ОСОБЛИВОСТІ ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-142.2019.27Ключові слова:
просвітницька діяльність, заклад дошкільної освіти, батьки вихованців, риси просвітництва, батьківська культураАнотація
У статті розглянуто особливості просвітницької діяльності вихователя закладу дошкільної освіти. Уточнено суть концептуального поняття “просвітницька діяльність”. Виокремлено основні риси просвітництва як суспільної течії – альтруїзм та доступність подання й комфортність отримання інформації суб’єктами взаємодії. Визначено аспекти просвітницької діяльності, її різні форми, через які відбувається надання інформації населенню, принципи організації просвітницької діяльності. Визначено мету просвітницької діяльності закладу дошкільної освіти – підвищення культури батьків та надання допомоги у вихованні дітей. Виокремлено й схарактеризовано основні форми реалізації просвітницької діяльності у закладах дошкільної освіти, найбільш ефективними з яких визначено застосування інформаційного інтернет-простору та залучення батьків до інтерактивної діяльності у святкових тематичних заходах.
Для комфортного розвитку дитини у двох додаткових системах – домашній та ЗДО – існує потреба організації просвітницько-консультативної діяльності ЗДО (закладів дошкільної освіти) для батьків дошкільнят, метою якої має стати ознайомлення дорослих з елементарними знаннями про особливості вікового розвитку дитини; надання їм допомоги у вирішенні особистих цілей щодо виховання нащадків, що призведе до узгодженості виховних впливів обох систем.
У статті уточнюється поняття “просвітницька діяльність”; визначено основні риси просвітницької діяльності як суспільної течії; виокремлено її основні функції; визначено мету, особливості організації, форм та методів реалізації просвітницької діяльності у закладах дошкільної освіти.
Метою просвітницької діяльності закладів дошкільної освіти, організованої для батьків вихованців, є підвищення культури батьків та надання допомоги у вихованні дітей.
Посилання
Boryn, H . V . (2009). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do roboty z batkamy ditei rannoho viku : avtoref. dys. … kand. ped. nauk. ; spets. : 13.00.04 – Teoriia i metodyka profesiinoi osvity. Ternopil, 20 s.
Zalizniak, A. M. Formy ta metody vzaiemodii z batkamy starshykh doshkilnykiv [Elektronnyi resurs].
URL : https://dspace.udpu.edu.ua/jspui/bitstream/pdf
Kushnir, V. M. (2017). Formuvannia kultury batkivstva v tradytsiiakh ukrainskoi pedahohiky. Doshkilna osvita v suchasnomu osvitnomu prostori : Problemy ta perspektyvy : zbirnyk tez za materialamy Vseukr. naukovo-praktychnoi konferentsii (23 lystopada 2017 roku) / hol. red. V. H. Kuz. Uman : VPTs “Vizavi”, 88 s . S. 3 6-40. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu : https://dspace.udpu.edu.ua/jspui/bitstream/ 6789/7592/1/pdf
Lysenko, I . M . (2012). Osoblyvosti konsultatyvnoi diialnosti psykholoha v yurydychnii sferi.
Mizhnarodnyi naukovyi forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment : zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 9. Kyiv : Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova, S. 178-184.
Fylosofskyi slovar (1986). / pod red. Y. T. Frolova. Moskva, 588 s.
Folvarochnyi, I. V . (2014). Prosvitnytska diialnist u populiaryzatsii fizychnoi kultury. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka. Vyp. 3. S. 6 0-62. [Elektronnyi resurs]. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/pptp_2014_3_14.pdf
Fradkina, N . V . (2007). Prosvitnytska diialnist intelihentsii na Slobozhanshchyni v kintsi XIX – na pochatku XX stolittia yak fenomen kultury : avtoref. dys. ... kand. filosofskykh nauk. Kharkiv, 20 s.