ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОГО ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ МАГІСТРАТУРИ

Автор(и)

  • І. М. Лобачук

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.15

Ключові слова:

ефективне навчання, іншомовна комунікативна компетентність, комунікативний підхід, психолого-педагогічні умови, ситуативний метод

Анотація

У статті розглядаються психолого-педагогічні умови, за допомогою яких відбувається ефективне навчання англійської мови студентів магістратури в процесі професійно орієнтованої підготовки, розглянуто сучасні підходи, комунікативний та ситуативний методи навчання англійської мови. Доведено, що забезпечення відповідних психолого-педагогічних умов дає змогу досягти продуктивних результатів у навчальній діяльності з розвитку іншомовної комунікативної компетентності магістрантів, визначити шляхи оптимізації та інтенсифікації навчального процесу.

Навчання студентів іноземної мови в процесі професійно орієнтованого навчання вимагає забезпечення психолого-педагогічних умов, які сприяють ефективному навчанню, впливають на досягнення гарних результатів та розвиток іншомовної комунікативної компетентності магістрантів.

Для того щоб викладання мови представляло справжню зміну не тільки в теорії, а й в процесі навчання, реформа цілей, матеріалів та оцінки є недостатньою. Необхідно приділя особливу увагу підвищенню можливостей як для викладачів, так і для студентів, щоб вони могли переживати та практикувати способи інтеграції комунікативного досвіду на своїх заняттях, а в подальшому у вирішенні реальних життєвих і професійних проблем. Лише в такому випадку набуті знання матимуть цінність.

Встановлено, що мотивація є центральною в будь-якому підході. Викладачі повинні підвищити інтерес студентів з початку заняття. Вони допомагають студентам будь-яким способом, який мотивує їх працювати з мовою. Усвідомлення ними важливості іноземної мови в їх житті та майбутній професійній діяльності, активізація навчального процесу, підвищення мотивації, ефективність навчання та зацікавленість студентів залежать від використання різних методів, принципів та новітніх інформаційних технологій у навчанні іноземних мов.

Посилання

Andrienko A . S . (2007). Razvitie inoyazychnoj professionalnoj kommunikativnoj kompetentnosti studentov tehnicheskogo vuza (na osnove kreditno-modulnoj tehnologii obucheniya) : avtoref. dis. ... kand. ped. nauk: 13.00.08. Rostov n/D.

Gez N. I. (1985). Formirovanie kommunikativnoj kompetencii kak obekt zarubezhnyh metodicheskih issledovanij. Inostrannye yazyki v shkole. 2. S. 17-24.

Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia / nauk. red. ukr. vydannia d.ped.n., prof. S. Yu. Nikolaieva. Kyiv : Lenvit, 2003. S. 24-73.

Klimenko E. V. (2004). Formirovanie inoyazychnoj professionalnoj kommunikativnoj kompetentnosti budushih finansistov : dis. ... kand. ped. nauk : 13.00.08. Kaluga.

Kozak S . V . (2001). Formuvannia inomovnoi komunikatyvnoi kompetentsii maibutnikh fakhivtsiv morskoho flotu : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.04. Odesa.

Lobachuk I. M. (2018). Zastosuvannia sytuatyvnoho metodu navchannia u vykladanni inozemnoi movy.

Shchomisiachnyi naukovo-pedahohichnyi zhurnal Molod i Rynok. Drohobych, 2(157). S. 24-28.

Oleksandrenko K. V. (2008). Psykholoho-pedahohichni umovy i faktory, shcho zabezpechuiut rozvytok inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho fakhivtsia. Problemy zahalnoi ta pedahohichnoi psykholohii : zb. nauk. pr. In-tu psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy / In-t psykholohii im. H. S. Kostiuka APN Ukrainy. Kyiv : [b. v.], T. 10. Ch. 5. S. 438-445.

Pavlenko O. O. (2005). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii fakhivtsiv mytnoi sluzhby v systemi neperervnoi profesiinoi osvity : avtoref. dys. ... d-ra ped. nauk : 13.00.04. Kyiv.

Prudnikova N . N . (2007). Pedagogicheskaya tehnologiya formirovaniya inoyazychnoj kompetencii studentov neyazykovyh vuzov : avtoref. dis. ... d-ra ped. nauk : 13.00.01. Saratov.

Rogova G. V., Rabinovich F. M., Saharova T. E. (1991). Metodika obucheniya inostrannym yazykam v srednej shkole. Moskva : Prosveshenie, 288 s.

Situativnoe modelirovanie [Elektronnij resurs]. Rezhim dostupu : http://zicerino.com/azbuka/situ_model.pdf.

S ura N . A . (2005). Navchannia studentiv universytetu profesiino oriientovanoho spilkuvannia inozemnoiu movoiu 2005 hoda : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.04. Luhansk.

Fedorenko Y u. P. (2005). Formuvannia u starshoklasnykiv komunikatyvnoi kompetentsii v protsesi vyvchennia inozemnoi movy : avtoref. dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.04. Lutsk.

Yarmolinec L. G., Sheglova N. V., Agafonova N. T. (2012). Sposoby realizacii interaktivnyh form obucheniya v prak-tike prepodavaniya inostrannogo yazika. Istoricheskaya i socialno-obrazovatelnaya mysl. Krasnodar, 3. S. 223-225.

Anthony L. English for Specific Purposes: What does it mean? Why is it different? [Electronic Resource]. – Retrieved from : www.antlab.sci.waseda.ac.jp/abstracts/ESParticle.html

Savignon S. J. (1983). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice : texts and contexts in second language learning. – Reading, Mass : Addison-Wesley, 322 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ