МЕТОДИЧНІ ДІЇ В ЗДІЙСНЕННІ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ З АКЦЕНТОМ НА САМОСТІЙНУ РОБОТУ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Н. О. Бреславець

DOI:

https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.06

Ключові слова:

методологічна технологія, самостійна робота студентів, суб’єктність, визначення цілей, планування, саморегуляція дій, самоконтроль

Анотація

Фактор особистісного зростання людини в ХХI виходить на перший план мотиваційних устремлінь молодого покоління: свобода пересування по всьому світу, взаємопроникнення економік, міжнародний поділ праці, інтенсифікація процесу торгівлі та ін. Це є викликами сучасності, що різко стимулюють вивчення іноземних мов та вимагають глибоких і якісних змін викладання іноземної мови в середній та вищій школі.

У сучасних умовах самостійність стає професійно необхідною якістю особистості будь-якого спеціаліста. Таким чином, підготовка майбутніх спеціалістів у вищому навчальному закладі має орієнтуватися на формування у студентів цієї якості. Вираження самостійності  особистості – вчинки, дії, висловлювання, оцінка особистості стосовно як тих, хто оточує, так і самої себе; самостійність виявляється в результатах діяльності, у характері становлення до довкілля і спрямованості поведінки. У світлі сучасної освітньої концепції особливого сенсу набуває процес самоосвіти як засобу розвитку творчої індивідуальності, збереження людської гідності, спосіб “вбудовування себе” в соціокультурний процес, у суспільство.

В умовах реформування національної системи вищої освіти питання наукової організації навчально-виховного процесу набуває особливого значення, оскільки передбачає не лише визначення якості підготовки фахівців, а й забезпечує майбутнє економіки. Самостійна робота студента під контролем і без контролю викладача повинна розглядатися як важлива частина всіх складових навчального процесу, забезпечуватися навчальними та науковими розробками, матеріально-технічною базою, мати високу мотивацію.

Посилання

Bohdanova I. M. (2000). Pedahohichna innovatyka. Odesa : TES. 148 s.

Vitvytska S. S. (2003). Osnovy pedahohiky vyshchoi shkoly. Kyiv : Tsentr navchalnoi literatury. – 316 s.

Vsemyrnaia deklaratsyia o vysshem obrazovanyy dlia KhKhI veka: podkhody y praktycheskye mery.

Vestn. Vyssh. shk. 1999. №3. S. 29-35.

Liakhovytskyi M. V. (2013). O nekotorykh bazysnykh katehoryiakh metodyky obuchenyia ynostrannym yazykam. Ynostrannye yazyky v shkole. № 8. S. 4-10.

(2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka: pidruchnyk dlia stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv / Bihych O. B., Borysko N. F., Boretska H. E. ta in. ; za zahaln. red. S. Yu. Nikolaievoi. Kyiv : Lenvit. 590 s.

Osypchuk Nataliia. Vyvchaimo anhliisku – testuiemo znannia. Osvita. Vseukrainskyi hromadsko-politychnyi tyzhnevyk. 2016. №38-39. S. 5.

(2007). Pedahohika vyshchoi shkoly : navch. posib. / Z. N. Kurliand, R. I. Khmeliuk, A. V. Semenova ta in. ; za red. Z. N. Kurliand. Kyiv : Znannia. 495 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-03

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ