ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ СПІВАКА-ВИКОНАВЦЯ В УМОВАХ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Е. В. Макарова
  • В. Г. Яковенко

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.16

Ключові слова:

вокально-мистецька освіта, творчий потенціал, фахова підготовка, професійна діяльність, компетентність, самореалізація

Анотація

У статті розглядаються проблеми формування творчої особистості співака-виконавця в умовах сучасної університетської освіти та його готовності до творчої професійної діяльності. Розглядаються питання впровадження в практику нових перспективних шляхів творчої діяльності як педагога-вихователя, так і студента. Доводиться, що метою підготовки студентів-вокалістів має стати не тільки підвищення рівня, а й модифікація змісту вокальної підготовки і площини формування вокально-виконавської, мистецько-теоретичної та методичної компетентності.

Всі ці проблеми розглядаються крізь призму теорії та практики європейського вокального виховання, через дослідження умов самореалізації особистості, яка має необхідність створення умов для виявлення студентами власних музичних здібностей та творчого потенціалу, професійно-вокальних якостей.

Науково обґрунтувано необхідність формування творчої особистості співака-виконавця на основі вимог сучасних європейських вокальних методик. Найважливішим завданням підготовки майбутнього фахівця-вокаліста є його індивідуальний, особистий розвиток. Всі засоби виразності обов’язково повинні мати в своїй основі певну думку, певне внутрішнє почуття. Формування вокально-творчої особистості повинно супроводити буквально всі етапи постановки і розвитку голосу співака-виконавця в системі вищої університетської освіти, всі види роботи як студента, так і майбутнього співака-професіонала. Можливість якогось гармонійного і художньо-доцільного розвитку співацького апарату без техніки вокально-творчого розвитку виключається.

Доводиться, що розвиток вокально-виконавської творчості включає в себе як розвиток техніки володіння голосовим апаратом, так і психотехніку – техніку переживань. Визначається, що спеціаліст XXI ст. повинен бути висококваліфікованою особистістю, яка здатна до самостійності, ініціативності творчого мислення, вирішення проблем нестандартним шляхом.

 

Посилання

Verbek-Sverdstrem V. (2009). Shkola raskrytiya golosa; put k katarsisu v iskusstve peniya / per. s nem.

Fodorovoj N. N. Moskva : Evidentis, 224 s.

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy / uklad. i holov. redaktor V. T. Busel. Kyiv-Irpin VTF “Perun” 2002. st. 31-36.

Golubyev P. (1970). “Sovety molodym pedagogam – vokalistam” st. 36-37. Kiyiv : Muzichna Ukrayina.

Demydenko V., Holovatyi M. (2004). Samorealizatsiia: sutnist, stanovlennia, rozvytok. Pedahohika i psykholohiia. 2(43). St. 31-36.

Mykysha M. (1971). Praktychni osnovy vokalnoho mystetstva. Muzychna Ukraina. Kyiv, St. 88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ