СТАН УКРАЇНОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНОЗЕМНИХ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Н. М. Московчук

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.19

Ключові слова:

критерій, україномовна підготовка, майбутні іноземні фахівці

Анотація

У публікації подано аналіз стану україномовної підготовки майбутніх іноземних фахівців технічних спеціальностей, що навчаються у закладах вищої освіти України. Представлено зміст науково-дослідної діяльності констатувального етапу експерименту, який був зосереджений на визначенні завдання констатувального етапу експерименту; формуванні груп студентів для проведення експериментального дослідження; розробці критеріїв оцінювання рівнів сформованості україномовної професійно-комунікативної компетентності (лінгвістичний критерій, мотиваційний критерій, адаптаційний критерій, рефлексивно-оцінний критерій); відборі методів діагностування рівнів сформованості україномовної професійно-комунікативної компетентності; визначенні показників, що характеризують ці рівні; характеристиці рівнів сформованості україномовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх іноземних фахівців технічних спеціальностей (високий, задовільний, низький); проведенні діагностики рівнів сформованості україномовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей та аналізі її даних.

Здійснено аналіз поняття “критерій” та запропоновано власне його трактування.

Для визначення рівнів сформованості україномовної професійно-комунікативної компетентності було розроблено методику для їх діагностики і проведено діагностувальний етап експерименту.

Вичення та аналіз наукової літератури, стану україномовної підготовки майбутніх іноземних фахівців технічних спеціальностей та результатів констатувального експерименту підтвердили актуальність теми і зумовили необхідність розроблення й упровадження експериментальної моделі україномовної підготовки майбутніх іноземних фахівців технічних спеціальностей.

Посилання

Balovsiak N. V. (2006). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnoho ekonomista v protsesi profesiinoi pidhotovky : dys … kand. ped. nauk : 13.00.04 / Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity APN Ukrainy. – Kyiv, 334 s.

Bohush A . M . (2003). Pryntsypy modernizatsii vyshchoi osvity. Psykholoho-pedahohichni osnovy humanizatsii navchalno-vykhovnoho protsessu shkoli ta VNZ: zb. statei. Rivne, Vyp. 4, Ch. 1. S.6-9.

Halimov A. V. (2004). Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv do vykhovnoi roboty z osobovym skladom : monohrafiia. Khmelnytskyi : Vyd-vo Nats. akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy im. B. Khmelnytskoho, 376 s.

Entsyklopediia osvity / Akademiia ped. nauk Ukrainy; holovnyi redaktor V. H. Kremin. Kyiv : Yurinkom Inter, 2008. 1040 s.

Kraevskij V. V. (1994). Metodologiya pedagogicheskogo issledovaniya. Samara, 165 s.

Kurliand Z. N. (1995). Profesiina ustalenist vchytelia – osnova yoho pedahohichnoi maisternosti. Odesa, 160 s.

Naukovo-doslidna robota v zakladakh osvity: metodychnyi posibnyk / u kl. : Yu. O . T uranov, V. I. Urskyi. T. : ASTON, 2001. – 140 s.

Profesiina osvita : slovnyk : navch. posib. / uklad. S. Honcharenko [ta. in.] ; za red. N. Nychkalo. Kyiv : Vyshcha shk., 2000. – 380 s.

Savchenko O. Ya., Bairaba T. M. (2002). Obiekty, funktsii i vydy kontroliu navchalnykh dosiahnen uchniv pochatkovykh klasiv. Pochatkova shkola. 8. S. 4-7.

Semenova A. V. (2009). Paradyhmalne modeliuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv : monohrafiia / A. V. Semenova. Odesa : Yurydychna literatura. 504 s.

Slastenin V. A., Isaev I. F., Shiyanov E. N. (2002). Pedagogika : ucheb. posobie dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij / pod red. V. A. Slastenina. Moskva : Izdatelskij centr “Akademiya”, 576 s.

Slovnyk ukrainskoi movy : [v 11 t.] / AN Ukrainskoi RSR, In-t movoznav. im. O. O. Potebni ; redkol.: I. K . B ilodid (holova) [ta in.]. Kyiv : Nauk. dumka, 1970–1980. – T. 4 : I-M / r ed. tomu : A. A. Buriachok, P. P. Dotsenko. 1973. 840 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-16

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ