МЕТОДИКА ВИКОНАННЯ ТВОРІВ НА БАЯНІ ТА АКОРДЕОНІ В ЕСТРАДНО-ДЖАЗОВИХ СТИЛЯХ

Автор(и)

  • К. М. Стрельченко

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.24

Ключові слова:

акомпанемент, аранжування, естрада, джаз, стиль, акордеон, баян, репертуар, жанр

Анотація

Суть цієї роботи полягає в практичному застосуванні інноваційного підходу до оновлення концертного репертуару баяніста і акордеоніста з погляду легкожанровості виконавської програми. В принципі, це звертання до часів, коли пісенно-танцювальні аранжування творів були основою становлення виконавського репертуару для баяна та акордеона. Якщо ці інструменти з самого початку свого розвитку використовувались для виконання музики легких жанрів, тобто естрадних, і цей процес сприяв повноцінної популяризації баяно-акордеонного репертуару, то музиканту доводиться звертати увагу на обов’язкову присутність естрадних п’єс у концертній програмі та адаптувати їх аранжування для свого виконання згідно із сучасними стилістичними вимогами.

Розвиток світового виконавського мистецтва народжує нові жанри і стилі, а сучасність актуалізує та розширює сферу їх вивчення та виконання.

У статті розкрито ключові питання пропонованої методики виконання творів естрадно-джазових стилів на баяні й акордеоні, щоб розширити стилістичні межі концертного репертуару музиканта-викладача й музиканта-виконавця, збільшити силу враження авторських знахідок при підготуванні та виконанні естрадної й джазової імпровізації та під час аранжування музичних творів у неоригінальних для них жанрах та стилях, адаптуючи під власне виконання та можливості баяна та акордеона. Все це є основою демонстрації оригінальності звучання інструмента і має велику перевагу в плані підтримки популярності інструментального репертуару баяністів та акордеоністів.

Оновлення концертного репертуару музиканта-викладача й музиканта-виконавця у сенсі стилістичного збагачення музикою легкого жанру значно підвищить ланку популярності баяна й акордеона та сценічний імідж виконавця.

Посилання

Vlasov, V. (2008). Shkola dzhaza na bayane i akkordeone : uch. posob. Odesa : Astroprint, 160 s.

Kogan, G. M. (1969). U vrat majsterstva. Rabota pianista. Moskva : Muzyka, 344 s.

Lips, F. (1985). Iskusstvo igry na bayane. Moskva : Muzyka, 160 s.

Strelchenko, K. (2014). Praktichnij kurs estradno-dzhazovogo akompanementu dlya bayana ta akordeona: navch.-metod. posib. dlya stud. vish. misteckih navch. zakl. / Kiyiv. un-t im. B. Grinchenka, In-t mistectv.

Kiyiv : Kiyiv.un-t im. B. Grinchenka, 172 s.

Strelchenko, K. (2017). Suchasni aranzhuvannia ta perekladennia pies dlia baiana y akordeona v aspekti zvuko-tembrovoi spetsyfiky instrumentiv. Muzychne mystetstvo v osvitolohichnomu dyskursi: naukovyi zhurnal / Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka ; red-kol. : O. M. Oleksiuk, L. L. Khoruzha, L. A. Bondarenko ta in. Kyiv, 2. 178 s.

Cherepanyn, M., Bulda, M. (2008). Estradnyi olimp akordeona : monohrafiia. Yvano-Frankivsk : Lileia-NV, 256 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-17

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ