptek [Elektronnyi resurs]. – URL : http://apteka-ds.com.ua/ua/projects/dlya-komfortnykh-pokupok-i-dostupnykh-tsin/khto-taki-farmatsevty-i-shcho-vony-roblyat-svitovyy-dosvid/

C ourse in Pharmacy Assistant. International Career Institute [Elektronnyi resurs]. – URL : https://www.healthcarestudies.com/Course-in-Pharmacy-Assistant/United-Kingdom/ICI/

Experto en Farmacia y Parafarmacia. Campus Universitario Europeo [Elektronnyi resurs]. – URL : https://www.estudiodesalud.com/Experto-en-Farmacia-y-Parafarmacia/Espana/Campus-Universitario-Europeo/

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ