РЕАЛІЗАЦІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ЗВ’ЯЗКІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ЕЛЕКТРОТЕХНІКИ ТА ЕЛЕКТРОНІКИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NZ-npu-143.2019.10Ключові слова:
міждисциплінарні зв’язки, електротехніка, електроніка, фізика, хімія, математика, матеріалознавствоАнотація
Проблема реалізації міждисциплінарних зв’язків у процесі вивчення електротехніки і електроніки не втратила свою актуальність і нині. Це одне з найбільш складних методичних завдань викладача, де він повинен сконцентрувати знання з інших дисциплін, поєднавши їх у цілісну систему.
У статті теоретично обґрунтовано реалізацію міждисциплінарних зв’язків при викладанні електротехніки та електроніки у ВНЗ. Визначено місце і роль курсу загальної фізики, вищої математики, хімії та технічної механіки у процесі вивчення електротехніки та електроніки. Розглянуто навчальний курс “Електротехніка та електроніка”, що відіграє важливу роль у впровадженні міждисциплінарних зв’язків, які спрямовані на розв’язання нестандартних рішень на сучасному етапі розвитку суспільства. Електротехніка та електроніка, синтезуючи навколо себе інші дисципліни, створюють величезний міждисциплінарний потенціал, внаслідок чого діяльність викладача стає більш результативною, успішною, професійною. Конкретизовано навчальні теми цих курсів, на базі яких основані вивчення електротехніки та електроніки. Продемонстровано шляхи корегування навчальної програми із врахуванням змісту цих курсів, що усуває дублювання та повтори.
Установлення міждисциплінарних зв’язків між викладанням курсу електротехніки, електроніки, фізики, хімії, технічної механіки, вищої математики сприяє більш поглибленому засвоєнню знань, наукових понять і законів, вдосконаленню навчально-виховного процесу та оптимальної його організації, формуванню наукового світогляду, єдності матеріального світу, взаємозв’язку явищ у природі й суспільстві. Реалізація міждисциплінарних зв’язків усуває дублювання у вивченні матеріалу, заощаджує час і створює сприятливі умови для формування фахових компетентностей.Посилання
Teoretychni osnovy elektrotekhniky / V. S. Boyko, V. V. Boyko, Yu. F. Vydolok. T. 1. Kyiv : IVTS “Vydavnytstvo “Politekhnica”, 2004. 272 s.
Malynivs`kyy S . M . (2003). Zahal`na elektrotekhnica. L’viv : Vydavnytstvo Natsional`noho un-tu “L`vivs`ka politekhnica”. 594 s.
Gershunskiy B . S . (2003). Obrazovatel`no-pedagogicheskaya prognostika. Teoriya, metodologiya, praktika : uchebnoye posobiye. Moskva : Flinta: Nauka. 768 s.
Abramovych V. (2013). Teoretychni aspekty mizhpredmetnykh zvyazkiv u shkil`ni osviti. Upravlinya osvitou. № 6. S. 21-25.
Kaparnik B. Mizhpredmetni zv`zky. Sutnist` ponyat`. Shkil`nyi svit. 2012. 6. S. 42-49.
Korshak E., Korshak N. (2010). Matematychne modeluvanya pid chas pozvyazuvanya fizychnykh zadach. Fizyka ta astronomiya u shkoli. № 3. S. 10-11.
Kharchenko M. Integratsiya mizhpredmetnykh zvyazkiv fiziky ta matematyky.
Kharchenko M. Mizhpredmetny zvyazky fiziky I matematyky v procesi navchanya u shkoli.
Osadchuk R. Pedagogichni technologiy mizhpredmetnykh zvyazkiv u nvchal`no-vikhovnomu procesi.
Bibik G . V. (2004). Shlyakhy pidvishenya efektyvnosty uroky matematiky : nauk. poshuk. Vipusk naukovikh robit. Kherson. S. 45-52.
Bevz V. (2003). Mishpredmetni zvyazky yak neobkhidnyi element predmetnoi systemy navchanya.
Matematika u shkoli. № 6. S. 6-11.